Koncern Volkswagen v rámci elektromobility výrazne napreduje. Česká automobilka Škoda údajne podľa portálu Ecomento na ďalšom elektrickom modeli, tentokrát má ísť o cenovo dostupný sedan postavený na novej platforme.

Trinity je kľúčovým elektrickým projektom automobilky, ktorý pomôže naplniť predpoklady budúcich predajov elektromobilov. Elektrický sedan je preto pre výrobcu dôležitou súčasťou jeho budúcich plánov.

Projekt Trinity prinesie na cesty autonómne riadenie Level 2+ pre masy, pričom zároveň bude pripravený pre 4. úroveň autonómneho riadenia.

Prvý sedan s logom Škoda?

Podľa najnovších správ by prvým sedanom vychádzajúcim z projektu Trinity nemusel byť elektromobil s logom VW, ale auto so znakom českej Škody. Na trh ale určite príde až v roku 2026.

Ako uvádza aj portál AutoEvolution, elektrický sedan z produkcie Škody bude konkurentom pre Teslu Model 3 a cenovo sa začne hýbať na úrovni pod 35 000 €.

Architektúra, na ktorej budú postavené nové elektromobily, nesie názov SSP (Scalable Systems Platform). Koncern touto platformou dosiahne vyššiu úsporu nákladov pri výrobe elektromobilov, vďaka čomu budú aj ich ceny podstatne nižšie.

Nová platforma prinesie aj viaceré technické vylepšenia najmä v oblastiach, kde aktuálne koncern Volkswagen za konkurenciou mierne zaostáva. Jedným z nich je napríklad využitie 800 V architektúry, ktorá umožní integrovať výkonnejšie a tým pádom aj rýchlejšie nabíjanie.

Elektrická náhrada za Octaviu

Na základe informácií, ktoré doposiaľ o pripravovanej novinke vieme, môžeme konštatovať, že prvý elektrický sedan z produkcie mladoboleslavskej automobilky bude akousi elektrickou náhradou za populárnu Octaviu.

S cenovkou pod 35 000 € neočakávame úplný vrchol, ktorý by sa rovnal triede Superbu, no so širším nástupom elektromobily možno automobilka úplne zmení pohľad na jednotlivé triedy modelov.

„Giga VW“ vo Wolfsburgu

Niet pochýb, že automobilku Volkswagen výrazne ženie vpred aj konkurencia v podobe Tesly. Volkswagen vo svojej továrni vo Wolfsburgu vyrobí až 700 000 áut ročne, avšak s počtom 25 000 zamestnancov, čo je absolútny nepomer v porovnaní s Teslou.

Volkswagen Newsroom

Americký výrobca dokáže s 12 000 zamestnancami v berlínskej továrni vyrábať 500 000 elektromobilov ročne.  Riešením tejto situácie môže byť podľa Herberta Diessa aj zavedenie štvordňového pracovného týždňa, ktorý už v roku 1994 zachránil tisíce pracovných miest.

Podľa odhadov viacerých odborníkov ale skutočne môže v budúcnosti prísť o prácu až 100 000 ľudí pracujúcich v automobilovom priemysle, a to už do roku 2025.

Za všetko môže rozmach elektromobility, elektrické autá totiž potrebujú podstatne menej súčiastok na výrobu, čím sa skracuje aj výrobný proces, a preto je potrebných menej zamestnancov na zostavenie jedného auta.

Továreň vo Wolfsburgu aktuálne nevyrába žiaden elektromobil, no fabrika s viac ako 50 000 zamestnancami sa má už v roku 2026 transformovať na výrobňu elektromobilov a z jej linky by mal schádzať sedan s aktuálnym označením Project Trinity.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú