Ľudia ju v aute nenávidia. Vodičov irituje moderná vychytávka, Hyundai sa už vracia k tradícii
S pokročilejšou dobou prichádzajú pokročilejšie vychytávky. Lenže ani pokrok a posun v čase dopredu neznamená, že futuristická novinka si okamžite nájde obdivovateľov a fanúšikov. Práve naopak. Mnoho používateľov pristupuje k novinkám skepticky, čo je v niektorých prípadoch opodstatnené. Portál Motor1 upozornil, že zvlášť jedna vychytávka automobilov extrémne irituje vodičov.
(Ne)praktickosť
Dotykové obrazovky sa na trh dostávali pozvoľnejšie, čo sa týka smartfónov. Mnoho ľudí, aj napriek neskoršiemu boomu, ostalo verných klasickým tlačidlovým mobilom, ktorých je dnes na trhu ako šafránu. Zdá sa, že rovnaký princíp platí aj u vodičov. Tí preferujú omnoho viac fyzické tlačidlá, ako dotykové obrazovky.
Kým mnohé automobilky, ako napríklad Tesla, vsadili na futuristické ovládanie cez veľké dotykové displeje, Hyundai sa rozhodol od tohto trendu mierne odkloniť. Podobne ako Toyota, aj táto juhokórejská značka ponecháva vo svojich vozidlách tradičné fyzické ovládacie prvky, ktoré sú stále žiadané. Napríklad modely Ioniq 5 a Tucson obsahujú viac tlačidiel, než ich predchodcovia.
Podľa prieskumov, ktoré Hyundai uskutočnil, preferujú zákazníci na ovládanie často používaných funkcií klasické tlačidlá a otočné ovládače. Ha Hak-soo, viceprezident Hyundai Design North America, priznáva, že spoločnosť bola spočiatku nadšená z prístupu Tesly, ktorá integrovala všetko do obrovského displeja. No následné testovania s fokusovými skupinami ukázali, že používatelia sú pri výlučne dotykovom ovládaní často frustrovaní a rozptyľovaní.
Jednoznačný dôvod
Dôvod je jednoduchý – ovládať základné funkcie, ako je nastavenie teploty, cez obrazovku si vyžaduje viac pozornosti a môže byť nebezpečné. Fyzické tlačidlá sú vždy na rovnakom mieste, čo umožňuje vodičovi využívať svalovú pamäť a venovať viac pozornosti samotnému šoférovaniu. Ako pripomenul Sang Yup Lee, šéf globálneho dizajnu Hyundai: „Keď šoférujete, je ťažké ovládať dotykový displej. Pevné tlačidlá sú intuitívne a jednoduchšie na ovládanie.“
Niektorí výrobcovia však majú iný pohľad. Zjednodušenie interiéru cez odstránenie tlačidiel je pre nich lákavé aj z hľadiska nákladov – použitie jedného displeja pre rôzne modely je finančne výhodné. Tesla zašla dokonca tak ďaleko, že presunula aj ovládanie prevodovky na displej.
Hyundai však vsádza na rovnováhu – kombináciu moderných technológií a klasických ovládacích prvkov, ktoré uľahčujú šoférovanie a zároveň zvyšujú bezpečnosť na cestách. Tento prístup ukazuje, že aj v ére veľkých dotykových displejov majú tlačidlá stále svoje miesto.
Nový Hyundai Kona Electric má technológie vlajkových lodí
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Auto ti „vypnú“ na diaľku. Geniálny vynález našich susedov otriasol celou Európou
Elektromobil ti nabije za 5 minút. Do Európy príde čínska technológia, ktorá odpíše spaľováky
Viac výkonu, dlhší dojazd a ohromný komfort. Audi predstavilo dokonalý hybrid, poznáme slovenské ceny
Je väčší ako 4 olympijské bazény. Európsky štát stavia kolos, ktorý prepláva 80 km úplne bez emisií
Slováci ich autá zbožňujú. Veľká automobilka konečne ukázala svoj najnovší elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zmizlo 230 miliónov eur určených deťom. Podvodníčka si z verejných peňazí urobila bankomat
„Môj zisk je 1,8 milióna eur ročne, som na to úplne sám.“ Jeho 4-eurový produkt je „pasívne zlato“
USA dlhujú vyše 33 biliónov eur. Týchto 10 krajín ich financuje najviac (PREHĽAD)
Nečakaný zvrat po páde lietadla Air India: Polícia našla dvoch preživších
Milujem Slovensko chce zachrániť súkromná televízia: „Jej dostupnosť na trhu nás zaujala“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Je väčší ako 4 olympijské bazény. Európsky štát stavia kolos, ktorý prepláva 80 km úplne bez emisií
- Tisíce Slovákov porušujú zákon, ani o tom netušia. Za bežnú činnosť hrozí pokuta až 3000 eur
- Elektromobil ti nabije za 5 minút. Do Európy príde čínska technológia, ktorá odpíše spaľováky
-
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Slováci ich autá zbožňujú. Veľká automobilka konečne ukázala svoj najnovší elektromobil
- Je väčší ako 4 olympijské bazény. Európsky štát stavia kolos, ktorý prepláva 80 km úplne bez emisií
- Vodíkové auto do každej rodiny? Táto „zázračná” súčiastka sľubuje koniec elektromobilov aj spaľovákov
-
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Vodíkové auto do každej rodiny? Táto „zázračná” súčiastka sľubuje koniec elektromobilov aj spaľovákov
Poľsko šokuje Európu. Ide budovať vlastné AI impérium
Ford spúšťa výrobu batérií v Kolíne. Jeho budúcnosť v Nemecku však visí na vlásku
Digitálny test odhalil slabinu. Mladým Slovákom chýba kritické myslenie
Ruské lietadlo narušilo vzdušný priestor NATO. Fínsko reaguje tvrdo
Trump ide proti vlastnej rétorike. Ponúka víza do USA za milióny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zmizlo 230 miliónov eur určených deťom. Podvodníčka si z verejných peňazí urobila bankomat
„Môj zisk je 1,8 milióna eur ročne, som na to úplne sám.“ Jeho 4-eurový produkt je „pasívne zlato“
USA dlhujú vyše 33 biliónov eur. Týchto 10 krajín ich financuje najviac (PREHĽAD)
Nečakaný zvrat po páde lietadla Air India: Polícia našla dvoch preživších
Milujem Slovensko chce zachrániť súkromná televízia: „Jej dostupnosť na trhu nás zaujala“
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené