Spaľovákom v Európe odzvonilo. Zľavy na elektromobily dosahujú rekordné čísla
Elektromobily v Európe sú stále podstatne drahšie ako napríklad na čínskom trhu. Ako sme informovali už dávnejšie, za týmto faktom stojí viacero premenných a v článku sme tiež vysvetlili, ako sa môže ten istý VW ID.3 v Číne predávať o polovicu lacnejšie než v Európe. PwC však prišlo s novou štúdiou, ktorá ukazuje, že cenová vojna v podobe konkurenčného boja automobiliek konečne dorazila aj do Európy. Na tému upozornil MarketScreener.
Konkurencia v Číne je podstatne vyššia ako v Európe. Zatiaľ čo u nás nové čínske značky prakticky úplne absentujú, na čínskom trhu musia domáci výrobcovia súperiť s tradičnými automobilkami, čo zvyšuje konkurenčný boj. Posledné mesiace preto na tamojšom trhu vyvolali doslova cenovú vojnu a vďaka masívnym zľavám dokonca niektoré automobilky predávali svoje autá aj za cenu, že na nich prerobia, len aby si uchmatli nejaký ten podiel z trhu.
Zľavy v Európe dosahujú aj 14 %
Štúdia PwC ukazuje, že napríklad na takom nemeckom trhu narástli priemerné zľavy v prémiovom segmente medzi mesiacmi jún a júl až o štvrtinu, pričom aktuálne dosahujú 14 %. V segmente strednej triedy zľavy narástli o tretinu a dosahujú 11 %.
Ak si to teda premietneme do ceny elektromobilu, tak na auto v hodnote 50 000 € môžeš dostať zľavu od predajcu vyše 5 000 €. Je nutné zdôrazniť, že tu sa bavíme o náraste zliav v medzimesačnom horizonte, čo je veľmi krátka doba. Je teda veľký predpoklad, že s postupom času budú možné zľavy ešte viac narastať.
Odborníci sa zhodujú, že za takýmto agresívnym nárastom zliav na elektromobily stojí postupné zostavovanie výroby po výpadkoch dodávateľských reťazcov v dôsledku korony a vojny na Ukrajine. na druhej strane však v poslednom období opäť vzrástli ceny lítia a ďalších surovín používaných v automobilovom priemysle, čo by naopak mohlo zlacňovanie elektromobilov spomaliť či dokonca zastaviť. Ceny nových áut preto budú môcť tlačiť nižšie iba tie automobilky, ktoré majú dostatočné zásoby.
VW spustil „výpredaj“ aj na Slovensku
Cenová vojna sa neprejavila len v Nemecku, ale aj na Slovensku. Ako sme informovali dávnejšie, spoločnosť Porsche Slovakia, autorizovaný importér značky Volkswagen na Slovensku, pripravila cenové zvýhodnenie na skladové vozidlá ID.4 a ID.5. Vďaka nemu je najlacnejší model ID.4 Pure teraz dostupný už za cenu od 36 990 €. Pri elektrickom SUV-kupé sa aktuálna ponuka začína modelom ID.5 Pro, ktorý má zvýhodnenú cenu od 44 990 €, uvádza VW v tlačovej správe.
Bonus na skladové vozidlá platí na nové zákaznícke objednávky zo skladu iba pre konečného spotrebiteľa v počte jedného vozidla na jednu fyzickú alebo právnickú osobu v kalendárnom roku. Ponuka platí do 30. septembra 2023 alebo do vypredania zásob. Ceny skladových vozidiel sa môžu líšiť v závislosti od ich príplatkovej výbavy.
Čínske automobilky chystajú útok na Európu
Čínski výrobcovia áut už ukázali, že s nástupom elektromobilov s nimi rozhodne treba počítať, a to nie len na domácom trhu, ale aj po celom svete. Zakladateľ automobilky BYD Wang Chuanfu nedávno vyzval ďalších veľkých domácich hráčov, aby sa spojili a porazili spolu staré automobilové značky.
V propagačnom videu, ktoré sa na čínskych sociálnych sieťach stalo ihneď virálne, odzneli rôzne heslá snažiace sa nakopnúť čínske automobilky a startupy v konkurenčnom boji. Mnohí vysokí predstavitelia ostatných automobiliek boli videom spoločnosti BYD inšpirovaní a na sociálnych sieťach zdieľali povzbudivé komentáre.
Našli sa však aj takí, ktorí odvážne slová najväčšieho čínskeho konkurenta Tesly odsúdili. Tesla totiž nedávno začala cenovú vojnu, ktorá robí vrásky na čele aj domácim automobilkám. Niektorí analytici sa zhodujú, že takéto slová by mohli na niektorých zahraničných trhoch vyvolať ešte väčšie regulácie a agresívnejší boj proti čínskym výrobcom. Tí sa totiž často stretávajú práve s regulačnými ťažkosťami, kvôli ktorým sú napríklad v Európe čínske elektromobily podstatne drahšie ako v Číne, píše AutoBlog.
Podľa šéfa automobilky BYD je ale emočnou potrebou pre vyše 1,4 miliardy Číňanov, aby sa z krajiny stala globálna automobilová veľmoc.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dlhovekosť je v našej moci: Tieto návyky dokážu predĺžiť život až o 24 rokov, tvrdí prevratný vedecký výskum
Skryté nebezpečenstvo smart hodiniek: „Večné chemikálie“ nosí denne na tele 25 % Slovákov. Tieto značky prešli testom
Len 1 hodinu od Bratislavy vznikla špičková samoobslužná výberová kaviareň s „Porsche medzi kávovarmi“
V týchto mestách stráviš za volantom hodiny. Prvé miesto rebríčka najvyťaženejšej premávky ťa prekvapí
Policajný prezident končí na svojom poste. Dôvodom je tragédia v Spišskej Starej Vsi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
- Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Eset varuje Slovákov. Vishingové podvody na seniorov sú čoraz častejšie
Vedci postavili 100-metrový reaktor, ktorý vyrába palivo zo slnečného žiarenia
Nemci priznali krutú realitu. Bez technológií Američanov by sme dlho neprežili
Jednoduchú fotku premení na 3D a je zadarmo. Tento AI nástroj je pre profíkov aj bežných ľudí
Každý človek má svojho nečakaného strážcu. Nové zistenia zmenia pohľad na baktérie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dlhovekosť je v našej moci: Tieto návyky dokážu predĺžiť život až o 24 rokov, tvrdí prevratný vedecký výskum
Skryté nebezpečenstvo smart hodiniek: „Večné chemikálie“ nosí denne na tele 25 % Slovákov. Tieto značky prešli testom
Len 1 hodinu od Bratislavy vznikla špičková samoobslužná výberová kaviareň s „Porsche medzi kávovarmi“
V týchto mestách stráviš za volantom hodiny. Prvé miesto rebríčka najvyťaženejšej premávky ťa prekvapí
Policajný prezident končí na svojom poste. Dôvodom je tragédia v Spišskej Starej Vsi
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené