Čínsky internetový koncern Alibaba Group Holding zaznamenal v 3. štvrťroku svojho finančného roka 2022/23 nárast tržieb o 2 %. Prekonal tak odhady analytikov, ktorí očakávali horší výsledok pre blokády spojené s ochorením COVID-19 a prepad spotrebiteľského dopytu. TASR o tom informuje na základe správ AFP a RTTNews.

Konkrétne, tržby čínskeho internetového obchodu za tri mesiace do konca decembra 2022 vzrástli na 247,76 miliardy jüanov z 242,58 miliardy CNY v predchádzajúcom roku. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv, predpovedali Alibabe tržby 245,18 miliardy CNY.

„Dosiahli sme solídny výsledok aj napriek slabšiemu dopytu, problémom s dodávateľským reťazcom a v logistike v dôsledku opatrení týkajúcich sa ochorenia COVID-19,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Daniel Zhang.

Čistý zisk pripadajúci na bežných akcionárov sa v sledovanom období zvýšil o 69 % na 46,82 miliardy CNY z 27,69 miliardy CNY rok predtým. Ekonómovia očakávajú, že maloobchodné výdavky v Číne zostanú v prvej časti roka slabé a až na jar by ich mohli podporiť vládne stimuly a prípadné uvoľnenie spotrebiteľských úspor.

Okrem stagnujúcej ekonomiky čelí čínsky technologický priemysel v ostatných rokoch rozsiahlym zásahom regulačných úradov vrátane zastavenia prvotnej verejnej ponuky akcií finančnej dcéry spoločnosti Alibaba Ant Group v Hongkongu v roku 2020. Vláda v Pekingu od konca roka 2020 sprísňuje pravidlá v snahe dostať technologický sektor pod kontrolu. Zdá sa však, že represie proti technologickému sektoru sa zmierňujú, keďže Peking sa snaží podporiť ekonomický rast, ktorý zasiahli obmedzenia spojené s politikou nulovej tolerancie ochorenia COVID-19.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú