Nedostatok čipov sa už týka aj bezpečnosti. Prvá automobilka prestala montovať airbagy
Polovodičová kríza má veľmi nepríjemný dopad aj na automobilový priemysel. Správy o tom, ako automobilky nedokážu dokončiť autá do finálneho štádia, alebo že robia kompromisy v ich komfortnej výbave, sme ti priniesli už dávnejšie. Francúzsky Peugeot sa ale uchýlil k drastickejšiemu kroku – úžitková verzia modelu Expert určená pre Austráliu prišla o dvojicu airbagov, informuje český portál Autoforum.cz.
Kým minulý rok sa niesol v duchu problémov s nedostatkom čipov do áut, ten nový začína rovnako. Len pred pár hodinami sme informovali o tom, že Škoda musí nechať stáť na parkovisku stovky elektromobilov Enyaq.
Pri elektrických autách ale pribúda ďalší zásadný problém, keďže ich treba počas dlhšieho státia priebežne nabíjať, aby príliš nekleslo napätie na batérii a budúci majiteľ problém s jeho naštartovaním, alebo dokonca životnosťou akumulátora. Aj v tomto prípade ale ide skôr o problém týkajúci sa komfortu či logistiky. V prípade automobilky Peugeot však už komplikácie s čipmi zasahujú aj do úrovne bezpečnosti ich modelov.
V Austrálii si to dovoliť môžu
Každý trh má na bezpečnosť nových áut iné požiadavky a zdá sa, že ten austrálsky patrí k tým benevolentnejším. Peugeot sa totižto v dôsledku nedostatku čipov rozhodol, že dodávku Expert bude na tamojšom trhu predávať bez dvojice bočných airbagov.
Ak teda chcú zákazníci svoje auto načas, musia akceptovať takýto zásadný kompromis. Ak by sa ale dvojice airbagov, ktoré sú dnes už mimochodom súčasťou štandardnej výbavy takmer u všetkých automobilov, nechceli vzdať, na svoje nové auto si budú musieť počkať o pár mesiacov dlhšie.
Ako uvádza portál Drive, u čisto osobných áut by zrejme Peugeotu takéto konanie neprešlo ani v Austrálii, no paradoxne, vodiči dodávok trávia na cestách oveľa viac času a tým pádom sú v doprave aspoň štatisticky najviac ohrození.
Európa by niečo také zrejme nedovolila
Našťastie, je veľmi nepravdepodobné, že by sa k podobným činom uchýlila ktorákoľvek automobilka pri svojich modeloch pre európsky trh. Airbagy, paradoxne, v EÚ stále nepatria k povinnej výbave (na rozdiel napríklad od monitorovania tlaku v pneumatikách alebo stabilizačného systému), pripomína Indian Express, no napriek tomu takmer každé nové auto prichádza s minimálne štvoricou airbagov, nakoľko bezpečnostné očakávania sú u nás podstatne prísnejšie a auto bez nich by bolo prakticky nepredajné, prípadne by mu hrozilo PR fiasko v podobe nízkeho počtu hviezdičiek.
Nie je však vylúčené, že aj iné automobilky, nie len Peugeot, začnú uberať z bezpečnostných asistentov, ktoré pomáhajú pri jazde. Tu môžeme spomenúť napríklad asistenta mŕtveho uhla či asistenta navádzania na stred jazdného pruhu.
Bez nich by zrejme nemohli dosiahnuť maximálneho množstva 5 hviezdičiek z crash testov, no išlo by o použiteľný kompromis ako stále nové auto predať, prípadne kúpiť z pozície zákazníka.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
V bojovom teste všetkých zarazil. Náš sused nasadí vojenského robota, ktorý môže spasiť NATO
Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
Zničil rebríčky sledovanosti. Pokračovanie filmového fenoménu z Netflixu sa predstavuje v prvej ukážke
AI dali „mozog“ a ostali zaskočení. Čína testuje humanoida, ktorý sa správa až nepríjemne ľudsky
Stačia dvaja vojaci a v okamihu zničia stovky dronov. Francúzsko otestovalo ultimátnu obranu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Otvorili pravú taliansku pekáreň: „Denne sme 15 hodín v práci, máme nulový work-life balance“
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
Závažné ochorenie pečene postihuje tretinu svetovej populácie: Riešením je špeciálna diéta, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Ľudstvo zabije nová doba ľadová. Tvorcovia Marťana ukázali svoj nový film
- Z Londýna do New Yorku za 2 hodiny. Ikonické nadzvukové lietadlo hlási návrat, vzlietne už čoskoro
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Nový čínsky motor prežil test, ktorý láme fyzikálne zákony. Využíva pohon ako z iného sveta
-
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Nový čínsky motor prežil test, ktorý láme fyzikálne zákony. Využíva pohon ako z iného sveta
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Ani fúzia sa jej nevyrovná. Vedci našli alternatívu, ktorá nám dá neobmedzenú energiu
- Fyzici vyriešili 80-ročnú záhadu, ktorú všetci ignorovali. Teraz môže navždy zmeniť tvoj život
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Ak zaútočia, pocítia fatálny úder. USA poslali do Európy tisíce vojakov a najsmrtiacejšiu flotilu sveta
- Majú voňať, namiesto toho nám ničia pľúca. Vedci varujú pred tichým zabijakom ovzdušia v dome
- Horúčavy už nebudú problém. Objavili prelomový spôsob, ako za pár centov vychladíš celú domácnosť
- Vedci zachytili silný rádiový signál z vesmíru. Odpoveď šokovala každého
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP