Čínska automobilka chystá útok na EÚ. Autá sem bude chŕliť na vlastných megalodiach
Nedávno zverejnené predaje elektromobilov a plug-in hybridov vyslali tradičným automobilkám jasný odkaz, že pred čínskymi výrobcami áut sa musia mať na pozore. Automobilka BYD podniká ďalšie kroky, ktorými si chce upevniť postavenie lídra v predajoch nabíjateľných áut. Ako píše Bloomberg, do Európy bude importovať autá na vlastných lodiach a zvažuje tu aj výstavbu novej továrne.
Nie je žiadnym tajomstvom, že čínske automobilky uchopili elektromobilitu naozaj pevne a pomaly začínajú vstupovať aj na trhy, kde kedysi nemali žiadnu šancu. Dôkazom ich dominancie je aj štatistika portálu CleanTechnica. Do TOP 10 najväčších automobiliek z hľadiska predajov nabíjateľných áut sa prebojovali iba štyria tradiční výrobcovia.
Na prvom mieste sa umiestnila automobilka BYD, ktorá predala viac ako 1 390 000 nabíjateľných vozidiel. Z tradičných automobiliek sa najvyššie umiestnil VW s počtom 319 000 predaných plug-in hybridov a elektromobilov. Do najlepšej desiatky sa dostalo ešte BMW (268 000), Mercedes (225 000) a Kia (185 000).
BYD nepoľavuje, práve naopak
Výkonná viceprezidentka spoločnosti BYD, Stella Li, uviedla, že automobilka plánuje postaviť továreň na výrobu elektromobilov priamo v Európe. Závod dokonca nemusí byť jeden, ale rovno dva. Vďaka tomu by sa ešte viac zvýšila konkurencia voči tradičným európskym automobilkám.
Aby spoločnosť zabezpečila plynulé dodávky na európsky trh, kde aktuálne rozbieha svoje pôsobenie, kupuje svoje vlastné lode na export áut. Podľa vyjadrení Li totiž nedokáže žiadna veľká prepravná spoločnosť na 100 % uspokojiť potreby čínskej automobilky, a preto sa firma rozhodla, že si bude svoje autá prevážať sama.
V rozhovore viceprezidentka taktiež uviedla, že Teslu nepovažujú za konkurenta, aj keď je americká automobilka stále lídrom v oblasti predaja čistých elektromobilov. Tesla podľa nej ťažila z vlny rozbiehajúcej sa elektromobility. Skutočným konkurentom je pre BYD „spaľovací motor“ a automobilka si bude chcieť získať srdcia všetkých nadšencov.
Najlacnejší model pod 40 000 €
Absolútnu premiéru v Európe už BYD oslávil minulý rok. Prvý trh, kde sa usadil, nie je žiadnym prekvapením – je ním Nórsko, mekka elektromobility. Na tamojšom trhu začala automobilka svoje pôsobenie s modelom BYD Tang, ktoré je luxusným sedemmiestnym SUV.
Ako sme informovali už dávnejšie, čínsky výrobca spustil tento rok masívnu expanziu do Európy a pri tejto príležitosti prináša na starý kontinent hneď tri elektrické modely.
Spočiatku sa automobilka zameria na tie najzaujímavejšie trhy, ktorými je oblasť Beneluxu, ako aj zvyšné severské krajiny. Okrem sedemmiestneho SUV Tang začne v Európe predávať aj sedan Han či menší elektrický crossover Atto 3.
Práve tretí spomenutý model môže byť absolútnym predajným trhákom, nakoľko európska cenovka pre Atto 3 bola nastavená na 38 000 €. Na našom kontinente pritom bude dostupná iba verzia s väčšou, 60 kWh batériou, ktorá zabezpečí dojazd podľa WLTP cyklu na úrovni 420 km.
Ako dodáva Electrek, elektromotor dosahuje výkon 150 kW a auto sa nabije z 20 na 80 % za 29 minút. Za zmienku určite stojí prítomnosť revolučných Blade batérií, ktoré od čínskej spoločnosti odoberá napríklad aj Tesla.
Zvyšné dva elektromobily cenou až tak nezaujmú
Ďalšie dva modely, teda sedan Han a SUV Tang, už európskeho zákazníka až tak nezaujmú. Oba tieto elektromobily dostali odporúčanú cenovku 72 000 €. Veľké SUV Tang dokonca ponúka nižší dojazd než takmer o polovicu lacnejšie Atto 3, a teda 400 km podľa WLTP.
Sedan BYD Han dosahuje kombinovaný WLTP dojazd na úrovni 521 km. Oba tieto elektromobily sú vybavené väčšou, približne 85 kWh batériou a tiež ide o štvorkolky s výkonom 380 kW.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nebezpečná baktéria číha v mori, ktoré vyhľadáva tisíce Slovákov: Hrozí nekróza aj sepsa
Drobné bobule ničia až 94 % predrakovinových buniek v čreve. Zároveň odďaľujú starnutie o niekoľko rokov
Každodenné sprchovanie ničí imunitu a spúšťa zápalové reakcie. Odborníci prezrádzajú, ako často sa umývať
Neurovedec varuje: Umelé svetlo ti potichu rozkladá imunitu a mozog. 5 jednoduchých zmien potlačí škodlivé účinky
Ministerstvo varuje Slovákov cestujúcich do Talianska. Rezort vydal niekoľko opatrení
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
Slovensko napoja na recyklované palivo. Európska mocnosť má so Slovenskom veľké plány
Elektrobus v Šali prepravil už viac ako milión cestujúcich a získava si čoraz väčšiu obľubu
Slovensko sa nemá čím pochváliť. V umelej inteligencii v EÚ značne zaostáva
Fico opäť cúva pred Bruselom. Slovensko blokuje sankcie a riskuje miliardové žaloby
Kataster sa konečne spamätal. Oddnes si dôležitý dokument vybavíš aj na pošte
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP