Európu zaplaví ďalšia čínska značka. Slávna automobilka chystá najlacnejší elektromobil, pôjde ako teplé rožky
Čínska automobilka BYD sa intenzívne prispôsobuje náročnému prechodu európskeho trhu na elektromobilitu rozširovaním ponuky svojich hybridných modelov, ktoré vo svojej domovskej krajine žnú obrovský úspech. Tam sa však automobilka zastaviť nechce.
BYD pripravuje nový elektromobil, ktorý má poriadne rozvíriť vody európskeho trhu – ako inak svojou cenovkou – a aby toho nebolo málo, na Starý kontinent majú Číňania priniesť svoju (pod)značku. O týchto skutočnostiach informoval msn.
Dacia dostane úhlavného nepriateľa
Napriek tomu, že BYD v súčasnosti intenzívne investuje do hybridov – prečo by aj nie, keď v Číne žnú ohromný úspech – neplánuje sa vzdať ani plne elektrických modelov. Čínska automobilka pripravuje cenovo dostupný elektromobil, ktorý má byť tvrdou konkurenciou pre Dacia Spring.
Nový model, označený ako Dolphin Mini, sa na trh dostane koncom roka 2025 alebo začiatkom 2026. Napriek názvu však nepôjde o najlacnejší elektromobil – jeho cena bude vyššia ako 20 000 eur, čím si Dacia Spring so svojou cenou okolo 15 000 eur udrží titul najlacnejšieho EV na trhu. Mimochodom, pôvodné úvahy o názve Seagull boli zamietnuté kvôli rôznorodým kultúrnym konotáciám v anglicky hovoriacich krajinách.

Nová značka
Okrem cenovo dostupných elektromobilov BYD plánuje rozšíriť svoje pôsobenie aj v prémiovom segmente s divíziou Yangwang. Táto značka debutovala na tohtoročnom Goodwood Festival of Speed a zožala pozitívne ohlasy, čo podporilo rozhodnutie uviesť ju na európsky trh do roku 2026. Medzi prvými modelmi by mal byť U8, hybridný SUV s technológiou štyroch elektromotorov, schopnosťou otočiť sa na mieste a dokonca plávať na vode, a superšportiak U9 s výkonom 1 288 koní. Do ponuky pribudne aj ďalší model, ktorý je momentálne vo vývoji.

Zadné vrátka menom hybrid
Kľúčom projektu rozširovania ponuky hybridov je plug-in hybridná technológia DM-i (dual mode intelligent), ktorá predstavuje ideálne riešenie pre tých, ktorí ešte nie sú pripravení na plne elektrické vozidlá, alebo žijú v oblastiach s nedostatočne vyvinutou nabíjacou infraštruktúrou.
Podľa vyjadrenia jedného z vrcholových predstaviteľov BYD, táto technológia umožňuje dojazd viac ako 1 080 kilometrov na jedno nabitie a natankovanie. „Väčšina ľudí najazdí za mesiac oveľa menej, čo znamená, že DM-i technológia im umožňuje väčšinu času jazdiť na elektrinu, bez potreby častého tankovania. Navyše, jazdný zážitok je tichý, plynulý a mimoriadne pohodlný,“ vysvetlil.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Známa slovenská firma potvrdila prepúšťanie desiatok zamestnancov. Zároveň vyhlasuje: Tržby nám opäť rastú

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Známa slovenská firma potvrdila prepúšťanie desiatok zamestnancov. Zároveň vyhlasuje: Tržby nám opäť rastú

