Tesla začína ovládať svet elektromobilov. Z jeho konektora sa stáva nový štandard, chce ho ďalší gigant
Informácia, že automobilka Ford prijme nabíjací štandard NACS, za ktorým stojí Tesla, spustila hotovú lavínu. Krátko po tomto oznámení prijal nabíjací port Tesiel za svoj aj koncern General Motors a teraz prichádzajú správy, že k tejto dvojke by sa mohol pridať aj Stellantis. Na tému upozornil InsideEVs.
Len pred pár dňami Tesla otvorila svoju sieť nabíjacích staníc Supercharger pre elektromobily konkurenčnej automobilky General Motors, ktorý príjme jej nabíjací konektor za štandard už pri nadchádzajúcich elektromobiloch.
Šéf Tesly Elon Musk sa dohodol na podobnej spolupráci aj s druhým najväčším americkým výrobcom Ford ešte v máji. Ten takisto prijme nabíjací štandard NACS a nahradí ním v súčasnosti používaný CCS1 konektor.
Stane sa z konektoru Tesly nový štandard?
V prípade koncernu Stellantis ešte údajne nepadlo definitívne rozhodnutie, no vedenie spoločnosti usilovne rokuje s Teslou. Pre Stellantis je totiž dôležité udržať krok s tými najväčšími hráčmi, nakoľko v Amerike predáva predovšetkým autá značiek Chrysler a Dodge.
Nakoľko sa k Tesle pridali už dva veľké koncerny, je dosť pravdepodobné, že nabíjací konektor NACS začnú na stanice inštalovať aj výrobcovia nabíjačiek tretích strán. Z konektoru Tesly by sa tak mohol časom stať nový štandard a CCS1 konektor v USA časom môže úplne zaniknúť.
V podstate ho môže čakať rovnaký príbeh, ako postretol štandard Chademo u nás v Európe. Aj tento typ konektora sa kedysi dávno používal pri prvých elektromobiloch japonských značiek, no dnes už aj tieto automobilky prešli na štandard CCS2, ktorý používame u nás.
Tieto zmeny sa napokon dejú iba v zámorí, európsky konektor CCS2 je všeobecne uznaný za nabíjací štandard u nás a tomu sa dokonca musela podvoliť aj samotná Tesla, ktorá európske modely musí vybavovať týmto typom konektora. Takisto aj európske stanice Supercharger nemajú konektory NACS, ale CCS2.
Pre Američanov však bude najdôležitejšie to, aby sa automobilky na tamojšom trhu zjednotili a nepoužívali dva typy konektorov. To by prinášalo iba komplikácie a brzdilo by to rozvoj nabíjacej infraštruktúry.
V Európe môže na Superchargeroch nabíjať ktokoľvek, nie vždy to však ide
Tesla otvorila svoje nabíjačky Supercharger pre majiteľov ostatných elektromobilov v Európe ešte v roku 2022. Nabíjacia sieť sa tak razom rozrástla o stovky nových ultra rýchlych bodov, no ako ukázala prax, pri dizajnovaní nabíjačiek sa nemyslelo na to, že každé auto je iné.
V tejto súvislosti sme priniesli článok, ktorý odhalil komplikácie pri nabíjaní „ne-Tesiel“ na nabíjačkách Supercharger, kde problém predstavovalo umiestnenie nabíjacieho konektora na niektorých autách.
Elektromobil tak v určitých prípadoch nenabiješ bez toho, aby si napríklad neblokoval aj vedľajšiu nabíjačku či ďalšie parkovacie miesto.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Autá budú jazdiť samé a bezpečnejšie, než ľudia. Toyota sa spojila s gigantom, aby skoncovali s nehodami
O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Starodávna „superpotravina“ pomáha spaľovať brušný tuk. Podľa lekára ju väčšina ľudí používa nesprávne
Žije na Bali, dane platí doma. 5 chýb Slovákov, ktoré ich stoja tisíce eur pri digitálnom nomádstve (ODBORNÍK)
PREDPOVEĎ: Teploty dosiahnu až 43 °C. Európu zasiahli neznesiteľné horúčavy, v týchto krajinách bude najhoršie
Zlepšuje pamäť až o 15 %: Vedci odhalili skrytý potenciál bylinky, ktorú máš, ale nepoužívaš
Doma ich má 90 % Slovákov. 3 potraviny za pár eur chránia pred rakovinou a sú kľúčom k dlhovekosti
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Zabudni na ľudskosť. Takto tvoja zdvorilosť kazí odpovede umelej inteligencie
Žraloky nie sú neporaziteľné. Veda ukazuje, čo ich môže úplne ochromiť
AI zapínajú hlavne mladí. Takto často používajú Slováci ChatGPT a ďalšie nástroje
Ropný kartel OPEC+ chystá ďalší zásah. Od augusta sa ťažba výrazne zvýši
Číňania nalejú 80 miliónov eur do susedného štátu Slovenska. Chcú zvýšiť výrobu elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP