Už roky ospevovaný elektrický kamión Semi od americkej automobilky Tesla sa pomaly ale isto prebíja na trh, čo dokazuje aj odovzdanie týchto strojov do rúk ďalšieho zákazníka. Tým je tentoraz obrovská kuriérska spoločnosť DHL, ktorá podľa portálu Electrek potvrdzuje už spomínané schopnosti týchto ťahačov. Tie sú natoľko dobré, že nimi ostala firma ohromená a zdá sa tak, že nie sú všetky tvrdenia Tesly len prázdnymi sľubmi.

Nie sú to jej prvé e-ťahače

Spoločnosť DHL okrem elektrických kamiónov od Tesly otestovala aj tie od Mercedesu, ktorým sme sa v minulosti venovali v samostatnom článku. Tie takisto poskytujú slušný dojazd, avšak DHL teraz odskúšala e-kamióny Tesla Semi. Tie vyvíja americký výrobca už niekoľko rokov a podľa viacerých kritikov sa nikdy nestanú skutočnosťou a sú odsúdené na zánik.

Aj keď má Musk skutočne na konte množstvo nesplnených sľubov, z ktorých o viacerých radšej mlčí a niektorých splnenie skôr sklamalo než potešilo, iné produkty z dielne jeho spoločnosti mali na svet ohromný dopad. Tesla Model Y sa stala najpredávanejším autom na svete, vo veľkom sa predáva aj Model 3 a Tesla Semi si pochvaľuje aj DHL, ktorá je jeho výkonom a schopnosťami ohúrená.

DHL

V rámci testovania prešla DHL s týmto kamiónom aj trasu dlhú 625 km s celkovou hmotnosťou vozidla 34 ton. To znamená, že niesol náklad približne 14 ton, avšak presná hmotnosť Tesla Semi zatiaľ nie je známa. DHL potvrdila dosiahnutie spotreby len 1,72 kWH na míľu, teda približne 1,07 kWh na jeden kilometer a to s priemernou rýchlosťou 80 km/h, dodáva Teslarati.

Európa dostala elektrický kamión

Do Európy medzitým mieri napríklad elektrický kamión od čínskeho výrobcu BYD, ktorý však mieri na odlišný trh. Plne naložený má totiž prejsť len okolo 200 km a situáciu nezlepšuje ani nabíjanie, ktoré podporuje výkon len do 120 kW. Nabiť z 20 % na 100 % tak bude trvať dobré hodiny. Menej schopný ETH8 s menším dojazdom bude v porovnaní s Tesla Semi aj oveľa lacnejší, za čo môžu do značnej miery aj batérie.

Príde aj do Európy

Tesla potvrdila, že majú prísť tieto kamióny aj do Európy a DHL vyhlásila, že sa na stroje teší. Kedy však začne automobilka elektrické kamióny naozaj vo veľkom dodávať svojim zákazníkom ešte úplne isté nie je a ani jej sľuby v tomto smere nemusia byť naozaj spoľahlivé. Výrobe tak masívnych strojov totiž nie je vôbec jednoduchá a navyše vyžadujú obrovské batérie.

Známa nie je ani cena, ktorá by dnes bola od pôvodných predpokladov kvôli intenzívnemu zdražovaniu v posledných rokoch diametrálne odlišná. Dobrou správou ale je, že sa Tesle podarilo, z technického hľadiska, vyrobiť to, čo počas odhalenia sľubovala. Otázna bude samozrejme aj trvácnosť a spoľahlivosť, avšak aj na testovaní tejto vlastnosti už Tesla pracuje v spolupráci so svojimi partnermi. Prvý z kamiónov Tesla Semi už najazdil 400 000 km.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú