Na najväčšom trhu sveta zaznamenali pokles. Hyundai začne vyrábať AI autá, ktoré ovládnu cesty
Hyundai plánuje veľký návrat na najväčší svetový trh s elektromobilmi – Čínu. V snahe čeliť domácej konkurencii, najmä spoločnosti BYD, spustí budúci rok svoj prvý AI-poháňaný elektromobil špeciálne navrhnutý pre čínsky trh.
Ide však o skutočne náročnú úlohu, keďže segment s elektromobilmi v Číne je azda na svojom vrchole a konkurencia je tam doslova smrtiaca. Na vstup Hyundaiu na tento horúci trh upozornil portál Electrek.
Generatívna AI a autonómia úrovne 2
Nový model kórejskej automobilky, ktorou sa chce uviesť v Číne, bude výsledkom spolupráce s čínskym startupom Haomo. Ten vyvíja autonómne technológie takže niet sa čomu čudovať, že pripravované vozidlo bude vybavené systémom DriveGPT – inšpirovaným populárnym jazykovým modelom ChatGPT od OpenAI. DriveGPT umožňuje vozidlu kontinuálne sa učiť a optimalizovať rozhodovanie na základe aktuálnych dopravných dát.
Hyundai potvrdil, že úroveň autonómneho riadenia nového modelu bude medzi 2 a 2.5, čo je porovnateľné so systémom Tesla Autopilot. Rovnako ako pri Tesle bude vodič musieť mať ruky na volante a sledovať cestu, inak systém deaktivuje pomocné funkcie.

Cieľom je zastaviť pokles predaja
Čína aktuálne vedie v predaji elektromobilov, pričom v októbri padol nový rekord s 1,2 milióna predaných vozidiel, čo je o 50 % viac oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Hyundai však v tomto prostredí stráca. Jeho podiel na čínskom trhu klesol na slabých 1,2 %, pričom – pre porovnanie – líder BYD ovláda viac ako tretinu trhu.
Hyundai plánuje v Číne predstaviť päť nových modelov do roku 2026. Okrem spolupráce s Haomo nadviazal partnerstvá s ďalšími lokálnymi technologickými firmami, ako je Thundersoft – špecialista na inteligentné kokpity.
Nádej na zvrat
S cieľom posilniť svoju pozíciu Hyundai otvoril v Číne svoje prvé digitálne výskumné a vývojové centrum. Nový AI-poháňaný elektromobil by mal byť impulzom pre návrat značky medzi konkurencieschopné značky na čínskom trhu.
Pre Hyundai to bude skúška nielen technológie, ale aj toho, či dokáže zaujať náročného čínskeho spotrebiteľa, ktorý má na výber z množstva cenovo dostupných domácich modelov.
Hyundai Ioniq 5N je najzábavnejší športový elektromobil pre bežných ľudí
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Známa slovenská firma potvrdila prepúšťanie desiatok zamestnancov. Zároveň vyhlasuje: Tržby nám opäť rastú

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Známa slovenská firma potvrdila prepúšťanie desiatok zamestnancov. Zároveň vyhlasuje: Tržby nám opäť rastú




