Zabudni na Teslu, existuje ešte väčší hit. Na elekromobilite sa zarába najviac v týchto dvoch oblastiach
Výrobcovia kovov a špeciálnych chemikálií do batérií pre elektrické automobily majú dôvod na radosť. Na akciovom trhu rastú ako o život a to dokonca výrazne rýchlejšie, ako gigant a líder celého sektora, svetoznáma Tesla. Ďakovať môžu neustále stúpajúcej cene kľúčových komodít, ktorá rastie v dôsledku obmedzeného množstva zásob a neustále zvyšujúceho dopytu po autách s nulovými emisiami. Na tému upozornil portál Bloomberg.
Darilo sa najmä dodávateľom materiálov
Ako píše portál Tech-Hindustantimes, austrálska spoločnosť zameriavajúca sa na ťažbu lítia a dodávateľ lítiových surovín Pilbara Minerals vzrástol od začiatku roka o viac ako 210 %. Zle si nepočínali ani výrobcovia katódových materiálov ako Ecopro BM Co. a L&F Co., ktorým hodnota akcií od januára vystrelila o viac ako 200 %.
Uvedené spoločnosti aktuálne dominujú v Indexe Bloomberg celkovej návratnosti investícií do technológii elektrických vozidiel“, kde je sledovaných viac než 69 rôznych podnikov. vrátane známych výrobcov automobilov a technologických spoločností.
Zlatá baňa pre investorov zaujímajúcich sa o elektromobilitu
Navyše, spoločnosť L&F, ktorá dodáva materiály aj výrobcom batérií ako LG Energy, či SK On Co., očakáva budúci rok ešte väčší nárast. Dokonca je vo svojich predpovediach natoľko optimistická, že v roku 2025 plánuje zvýšiť výrobnú kapacitu vo svojich závodoch v Južnej Kórei zo 40 000 ton na 200 000 ton.
Vzhľadom na to, že katódy sú zvyčajne najdrahšia časť lítium-iónových článkov, analytici predpovedajú, že tržby L&F sa tento rok strojnásobia a teda vzrastú na 850 miliónov dolárov. Budúci rok by sa pritom tržby mali ešte zdvojnásobiť.
Ďalší a ďalší
Rapídny nárast zaznamenala aj ďalšia austrálska spoločnosť Lynas Rare Earths Ltd. zaoberajúca sa ťažbou vzácnych zemín. Tá v indexe Bloomberg vzrástla o 132 %. Pre porovnanie, Tesla v tomto indexe vzrástla len o 32 %.
Podľa Kena Brinsdena, generálneho riaditeľa Pilbara Minerals, síce továrne na výrobu batérii môžeme byť vybudovať za približne 18 mesiacov, ale spustenie baní môže trvať aj 7 rokov, takže ceny materiálov zostanú vysoko ešte poriadne dlhú dobu. Taktiež sa domnieva, že pre priemysel neexistuje nič, čo by sme mohli nazvať „rýchlym riešením“.
Treba si tiež uvedomiť, že dopyt po batériách rastie rýchlejšie, ako dokážu rásť reťazce dodávateľských spoločností, čo vedie k vážnym deficitom niektorých komponentov a dôležitých materiálov. S tak obrovským dopytom si výrobcovia kovov a špeciálnych chemikálií jednoducho môžu vypýtať väčšie sumy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
Jedna konkrétna skupina ľudí potichu bohatne. Mladí zatiaľ utekajú za hranice, alebo zostávajú bývať u mamy
Cez stanicu Poprad-Tatry nepremávali vlaky. Dopravu zastavili pre mimoriadnu udalosť
Zlodeji zničili bankomat, našli pri ňom plynovú bombu. Zasahuje polícia a hasičské zložky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP