Slovenský operátor Telekom, ale aj jeho česká sesterská firma T-Mobile Czech Republic, sa včera (v nedeľu) stali terčom masívneho kybernetického útoku. Operátor o tom práve informoval prostredníctvom tlačovej správy.

Slovenský Telekom priznáva, že interné IT systémy sú stále výrazne zasiahnuté. Nefunguje napríklad oficiálna aplikácia Telekomu pre Android a iOS ani web Telekom.sk.

Fonrech

Prístup na internet cez mobilné dáta, SMS či volania na iné čísla by nemal byť obmedzené. Podľa operátora je však „limitovaná“ dovolateľnosť na jeho infolinky.

„Našou najvyššou prioritou je, aby naši zákazníci mohli neustále využívať svoje služby na našich sieťach. Aj v tejto situácii vynakladáme extra úsilie, aby prevádzka služieb našim zákazníkom prebiehala v plnom režime, či ide o mobilné paušály, predplatené služby, pevný internet alebo TV služby,“ uvádza Telekom.

Operátor podnikol viaceré analýzy a celkové dopady stále vyhodnocuje, zároveň však pracuje na obnovovaní interných systémov a ich plnom sprevádzkovaní.

Fontech

Kamenné predajne Telekomu dnes otvoria normálne, zo začiatku však môžu, kvôli výpadku IT systémov, pracovať len v obmedzenom režime. „Mrzí nás, že v súčasnosti nemôžu zákazníci vybaviť svoje požiadavky, ale naše tímy sú vo dne i v noci v plnom nasadení. Očakávame, že obnova interných systémov bude prebiehať postupne a priebežne vás o nej budeme informovať,“ uviedol Michal Korec, hovorca Telekomu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP