Filmová Barbie má za sebou premiérový víkend v slovenských kinách. „Sály v mnohých z nich praskali vo švíkoch a dokázala naplniť aj viaceré amfiteátre. Za premiérový víkend si ju stihlo pozrieť 49 446 divákov, spoločne s predpremiérovými uvedeniami ich počet narástol na 52 581,“ informuje PR manažér Peter Gašparík.

Snímka režisérky Grete Gerwigovej, ktorá spolu s partnerom Noahom Baumbachom napísala aj scenár, boduje na celom svete. „V domácich Spojených štátoch amerických zarobila za prvý víkend 155 miliónov dolárov a všetko nasvedčuje tomu, že sa stane jedným z najväčších filmových hitov tohto roka,“ dodáva distribučná spoločnosť Continental film.

Súbežne s hitom Barbie sa predstavil aj Oppenheimer a o tom, či sú snímky Barbie a Oppenheimer konkurentmi v konflikte veľkých štúdií alebo len dokonale premyslenou marketingovou hrou, sa v posledných týždňoch popísalo veľa. Súboj ťažkých váh minulý týždeň ukázal, že napriek jasnej dominancii Barbie, sa víťazmi stali symbolicky obaja, o čom sme písali v samostatnom článku.

Impozantný vstup Nolanovho Oppenheimera (80,5 mil. dolárov) v amerických kinách zas prekonal otváracie víkendy všetkých jeho filmov mimo trilógie s Batmanom. Pred Oppenheimerom sa tak museli skloniť mega hity ako Počiatok či Interstellar.

Filmový biznis sa konečne prebudil z nočnej mory

Obrovský záujem o obe snímky mal za následok prekonanie mnohých očakávaní a spolu dosiahli to, na čo Hollywood túžobne čakal už naozaj veľmi dlho.

Celkové americké tržby 302 miliónov dolárov získané z predaja lístkov za minulý týždeň, k čomu prispel aj nový diel Mission Impossible či snímka Sound of Freedom, sa totiž stali štvrté najvyššie v histórii a najvyššie od roku 2019, keď kinám ešte vládol Avengers: Endgame.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú