Spaľovák, ktorý na elektrinu prejde vyše 100 km. Mercedes predstavil novú triedu E
Trieda E je na trhu už viac ako 75 rokov a najnovšia generácia opäť prináša to najlepšie, čo aktuálne trojcípa hviezda ponúka. Niektoré riešenia dokonca môže závidieť aj trieda S.
Bez elektriny ho už nekúpiš
Elektrifikácia sa nevyhla ani Triede E a všetky nové modely už sú elektrifikované. K dispozícii sú pritom mild-hybridné, alebo plug-in hybridné motorizácie, pričom plug-in hybridy sú postavené na štvrtej generácii platformy, ktorá v tomto aute ponúkne čisto elektrický dojazd vyše 100 km.
Akumulátor má kapacitu 25,4 kWh a napája elektromotor s výkonom 129 koní. Nabíjať sa dá aj na rýchlonabíjačkách s výkonom až 55 kW. Raz darmo, Mercedes vie, ako robiť skutočne využiteľné plug-in hybridy, ktoré dávajú aj skutočný ekologický zmysel.
V plug-in hybridoch je k dispozícii ešte 2-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 204 koní, respektíve 252 koní v závislosti od verzie. Mild-hybridy sa budú v Európe predávať s benzínovým aj naftovým dvojlitrovým motorom, pričom jeho výkon môže byť 204 koní (benzín), alebo 197 koní (nafta).
Mild-hybridy majú malú batériu a slabší elektromotor s výkonom 23 koní, ktorý pomáha pri rozjazdoch, plachtení alebo pri potrebe vyššieho výkonu. Za príplatok je k dispozícii vzduchové pruženie AIRMATIC, ako aj riadenie zadnej nápravy v rozsahu 4,5 stupňa.
Nová Trieda E ti vyrazí dych. Spája to najlepšie z rôznych svetov
Zabudni na Hyperscreen, privítaj nový Superscreen
Revolučná prístrojová doska Hyperscreen, ktorá integruje až trojicu displejov v jednom paneli a na dĺžku meria 141 cm, rozdelila fanúšikov Mercedesu na dva tábory. Jedným sa tento technologický skvost páčil, iní ho považovali za gýčovú a nevkusnú záležitosť do tak luxusného auta.

Mercedes v prípade novej triedy E urobil kompromis, ktorý je asi to najlepšie, čo sa aktuálne dá do áut s logom trojcípej hviezdy nakonfigurovať. Nový informačno-zábavný systém dostal názov MBUX Superscreen a je to kombinácia konzervatívnejších samostatných obrazoviek s obrovskou hyperobrazovkou.

Vodič má pred sebou samostatný panel virtuálneho kokpitu, ktorý nie je zapustený do prístrojovej dosky. Stredový displej infotainmentu, ako aj displej pred spolujazdcom, už ale pripomínajú Hyperscreen a sú umiestnené v jednom paneli. Obe tieto časti majú dookola ambientné podsvietenie, čím vytvárajú efekt, akoby jedna aj druhá obrazovka doslova levitovali v interiéri auta.

Za príplatok si môžu zákazníci zadovážiť balík BMUX Entertainment Plus, ktorý zahŕňa 5G konektivitu, ktorú využiješ napríklad pri sledovaní TikToku. Samotná aplikácia sa dá totiž stiahnuť do zábavného systému vozidla.
Okrem toho si môžeš v novej triede E zahrať populárnu hru Angry Birds, alebo vďaka vstavanej kamere uprostred prístrojovej dosky využiť auto na videohovor prostredníctvom aplikácie Zoom.
Automobilka vylepšila aj jazdných asistentov vo všetkých možných smeroch. K dispozícii sú príplatkové digitálne projekčné svetlomety a po novom si budú môcť majitelia odomknúť svoje vozidlo aj pomocou Apple zariadení ako iPhone či Apple Watch. Tie môžu využiť ako digitálny kľúč k autu.

Prvé modely by sa mali k zákazníkom dostať už na jeseň tohto roku. Ceny pre slovenský trh však zatiaľ známe nie sú.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu

Zdražovanie 2026: Balíky budú od januára nákladnejšie, len jediná kuriérska spoločnosť cenník nemení
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu




