Hyundai vytiahol dizajn zo 70. rokov, aby ho prerobil na vodíkový superšport s brutálnym dojazdom a výkonom
N divízia automobilky Hyundai sa už stala medzi fanúšikmi áut pojmom. Aby to tak ale zostalo aj po elektrifikácii, spoločnosť musí pracovať na nových modeloch s alternatívnymi pohonmi. Na udalosti N Day 2022 preto predstavila dva športové modely s alternatívnymi pohonmi. Klasický nabíjateľný elektromobil RN22e dopĺňa zaujímavý vodíkový koncept N Vision 74, ktorý prichádza s dizajnom ako zo 70. rokov.
Retro ide znova do módy, minimálne v podaní Hyundai, nakoľko koncept N Vision 74 vyzerá naozaj úžasne. Vozidlo totiž vychádza z dizajnu Hyundai Pony Coupe z roku 1974, ktorý vyvinul legendárny automobilový dizajnér Giorgetto Giugiaro.
Koncept bol potom zabudovaný do prototypov prvého sériového športového automobilu Hyundai. Do výroby sa síce nakoniec nedostal, ale odvážny postoj udal tón celej spoločnosti.
Retro-moderna v podaní Hyundai
N Vision 74 zdedil čistý povrch, dynamický proporčný profil a jedinečný B stĺpik z konceptu Pony Coupe z roku 1974. Vodíkové „N-ko“ však kombinuje retro prvky s modernými dizajnovými riešeniami. Nájdeme tu napríklad parametrické pixelové svetlá, ktoré sú typické pre elektromobily, respektíve ekologické vozidlá kórejskej automobilky.
Aj interiér kombinuje prvky s odkazom na model Hyundai Pony Coupe s modernými riešeniami, vďaka ktorým pôsobí moderne. Dôležitou súčasťou športového auta je nepochybne samotný vodič, a tak je aj interiér N Vision 74 orientovaný práve na vodiča. Virtuálny kokpit je doplnený analógovými tlačidlami.
Ultimátny výkon vďaka hybridnej vodíkovej technológii
Tým, že je N Vision 74 poháňaný systémom palivových článkov a elektrickým pohonom batérie, zlepšuje sa účinnosť chladenia, pričom je možné použiť dva rôzne zdroje energie v závislosti od rôznych jazdných podmienok.
Kombinácia umožňuje lepšie vektorovanie krútiaceho momentu pomocou dvoch zadných motorov, a tým aj presné a citlivé zatáčanie. N Vision 74 navyše skúma rovnováhu medzi výkonom a chladením pomocou trojkanálového chladiaceho systému. Spolu so schopnosťami dlhého dojazdu a rýchleho tankovania zaručuje N Vision 74 zábavu z jazdy s udržateľným zdrojom energie.
Vodíkový elektromobil dosahuje pri pohone zadných kolies maximálny výkon vyše 500 kW (670 koní) a krútiaci moment presahuje 950 Nm. Ako sme už uviedli vyššie, koncept kombinuje technológiu klasického elektromobilu s vodíkovými článkami. Batéria má preto veľkú kapacitu až 62,4 kWh a nabíjať sa dá teoretickým výkonom 350 kW, nakoľko je postavená na 800 V architektúre.
Vodíková nádrž má objem 4,2 kg a jej plné natankovanie trvá 5 minút. Celkový dojazd modelu N Vision 74 je vyše 600 km a maximálna rýchlosť dosahuje až 250 km/h.
Retro je v móde, vie to aj Lamborghini
Niektoré autá sa do dejín automobilového priemyslu zapísali skutočne veľkými písmenami a medzi tieto vozidlá patrí aj Lamborghini Countach. Legenda zo 70. a 80. rokov znova ožila. Pôvodný Countach bol v mnohých ohľadoch revolučným autom, a preto bolo len otázkou času, kedy dostane svojho nástupcu.
Ten prichádza práve teraz, nové Lamborghini Countach kombinuje „retro-moderný“ dizajn a disponuje hybridným motorom. Jeho spaľovaciu zložku však tvorí poctivá a výkonná V12.
Retro-modernu priniesla aj automobilka Opel, ktorá oživila svoj model Manta. Iba nedávno nemecká automobilka Opel oficiálne predstavila elektrifikovanú verziu legendárneho modelu Opel Manta a z jej špecifikácií sme doslova padli na zadok. Je dosť možné, že pôjde o jeden z najlepších a najzábavnejších retro elektromobilov na trhu, Manta GSe si totiž zachovala originálnu štvorstupňovú manuálnu prevodovku.
Pôjde tak o jeden z mála elektromobilov s manuálnou prevodovkou. Z ostatných špecifikácií tú máme elektromotor s výkonom 108 kW (147 koní), ktorý poháňa zadnú nápravu, o zábavu s týmto autom tak rozhodne nebude núdza. Krútiaci moment dosahuje 255 Nm.
Znovuzrodená legenda tak kombinuje to najlepšie z oboch svetov, pocit z riadenia a štýl starých automobilov s moderným elektrickým pohonom, ktorý je úplne ekologický.
Manta GSe nie je žiaden krížnik na dlhé trate a ani sa naň nesnaží hrať. Je to predovšetkým štýlovka vhodná do mesta a na prípadné „nedeľné“ výlety v okolí domova. Batéria s kapacitou 31 kWh totiž vystačí iba na prejdenie približne 200 km. Maximálny nabíjací výkon dosahuje 9 kW skrz palubnú AC nabíjačku. Plné nabitie tak trvá v rozmedzí troch až štyroch hodín.
Retro dizajn skvele kombinujú moderné prvky, ako napríklad nový dizajnový podpis Opel Vizor, ktorý zahŕňa moderné úzke LED svetlá. V interiéri sa zasa vyníma plne digitálny kokpit s názvom Pure Panel. Ten pozostáva z dvojice displejov orientovaných na vodiča, pričom jeden má veľkosť 12″ a ten druhý 10″.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obrovský požiar lode s elektromobilmi. Až 3000 áut môže skončiť na dne mora
V kľúčovom teste uspeli. Čínska batéria zvládla 12 dní v smrteľnom mraze bez jedinej chyby
Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
Spaľováky to majú spočítané. Čínske autá zvládnu 400 km za 5 minút nabíjania, Západ o tom len sníva
Váži 32 ton a zvládne jazdiť 8 hodín. Dychberúci elektromobil sa nabije rýchlejšie, než nová Tesla
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pohlreich oficiálne otvoril svoj prvý podnik v Bratislave: Burger s hranolkami si dáš za 14 eur
„To, že sa nádorová bunka dostane k vzdialenému orgánu, ešte neznamená, že tam vytvorí metastázu,“ hovorí uznávaný onkológ (ROZHOVOR)
MIMORIADNE: SHMÚ vydal nové výstrahy 2. stupňa. Slovensko zasiahnu silné búrky ešte dnes
Dôchodcovia, pozor: Ak máte dôchodok nižší ako 825 eur, máte nárok na účet zadarmo
Turbulencie zmenili let na nočnú moru: Pristátie Ryanairu si vyžiadalo deväť zranených
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- SUV s dušou stíhačky. Tento „hyper hybrid” má technológie a pohon, o akých sa ti nesnívalo (RECENZIA)
-
- Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Záhada ako z detektívky. V jazere našli zhorenú Teslu Model X, odokryla nezvyčajný podvod za státisíce
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
Žiadne karty, len QR kód. Štát a univerzita vyvíjajú vlastnú platobnú appku
Megaprojekt za 1,8 miliardy má rozhýbať Slovensko. Málinec čaká premena
Svet investuje bilióny do čistej budúcnosti. Klasická energetika je na ústupe
Vojenský šok pre Moskvu. Ukrajinské drony trafili miliardový cieľ
Raketový rast zbrojného priemyslu. Izrael boduje na globálnom trhu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pohlreich oficiálne otvoril svoj prvý podnik v Bratislave: Burger s hranolkami si dáš za 14 eur
„To, že sa nádorová bunka dostane k vzdialenému orgánu, ešte neznamená, že tam vytvorí metastázu,“ hovorí uznávaný onkológ (ROZHOVOR)
MIMORIADNE: SHMÚ vydal nové výstrahy 2. stupňa. Slovensko zasiahnu silné búrky ešte dnes
Dôchodcovia, pozor: Ak máte dôchodok nižší ako 825 eur, máte nárok na účet zadarmo
Turbulencie zmenili let na nočnú moru: Pristátie Ryanairu si vyžiadalo deväť zranených
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené