„Od roku 2035 sme pripravení predávať iba elektromobily.“ Najväčšia automobilka sveta už nechce nič iné
Toyotu v posledných mesiacoch kritizovali investori aj laická verejnosť za jej ležerný prístup k elektromobilite ako takej. Automobilka ale v posledných týždňoch úplne otočila svoj postoj a predstavila víziu, akou by sa mali uberať jej elektromobily budúcnosti. Prevádzkový riaditeľ Toyoty pre Európu, Matt Harrison, na kongrese organizovanom Automotive News prezradil, že ak budú nútení, od roku 2035 budú pripravení predávať už iba elektromobily. Na tému upozornil Automobilwoche.
Japonská automobilka sa ani po veľkolepých oznámeniach nových plánov z hľadiska elektrifikácie nechce jednoznačne vzdať áut so spaľovacími motormi. Je však dobré, že do vývoja batériových elektromobilov investuje viac úsilia, aby mohla byť konkurencieschopná aj po roku 2035.
Od tohto dátumu totiž už v Európe automobilky budú môcť predávať iba autá s nulovými emisiami. Harrison sebavedomo uviedol, že ak tento scenár skutočne nastane, Toyota bude pripravená. Otázku zákazu predaja áut so spaľovacími motormi od roku 2035 ale zrejme nechávajú v Toyote ešte pootvorenú a veria, že sa to môže nejakým spôsobom zmeniť.
Prevádzkový riaditeľ tiež otvorene kritizoval aj normu Euro 7, ktorá by mala vstúpiť do platnosti v roku 2025, píše InsideEVs. Tá ale nedáva zmysel podľa viacerých odborníkov a zástupcov automobiliek, nakoľko produkciu emisií zníži oproti Euro 6 len nepatrne. Výrobcovia áut však budú musieť investovať do vývoja ekologickejších motorov ďalšie prostriedky, ktoré by inak mohli ísť na vývoj elektromobilov.
Elektrické autá s dojazdom cez 1 000 km
Nedávno sme informovali aj o nových, veľkolepých plánoch Toyoty, ktoré sa týkajú vývoja elektromobilov. Japonská automobilka uviedla, že jej cieľom je uviesť na trh batérie novej generácie od roku 2026, ktoré ponúknu dlhší dojazd a rýchlejšie nabíjacie časy. Doba nabíjania, jedna z hlavných nevýhod elektrických vozidiel, sa skráti na 10 minút alebo menej.
Ďalej automobilka pracuje na vývoji hromadnej komerčnej výroby polovodičových batérií, ktorú chce spustiť v rokoch 2027 – 2028. Toyota to oznámila deň pred výročným stretnutím akcionárov, kde sa bude skúmať stratégia a riadenie. Ide o doteraz najúplnejšie odhalenie stratégie Toyoty, ktorá na rýchlo rastúcom trhu s elektrickými vozidlami zaostáva za súpermi.
Automobilka plánuje vyrábať vozidlá s efektívnejšou bipolárnou LFP batériou, ktorá bude mať dojazd 1 000 km. Značka, ktorá postaví prvý elektromobil na tejto novej platforme, by mala byť Lexus.
Tu ale ambície Toyoty nekončia, nakoľko po roku 2028 by sa mali objaviť ešte lepšie batérie vlastnej produkcie, ktoré elektromobilom zabezpečia dojazd okolo 1 450 km.
Okrem toho automobilka nasadí do výroby áut technológie, ktoré svet „obkukal“ od Tesly. Jedná sa o takzvaný „Gigacasting“, čiže odlievanie alebo lisovanie celých zložitých dielov karosérie miesto ich zvárania a nitovania.
Stále sa držia aj vodíka
Zatiaľ čo väčšina automobiliek a expertov sa zhoduje, že budúcnosť sú elektromobily, nie všetci súhlasia. Silným príkladom je Toyota, ktorá sa na rozdiel od európskych výrobcov aj v posledných rokoch odmietala sústrediť len na elektromobily.
Tento prístup vedenia najväčšej svetovej automobilky vyvrcholil v januári tohto roku, kedy z pozície šéfa spoločnosti odstúpil vnuk zakladateľa Toyoty Akio Toyoda. Ten v minulosti neraz kritizoval prístup ostatných výrobcov, ktorí sa rozhodli sústrediť výhradne na elektromobilitu.
Jeho skeptický pohľad na batériové autá spoločnosť dostal do nemilej pozície, no zároveň stál za jedným z jej najdôležitejších technologických pokrokov. Toyota totiž konečne disponuje použiteľným motorom spaľujúcim vodík a tvrdí, že môže ísť o prvú reálnu alternatívu k elektromobilom. Nový agregát prináša niekoľko výhod, no nesmieme si nasadiť rúžové okuliare.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
Mohlo to skončiť katastrofou. Hrozba bombového útoku skončila v spame, škola ju našla o dva dni neskôr
Diváci vo vytržení. Akčná klasika z 90-tych rokov sa možno vráti, má to len jednu podmienku
Vedci rozlúštili záhadu explózie asteroidu nad Berlínom
Japonská spoločnosť Nippon Steel plánuje dokončiť kúpu U.S. Steel. Vieme kedy
Nemysliteľný krok je realitou. Obrovské streamovacie služby spájajú sily v boji proti Netflixu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené