Zväz automobilového priemyslu (ZAP) SR vníma schválenú podobu euronormy Euro 7 pozitívne. Uviedol to pre TASR výkonný viceprezident zväzu Pavol Prepiak v reakcii na informáciu, že Rada EÚ pre konkurencieschopnosť v Bruseli v pondelok prijala svoju pozíciu k nariadeniu známemu ako Euro 7.
„Tento vývoj vnímame veľmi pozitívne, nakoľko sa dohodli dvaja z troch účastníkov legislatívneho procesu a to Európska komisia (EK) a ministri členských štátov na kompromisnom znení pôvodného návrhu emisnej normy Euro 7. Podľa dnes schváleného znenia nie sú nutné mimoriadne veľké investície do technológií spaľovacích motorov, ale európsky automobilový priemysel bude pokračovať a koncentrovať svoju energiu do skutočnej dekarbonizácie, a to rozšírením ponuky elektrických vozidiel,“ spresnil Prepiak.
Ďalším krokom na schválenie návrhu nariadenia je podľa neho prerokovanie v Európskom parlamente. „Pevne veríme, že aj Európsky parlament sa stotožní s argumentami, ktoré viedli ku kompromisným návrhom znenia odsúhlaseným EK a ministrami členských štátov. Koncentrácia kapacít v automobilovom priemysle sa tak bude naplno venovať zavádzaniu bezemisnej dopravy,“ priblížil.
„Tým najlepším, čo sme si mohli v procese prijímania Euro 7 priať, je stabilita a predvídateľnosť prostredia do úplného zákazu registrácií vozidiel jazdiacich na spaľovací motor, ktorý je už za rohom,“ podčiarkol.
Upozornil, že ambiciózny a v niektorých prípadoch technicky nerealistický tlak na úpravu spaľovacích motorov v pôvodnom návrhu emisnej normy Euro 7 od EK doslova pár rokov predtým, ako tento koncept EÚ opustí, by opätovne presmeroval finančné zdroje automobilového priemyslu naspäť na spaľovacie motory. „Oslabili by sme vývoj a výskum bezemisných technológií v Európe a uprostred aktuálneho súperenia s čínskymi výrobcami znížili našu globálnu konkurencieschopnosť,“ dodal Prepiak. Tomuto scenáru EK a Rada EÚ prijatím kompromisného znenia návrhu nariadenia Euro 7 podľa neho zabránila.
Rada EÚ v pondelok navrhla pragmatické zmeny v pôvodnom návrhu EK, pričom v nich zohľadňuje aj environmentálne a zdravotné ciele. Zachovávajú sa existujúce skúšobné podmienky a emisné limity (stanovené v norme Euro 6) pre vozidlá kategórie M1 a N1 (osobné automobily a dodávky). V prípade vozidiel kategórie M2 a M3 (autobusy a autokary) a vozidiel kategórie N2 a N3 (ťažké úžitkové vozidlá) sú emisné limity nižšie a skúšobné podmienky mierne upravené v porovnaní s normou Euro
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
AKTUÁLNE: ChatGPT má neočakávaný výpadok. Problémy má aj ďalší nástroj od OpenAI
Získali miliónovú injekciu. Prelomová technológia Toyoty úplne zmení trh elektromobilov
USA odhalili tajný projekt za miliardy. Tu je všetko, čo vieme o ich stíhačke budúcnosti
Obľúbený Hyundai posunul hranice elektromobility. Prekonal extrémnu nadmorskú výšku
Experiment zlyhal. Neúspešný Pán prsteňov prichádza online v rekordne krátkom čase
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Hry zadarmo každý deň. Známa služba spustila veľký výpredaj, herné pecky kúpiš za zlomok ceny
- Čoskoro spadne z vesmíru, záujem je však rekordný. ISS čaká rušný koniec prevádzky
- „Starship nie je seriózna raketa,“ tvrdí hlavný konkurent SpaceX. Opakuje pritom chybu za 2 miliardy eur a topí sa v problémoch
-
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Hry zadarmo každý deň. Známa služba spustila veľký výpredaj, herné pecky kúpiš za zlomok ceny
- Čoskoro spadne z vesmíru, záujem je však rekordný. ISS čaká rušný koniec prevádzky
- „Starship nie je seriózna raketa,“ tvrdí hlavný konkurent SpaceX. Opakuje pritom chybu za 2 miliardy eur a topí sa v problémoch
-
- Pre profesionálov aj hobby športovcov: Našli sme 8 najlepších smart hodiniek na trhu
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Starne a trpí nepríjemnou chorobou. Vedci odhalili znepokojivé správanie umelej inteligencie
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
Google nechce povedať pravdu. Kontroverzií okolo tréningu Gemini pribúda
Toyota zaznamenala prudký pokles produkcie. Vyrobili o takmer desatinu menej vozidiel
Vedci odhaľujú nový druh embryí. Majú 500 miliónov rokov a zmenia pohľad na evolúciu života
Japonské aerolínie sa stali terčom kybernetického útoku, lety môžu meškať
Tlak konkurencie a pokles dopytu. Volkswagen znižuje výrobu o stovky tisíc áut ročne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené