Tesla začína ovládať svet elektromobilov. Z jeho konektora sa stáva nový štandard, chce ho ďalší gigant
Informácia, že automobilka Ford prijme nabíjací štandard NACS, za ktorým stojí Tesla, spustila hotovú lavínu. Krátko po tomto oznámení prijal nabíjací port Tesiel za svoj aj koncern General Motors a teraz prichádzajú správy, že k tejto dvojke by sa mohol pridať aj Stellantis. Na tému upozornil InsideEVs.
Len pred pár dňami Tesla otvorila svoju sieť nabíjacích staníc Supercharger pre elektromobily konkurenčnej automobilky General Motors, ktorý príjme jej nabíjací konektor za štandard už pri nadchádzajúcich elektromobiloch.
Šéf Tesly Elon Musk sa dohodol na podobnej spolupráci aj s druhým najväčším americkým výrobcom Ford ešte v máji. Ten takisto prijme nabíjací štandard NACS a nahradí ním v súčasnosti používaný CCS1 konektor.
Stane sa z konektoru Tesly nový štandard?
V prípade koncernu Stellantis ešte údajne nepadlo definitívne rozhodnutie, no vedenie spoločnosti usilovne rokuje s Teslou. Pre Stellantis je totiž dôležité udržať krok s tými najväčšími hráčmi, nakoľko v Amerike predáva predovšetkým autá značiek Chrysler a Dodge.
Nakoľko sa k Tesle pridali už dva veľké koncerny, je dosť pravdepodobné, že nabíjací konektor NACS začnú na stanice inštalovať aj výrobcovia nabíjačiek tretích strán. Z konektoru Tesly by sa tak mohol časom stať nový štandard a CCS1 konektor v USA časom môže úplne zaniknúť.
V podstate ho môže čakať rovnaký príbeh, ako postretol štandard Chademo u nás v Európe. Aj tento typ konektora sa kedysi dávno používal pri prvých elektromobiloch japonských značiek, no dnes už aj tieto automobilky prešli na štandard CCS2, ktorý používame u nás.
Tieto zmeny sa napokon dejú iba v zámorí, európsky konektor CCS2 je všeobecne uznaný za nabíjací štandard u nás a tomu sa dokonca musela podvoliť aj samotná Tesla, ktorá európske modely musí vybavovať týmto typom konektora. Takisto aj európske stanice Supercharger nemajú konektory NACS, ale CCS2.
Pre Američanov však bude najdôležitejšie to, aby sa automobilky na tamojšom trhu zjednotili a nepoužívali dva typy konektorov. To by prinášalo iba komplikácie a brzdilo by to rozvoj nabíjacej infraštruktúry.
V Európe môže na Superchargeroch nabíjať ktokoľvek, nie vždy to však ide
Tesla otvorila svoje nabíjačky Supercharger pre majiteľov ostatných elektromobilov v Európe ešte v roku 2022. Nabíjacia sieť sa tak razom rozrástla o stovky nových ultra rýchlych bodov, no ako ukázala prax, pri dizajnovaní nabíjačiek sa nemyslelo na to, že každé auto je iné.
V tejto súvislosti sme priniesli článok, ktorý odhalil komplikácie pri nabíjaní „ne-Tesiel“ na nabíjačkách Supercharger, kde problém predstavovalo umiestnenie nabíjacieho konektora na niektorých autách.
Elektromobil tak v určitých prípadoch nenabiješ bez toho, aby si napríklad neblokoval aj vedľajšiu nabíjačku či ďalšie parkovacie miesto.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP