Bola to najlepšia reklama cez Super Bowl za roky. Populárny QR kód však Coinbase „ukradol“
Pokiaľ si fanúšikom dobrého marketingu, určite ti neunikla fenomenálna reklama s pohybujúcim sa QR kódom od kryptoburzy Coinbase, ktorá mala premiéru počas amerického Super Bowlu. Stačilo ju naskenovať fotoaparátom v mobile a odkaz smeroval na akciovú ponuku, ktorá novým zákazníkom dávala možnosť získať 15 dolárov v Bitcoine zadarmo – samozrejme, ak si zaregistrujú nový účet a stanú sa jej zákazníkmi.
Generálny riaditeľ Coinbase Brian Armstrong uviedol, že firma pod jeho vedením vytvorila spot „na vlastnú päsť“, pretože sa jej žiadne nápady od externých agentúr nepáčili. Ako však upozorňuje portál TheDrum, mphlo to byť aj trochu inak.
Reklamný slot bol skôr, ako obsah
Spoločnosť Coinbase mala nakúpiť reklamný priestor v hlavnom vysielacom čase bez toho, aby vôbec vedela, čo v ňom bude inzerovať. V iných firmách tejto príležitosti venujú mesiace či dokonca roky priprav, no v spoločnosti Coinbase už mali málo času.
Marketingové oddelenie preto oslovilo viacero externých agentúr, ktoré sa pokúsili predložiť tie najlepšie možné formy kampaní. Kryptoburza však údajne so žiadnym z nich nebola spokojná a preto si žiadny projekt nevybrala.
V rýchlosti teda poskladala tím expertov a ten vymyslel obrovské množstvo nápadov, medzi nimi aj pohyblivý QR kód. Ten po celý čas mení farby a pripomína klasické šetriče obrazovky.
Podľa Armstronga bol tento spot čiastočne inšpirovaný reklamou „“ od spoločnosti Reddit.
Spoločnosť Coinbase vraj reklamu „odkukala“ od marketingovej agentúry Martin
A aj keď to vyzerá ako skoro dokonalá práca, z pozadia sa ozvala Kristen Cavallo, generálna riaditeľka marketingovej agentúry Martin. Na svojom Twitter účte uvádza, že reklama s QR kódom vôbec nebola nápadom spoločnosti Coinbase.
Podľa jej slov bol tento spot inšpirovaný prezentáciou, ktorá bola marketingovému tímu ukázaná ešte 18. 8. 2021 a 7. 10. 2021. Konkrétne sa zmienky o lietajúcom QR kóde na prázdnej obrazovke nachádzali na stranách 19 – 24, respektíve 11 – 18.
It was actually inspired by presentations our agency showed your team on 8/18 (pages 19-24) and 10/7 (pages 11-18) with ad concepts for the Super Bowl with floating QR codes on a blank screen.
— Kristen Cavallo (@Cavallokristen) February 21, 2022
Armstrong na toto vyjadrenie nereagoval a v podstate ho úplne odignoroval. Na miesto toho ešte dodal, že reklama dostala pred zverejnením viacero odmietnutí a tak do poslednej chvíle nebolo jasné, či sa ju vôbec podarí zverejniť. Takisto podotkol, že na jej tvorbu vynaložili veľmi nízky rozpočet, ktorý sa pohyboval iba na úrovni 100 000 $. Len doplníme, že iné firmy investujú do reklamy na Super Bowl milióny – aj na kúpu priestoru, aj na samotné nakrúcanie klipu.
CEO Coinbase však napokon čiastočne ustúpil, no opäť nie tak, ako by Kristen Cavallo očakávala. Vo svojom príspevku totiž podotkol, že zásluhy za reklamu musí pripísať nie len svojmu tímu, ale aj externej kreatívnej spoločnosti, ktorá ju vytvorila. Konkrétna agentúra však v samotnom tweete nebola spomenutá a podľa portálu TheDrum Armstrong narážal na agentúru Accenture Interactive (nie na Martin).
Za pravdu však agentúre Martin aspoň čiastočne dala marketingová riaditeľka Coinbase Kate Rouch, ktorá v oficiálnom vyhlásení spomenula, že viaceré marketingové agentúry jej predložili nápady obsahujúce QR kódy pre viacero druhov kampaní.
Ani jeden z nich však nebol koncepčne tým, čo kryptoburza hľadala a preto sa vybrala svojou vlastnou cestou. Uvidíme, či sa v budúcnosti objavia aj ďalšie reakcie. Verejnosť teraz vyzvala Armstronga, aby odhalil spomenuté časti prezentácie. Ak sa preukáže, že ich Coinbase jednoducho vykradol, mohlo by to byť ešte zaujímavé.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
USA ani Rusko nemajú šancu. Čína chce na Mesiaci urobiť niečo, čo ešte nikto nedokázal
Veľké sci-fi Netflixu zhorelo na plnej čiare. Porazila ho aj lacná novinka z Kuvajtu
Žiadne rakety, do vesmíru nás dostanú solárne krídla. Ukázali novú družicu s revolučným pohonom
Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
Slovensko baštou elektromobility: Obrovské investície prinesú nové závody a stovky pracovných miest
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Veľký deň pre ľudstvo: NASA zachytila zašifrovanú správu z hlbokého vesmíru
- Odhalili desiatky podvodných e-shopov na Slovensku. Vyskúšali sme ich a neverili vlastným očiam (+zoznam)
- EÚ stráca trpezlivosť. Obľúbenej sociálnej sieti Slovákov hrozí zákaz
- Prelom: Vedci prvýkrát umelo vytvorili čiernu dieru. Padli im sánky, keď začala žiariť
- Vedci rozlúštili 2000-ročný papyrus. Ukrýval odpoveď na jednu z najväčších otázok
-
- Veľký deň pre ľudstvo: NASA zachytila zašifrovanú správu z hlbokého vesmíru
- Odhalili desiatky podvodných e-shopov na Slovensku. Vyskúšali sme ich a neverili vlastným očiam (+zoznam)
- EÚ stráca trpezlivosť. Obľúbenej sociálnej sieti Slovákov hrozí zákaz
- Prelom: Vedci prvýkrát umelo vytvorili čiernu dieru. Padli im sánky, keď začala žiariť
- Vedci rozlúštili 2000-ročný papyrus. Ukrýval odpoveď na jednu z najväčších otázok
-
- Veľký deň pre ľudstvo: NASA zachytila zašifrovanú správu z hlbokého vesmíru
- Veľký elektropredajca na Slovensku končí. Toto bude jeho náhrada
- Apple to dokázal. Na iPhone príde zmena, po ktorej už žiadny Android nebude dávať zmysel
- Prelom: Vedci prvýkrát umelo vytvorili čiernu dieru. Padli im sánky, keď začala žiariť
- Zem má druhý mesiac, vieme odkiaľ pochádza. Odhalil ho gigantický kráter
Podľa novej štúdie môže pacientom s Alzheimerom pomôcť rapamycín
Batman sa vracia na nečakanej platforme. Sleduj temný trailer
Ruský plynárenský koncern Gazprom sa vlani prepadol do straty
Slováci sa zbierajú pre Machalu: Chcú ho poslať do vesmíru, aby skontroloval, či je Zem guľatá
Vo Francúzsku vznikne komisia na vyšetrenie sexuálneho násilia vo filmoch
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené