VW nepostaví svoju superfabriku na elektromobily. Šéf tvrdo kritizuje EÚ
Mnoho odborníkov predpokladá, že čínske automobilky čoskoro dobehnú tradičných európskych výrobcov áut a podmania si aj náš trh. Európa totiž stráca konkurencieschopnosť v mnohých odvetviach priemyslu, na čo aktuálne upozorňuje aj šéf automobilky VW Thomas Schaefer na sociálnej sieti LinkedIn.
Podľa Shaefera sú najväčším problémom v Európe ceny energií. Ostatné trhy ako USA, Čína, juhovýchodná Ázia či dokonca Afrika, investujú takým spôsobom, aby bol dopad akejkoľvek krízy na rozvoj priemyslu čo najnižší.
V Európe aktuálne zúri energetická kríza a ceny elektriny či plynu šli rapídne nahor. Tento fakt sa priamo dotýka každej jednej spoločnosti, každej jednej fabriky a teda celého európskeho priemyslu.
Podľa šéfa VW strácame pôdu pod nohami, kríza spomaľuje investície spoločností do rozvoja, budovania nových fabrík a tým pádom začíname so zvyškom sveta ťahať za kratší koniec.
EÚ nie je pripravená na transformáciu odvetvia
Schaefer kritizuje prístup EÚ k štátnej pomoci. Ako príklad uvádza USA, ktoré prostredníctvom finančných stimulov motivuje spoločnosti, aby investovali do nových fabrík a výrobných závodov. Európa v prvom rade hľadí na regióny a nie na samotné firmy, čo mnohým bráni v rozširovaní svojho podnikania.
Aj to je zrejme jeden z dôvodov, prečo sa VW príliš nechce púšťať do výstavby revolučnej továrne na výrobu elektromobilov. Svetové média v uplynulých dňoch informovali, že projekt v hodnote takmer 2 miliárd eur bude pravdepodobne ukončený a elektromobily vyrábané na tejto platforme sa oneskoria o niekoľko rokov.
Podľa prvotných plánov mala začať predsériová výroba v tejto továrni už v roku 2025, no elektromobily novej generácie by zrušením projektu prišli na trh najskôr v roku 2028, uvádza TheDrive.
Hrozí, že v Európe továrne „vypne“
Nemecká automobilka by mohla presunúť výrobu z domáceho trhu aj z krajín východnej Európy, ak by súčasný nedostatok plynu pokračoval aj po najbližšej zime. To ukazuje, do akej miery energetická kríza vyvolaná inváziou Ruska na Ukrajinu môže zasiahnuť do európskeho priemyslu. TASR o tom informovala na základe správy agentúry Bloomberg ešte v septembri.
Ako povedal hovorca Volkswagenu v telefonickom rozhovore, v prípade rozhodnutia firmy presunúť výrobu by najväčšie šance mali krajiny na juhozápade Európy, prípadne pobrežné oblasti v severnej Európe.
Majú totiž lepší prístup k skvapalnenému zemnému plynu (LNG) dovážanému po mori. Volkswagen už má závody napríklad v Portugalsku, Španielsku a Belgicku, teda v krajinách, ktoré majú LNG terminály.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Infarkt si vyberá obete medzi mladými. Vedci odhalili prekvapivé spúšťače, ktoré lekári často prehliadajú
Tajný dôchodkový bonus: Ako získať stovky eur navyše pri odchode do penzie (NÁVOD)
Slováci menia prácu extrémne rýchlo, často bez novej pracovnej ponuky. Je za tým niekoľko faktorov
Vytvorila biznis, ktorý jej generuje 930-tisíc eur ročne: „Nemala som víkendy ani spoločenský život, no stálo to za to“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP