Slovensko v rozvoji a popularite elektromobility nezaostáva len za Nórskom, ale prakticky všetkými krajinami na západ od nás. O tom, čo je hlavným dôvodom, asi netreba príliš špekulovať – bude to najmä stále vysoká cena elektromobilov v kombinácii s nižšou kúpnou cenou Slovákov.

Veľa krajín sa ceny drahších elektromobilov, ktoré však potrebujeme pre plnenie ekologických cieľov EÚ, snaží kompenzovať dotáciami či odpustením DPH, ako v prípade spomínanej severskej mekky batériových vozidiel.

Na Slovensku prvý pokus o dotácie na elektrické autá z roku 2019 skončil katastrofou a odvtedy sa prakticky nepretržite pýtame, kedy prídu nejaké ďalšie. Ak si myslíš, že pandemická, energetická a čoskoro možno aj ekonomická kríza Slovákom nedáva veľké nádeje, máš pravdu.

Ministerstvo má jasnú odpoveď. Nič nečakaj

Tému dotácií najnovšie otvoril Denník N v rozhovore s novým štátnym tajomníkom ministerstva hospodárstva Petrom Švecom, mimochodom bývalým šéfom slovenskej časti automobilky Stellantis. Bohužiaľ, odpoveď bola jasná.

 „My sa chceme viac zamerať na budovanie nabíjacej infraštruktúry. Dotácie na elektromobily pre nás nie sú témou dňa. V tejto fáze je lepšie vybudovanie lepšej siete nabíjačiek, a tak zdroje, ktoré máme k dispozícii, radšej využijeme takto.“ odpovedal tajomník na jasne položenú otázku.

Švec sa v rovnakom rozhovore odmietol vyjadriť k viacerým potenciálnym veľkým investíciám do elektromobility na Slovensku – možnej fabrike na výrobu batérií nemeckého Volkswagenu v Šuranoch pri Nových Zámkoch, baterkárne Inobat Auto pri Košiciach aj rozšíreniu maďarskej výroby batérií firmy CATL do ďalších krajín (a potenciálne aj k nám).

Vypracovanie nového akčného plánu zahŕňajúceho aj dotácie pôvodne malo prebehnúť koncom roka 2022 a jeho súčasťou mali byť všetky informácie ohľadom dotácií a tiež podmienky či časové ohraničenie na ich získanie, priblížil pred časom Adrián Krajňák z odboru priemyselného rozvoja ministerstva hospodárstva – avšak ešte starého vedenia na čele s Richardom Sulíkom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP