Čím sú autá modernejšie a technicky vyspelejšie, tým je väčšia pravdepodobnosť, že sa môže niečo pokaziť. Dnes sú celkom bežné aj hromadné poruchy a bezpečnostné riziká nových áut, kedy automobilky musia zvolať tisíce či desaťtisíce vozidiel do servisov, aby problém odstránili. Portál iSeeCars zverejnil štúdiu, ktorá odhaľuje autá naviac náchylné na zvolávacie akcie.
Štúdia pracuje s časovým horizontom 30 rokov a uvádza, koľkokrát za tento životný cyklus budeš musieť s autom navštíviť servis v dôsledku zvolávacej akcie. Dáta vychádzajú zo súčasných hodnôt a ide o predikciu, nakoľko taká Tesla Model Y ešte nie je na trhu tak dlho, aby mohli počítať s reálnym počtom zvolávačiek za celý životný cyklus.
V roku 2022 totiž automobilky vykonali vyše 400 zvolávačiek, čo sa dotklo viac ako 25 miliónov vozidiel. To nie je zrovna najmenšie číslo a určite by ťa ako majiteľa nového auta nepotešilo jazdiť do servisu aj dvakrát za rok. Táto štúdia teda môže pomôcť s výberom takého auta, ktorému sa podobné zvolávacie akcie vyhýbajú.
Tesla jednoznačne najhoršia, automobilka však ťaží z dôležitej veci
Najhoršie dopadla Tesla. V prvej päťke s najvyšším počtom zvolávacích akcií sa nachádzajú všetky štyri modely značky. Úplne najhoršie je na tom Model Y, na ktorý bola doposiaľ vyhlásená zvolávacia akcia až 15-krát častejšie, než je priemer všetkých ostatných automobiliek. Podľa štatistiky tak za celý životný cyklus auta, teda za 30 rokov, budeš musieť s týmto autom navštíviť servis v rámci zvolávacích akcií až 62-krát.
Tesla ale má jednu ohromnú výhodu voči ostatným výrobcom. Vďaka jej pokročilým technológiám dokáže veľké množstvo problémov opraviť jednoduchou OTA aktualizáciou, takže fyzická návšteva servisu vôbec nie je nutná. Vyššie čísla Tesly a konkrétne Modelu Y a Modelu 3 sú zapríčinené aj tým, že sa jedná o pomerne nové elektromobily, na ktorých automobilka stále „vychytáva muchy“. Je preto jasné, že počas prvých rokov predaja budú mať autá častejšie problémy, no postupom času sa to zlepší.
Dôkazom je napríklad Model S a X. V tomto prípade už iSeeCars pracovalo s dátami z dlhšieho časového horizontu a náchylnosť na zvolávaciu akciu je o viac ako polovicu nižšia. To znamená, že čím dlhšie je auto na trhu, tým je spoľahlivejšie a má menej problémov, ktoré by sa týkali celej flotily áut.
Nemilým prekvapením je Porsche
Nemilým prekvapením je však Porsche Panamera, ktorá sa v počte zvolávačiek usadila na druhom mieste. Porsche je renomovaná prémiová značka, ktorá by sa mala takýmto problémom vyvarovať, no zdá sa, že ak si kúpiš Panameru, za 30 rokov budeš musieť ísť do servisu viac ako 60-krát, teda zhruba 2-krát do roka.
V zozname 25 najhorších áut v počte zvolávacích akcií sa nachádzajú aj ďalšie modely Porsche, ako Macan, Cayenne aj slávna 911-ka. Naopak najspoľahlivejšími autami sú modely značky Mercedes, Toyota a Lexus. Týmto trom výrobcom sa zvolávacie akcie vyhýbajú.
S modelmi v prvej 33-ke navštíviš servis v rámci zvolávacej akcie maximálne 1-krát za 30 rokov. Priemerne pri všetkých sledovaných autách vychádzajú 4 zvolávacie akcie za celý životný cyklus.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Cybertruck je nepoužiteľný, hlási majiteľ. Z milovníka Tesly urobil odporcu
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Zásoby ropy USA minulý týždeň prekvapivo klesli
Polícia žiada vypnutie komentárov na sociálnych sieťach
Tesla v Nemecku to nemá vôbec isté. O rozšírení závodu sa bude rokovať
Podľa KDH potrebuje Slovensko v energetickom mixe aj obnoviteľné zdroje
Nový jadrový blok má byť vo vlastníctve štátu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené