Nedávno zverejnené predaje elektromobilov a plug-in hybridov vyslali tradičným automobilkám jasný odkaz, že pred čínskymi výrobcami áut sa musia mať na pozore. Automobilka BYD podniká ďalšie kroky, ktorými si chce upevniť postavenie lídra v predajoch nabíjateľných áut. Ako píše Bloomberg, do Európy bude importovať autá na vlastných lodiach a zvažuje tu aj výstavbu novej továrne.

Nie je žiadnym tajomstvom, že čínske automobilky uchopili elektromobilitu naozaj pevne a pomaly začínajú vstupovať aj na trhy, kde kedysi nemali žiadnu šancu. Dôkazom ich dominancie je aj štatistika portálu CleanTechnica. Do TOP 10 najväčších automobiliek z hľadiska predajov nabíjateľných áut sa prebojovali iba štyria tradiční výrobcovia.

Na prvom mieste sa umiestnila automobilka BYD, ktorá predala viac ako 1 390 000 nabíjateľných vozidiel. Z tradičných automobiliek sa najvyššie umiestnil VW s počtom 319 000 predaných plug-in hybridov a elektromobilov. Do najlepšej desiatky sa dostalo ešte BMW (268 000), Mercedes (225 000) a Kia (185 000).

BYD nepoľavuje, práve naopak

Výkonná viceprezidentka spoločnosti BYD, Stella Li, uviedla, že automobilka plánuje postaviť továreň na výrobu elektromobilov priamo v Európe. Závod dokonca nemusí byť jeden, ale rovno dva. Vďaka tomu by sa ešte viac zvýšila konkurencia voči tradičným európskym automobilkám.

Aby spoločnosť zabezpečila plynulé dodávky na európsky trh, kde aktuálne rozbieha svoje pôsobenie, kupuje svoje vlastné lode na export áut. Podľa vyjadrení Li totiž nedokáže žiadna veľká prepravná spoločnosť na 100 % uspokojiť potreby čínskej automobilky, a preto sa firma rozhodla, že si bude svoje autá prevážať sama.

BYD

V rozhovore viceprezidentka taktiež uviedla, že Teslu nepovažujú za konkurenta, aj keď je americká automobilka stále lídrom v oblasti predaja čistých elektromobilov. Tesla podľa nej ťažila z vlny rozbiehajúcej sa elektromobility. Skutočným konkurentom je pre BYD „spaľovací motor“ a automobilka si bude chcieť získať srdcia všetkých nadšencov.

Najlacnejší model pod 40 000 €

Absolútnu premiéru v Európe už BYD oslávil minulý rok. Prvý trh, kde sa usadil, nie je žiadnym prekvapením – je ním Nórsko, mekka elektromobility. Na tamojšom trhu začala automobilka svoje pôsobenie s modelom BYD Tang, ktoré je luxusným sedemmiestnym SUV.

Ako sme informovali už dávnejšie, čínsky výrobca spustil tento rok masívnu expanziu do Európy a pri tejto príležitosti prináša na starý kontinent hneď tri elektrické modely.

Spočiatku sa automobilka zameria na tie najzaujímavejšie trhy, ktorými je oblasť Beneluxu, ako aj zvyšné severské krajiny. Okrem sedemmiestneho SUV Tang začne v Európe predávať aj sedan Han či menší elektrický crossover Atto 3.

BYD

Práve tretí spomenutý model môže byť absolútnym predajným trhákom, nakoľko európska cenovka pre Atto 3 bola nastavená na 38 000 €. Na našom kontinente pritom bude dostupná iba verzia s väčšou, 60 kWh batériou, ktorá zabezpečí dojazd podľa WLTP cyklu na úrovni 420 km.

Ako dodáva Electrek, elektromotor dosahuje výkon 150 kW a auto sa nabije z 20 na 80 % za 29 minút. Za zmienku určite stojí prítomnosť revolučných Blade batérií, ktoré od čínskej spoločnosti odoberá napríklad aj Tesla.

Zvyšné dva elektromobily cenou až tak nezaujmú

Ďalšie dva modely, teda sedan Han a SUV Tang, už európskeho zákazníka až tak nezaujmú. Oba tieto elektromobily dostali odporúčanú cenovku 72 000 €. Veľké SUV Tang dokonca ponúka nižší dojazd než takmer o polovicu lacnejšie Atto 3, a teda 400 km podľa WLTP.

BYD

Sedan BYD Han dosahuje kombinovaný WLTP dojazd na úrovni 521 km. Oba tieto elektromobily sú vybavené väčšou, približne 85 kWh batériou a tiež ide o štvorkolky s výkonom 380 kW.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú