Spaľovacej Audi R8 prichystajú pohreb. Jej elektrická verzia bude najvýkonnejšia v histórii
Model Audi R8 je legendou, ktorá vo svojich útrobách skrýva rovnaký motor ako niektoré športiaky od Lamborghini. Súčasná generácia R8 je však poslednou, ktorej srdcom je benzínová V10 s výkonom 620 koní. Ako upozornil portál Electrek, ďalšia „R-osmička“ už bude elektrická.
Audi sa totiž netají tým, že budúcnosť automobilky so štyrmi kruhmi je elektrická. Postupne už začala elektrifikovať celú svoju flotilu a nedávno predstavila niekoľko konceptov, od ktorých by sa mali odvíjať budúce najluxusnejšie modely.
Aj vrcholný model R8 už má byť v ďalšej generácii elektrický a dobrou správou je, že aj naďalej pôjde o to najlepšie, čo automobilka z Ingolstadtu ponúka. Elektrická Audi R8 bude teda výkonnejšia ako ich momentálne najvýkonnejší sériový elektromobil Audi RS e-tron GT.
Nástupcu sa dočkáme už o tri roky
Elektrická Audi R8 nebude až takou novinkou. Možno si niektorí spomínajú nepopulárny model Audi R8 e-tron, z ktorého sa žiaľ nepredalo ani 100 kusov.
Tento elektrický superšport pritom neponúkal najhoršie parametre. Výkon 340 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy či dojazd okolo 450 km pri pohodovej jazde sú hodnoty, za ktoré by sa elektromobil nemusel haniť ani dnes.
Prvý R8 e-tron však neprišiel na trh vo vhodnej dobe, nakoľko elektromobilita bola v roku 2015 eštelen v zárodku. Model tak bol predurčený na neúspech a Audi onedlho ukončilo jeho výrobu.
Dnes je ale všetko inak a v roku 2025, kedy má prísť nová elektrická generácia R8 na trh, bude elektromobilita ešte ďalej. Nová R8 e-tron tak bude bezpochyby populárnejšia než jej predchodca.
Výroba tohto modelu by mala podľa portálu Motor1 prebiehať v závode Böllinger Höfe v Nemecku, kde sa montuje aj súčasná R8 so smädným, 5,2-litrovým desaťvalcom na benzín.
Už budúci rok by sa mala úplne zastaviť výroba spaľovacej verzie a následne sa už len bude čakať na elektrického nástupcu. Novinka pritom môže byť postavená na novej elektrickej športovej platforme SSP Sport, na ktorej plánuje koncern okrem iného stavať aj druhú generáciu Porsche Taycan či Audi e-tron GT.
Druhou alternatívou je platforma, ktorú Porsche pripravuje pre elektrické modely 718 Boxster a Cayman.
Tešiť sa môžeme aj na elektrické TT
Šéf divízie Audi Sport Sebastian Grams pre portál Autocar prezradil, že v budúcnosti sa môžeme tešiť aj na menší, cenovo dostupnejší elektrický športiak, ktorý bude nástupcom modelu TT.
Je teda dosť pravdepodobné, že každý z týchto elektrických športiakov bude postavený na inej platforme v závislosti od toho, ktorá bude vhodná.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Autá budú jazdiť samé a bezpečnejšie, než ľudia. Toyota sa spojila s gigantom, aby skoncovali s nehodami
O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
V Chorvátsku sa schyľuje ku kolapsu. Na koncert mieri pol milióna ľudí, uzavrú mnohé cesty
Žije na Bali, dane platí doma. 5 chýb Slovákov, ktoré ich stoja tisíce eur pri digitálnom nomádstve (ODBORNÍK)
Zákaz šperkov a doplnkov. Dovolenkový raj sprísňuje pravidlá pre zvýšený výskyt žralokov
Zlepšuje pamäť až o 15 %: Vedci odhalili skrytý potenciál bylinky, ktorú máš, ale nepoužívaš
Premiér Fico sa odmieta stretnúť so Zelenským: „Ja nemám chuť pripravovať sa na vojnu“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Zabudni na ľudskosť. Takto tvoja zdvorilosť kazí odpovede umelej inteligencie
Žraloky nie sú neporaziteľné. Veda ukazuje, čo ich môže úplne ochromiť
AI zapínajú hlavne mladí. Takto často používajú Slováci ChatGPT a ďalšie nástroje
Ropný kartel OPEC+ chystá ďalší zásah. Od augusta sa ťažba výrazne zvýši
Číňania nalejú 80 miliónov eur do susedného štátu Slovenska. Chcú zvýšiť výrobu elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP