Ak chce ostať v hre, musí zrýchliť. Elektrická stratégia VW naberá na obrátkach
Nemecký Volkswagen si v oblasti elektromobility stanovil ambiciózne ciele. Ich dosiahnutie je však podľa informácií Bloomberg podmienené rýchlosťou výroby elektrických áut, no kľúčový model nebude schádzať z výrobnej linky skôr ako v roku 2026. Pokiaľ chce ostať konkurencieschopný, musí podľa pracovníkov urýchliť produkciu batériových áut.
Automobilka pritom už začiatkom tohto roka avizovala, že do roku 2030 chce zdvojnásobiť podiel predaných elektrických áut vo svojej ponuke pre európskych vodičov. Vo vlastnej stratégii Accelerate, ktorú predstavila v marci, informovala o rýchlom prechode k budúcnosti elektrickej osobnej dopravy. Podľa VW budú potom na konci desaťročia tvoriť elektromobily až 70 % všetkých predaných áut v EÚ.
VW potrebuje urýchlene prejsť k masívnej výrobe elektromobilov
Hlavná továreň Volkswagenu vo Wolfsburgu však čelí nízkym číslam vo výrobe. Počet vyrobených áut totiž môže dosiahnuť historické minimum, čo môže zásadne ovplyvniť aj konkurencieschopnosť giganta v tomto odvetví priemyslu. Pokiaľ chce teda ostať v hre, mal by podľa odborníkov zvýšiť tempo. K elektrickej budúcnosti mu má pomôcť batériový model Trinity, no ten nebude vo výrobe skôr ako o 5 rokov.
Práve VW Trinity má byť kľúčovým elektrickým projektom automobilky, ktorý má pomôcť spoločnosti naplniť predpoklady budúcich predajov elektromobilov. Elektrický sedan je preto pre výrobcu dôležitou súčasťou jeho budúcich plánov a stredobodom spomenutej stratégie Accelerate.
Trinity má priniesť na cesty autonómne riadenie Level 2+ pre masy, pričom bude zároveň pripravený pre 4. level autonómneho riadenia. VW kvôli tomu vidí v tomto BEV sedane veľký potenciál, ktorý má osloviť množstvo európskych šoférov.
NEPREHLIADNI
Hrozí elektromobilom VW „batériové fiasko“? Kritický test degradácie po roku ukazuje extrémne vysoké číslo
Najväčšia továreň automobilky čelí problémom
Podľa vedúcej pracovníčky zamestnaneckej rady, Daniely Cavallo, bude produkcia v roku 2026 príliš oneskorená, pokiaľ sa majú využiť možnosti najväčšej továrne. Kvôli tomu je potrebné, aby sa linka vo Wolfsburgu prispôsobila elektromobilite skôr.
Výrobu v továrni však momentálne značne brzdí aj celosvetová polovodičová kríza, ktorá obmedzuje produkciu vozidiel na mieste, ktoré sa predtým ročne vyrobilo až 780-tisíc automobilov za posledných 10 rokov.
Tohtoročný výsledok výroby by ale mohol číslami nelichotivo „tromfnúť“ aj vlaňajšie výsledky, ktoré ovplyvnila koronakríza a VW by mohol vo Wolfsburgu vyprodukovať celkovo menej ako pol milióna áut za celý rok 2021.
Pre porovnanie mala automobilka pred 5 rokmi schválený plán, že v roku 2020 v tejto továrni vyrobí až 820-tisíc vozidiel za rok. Pokiaľ chce teda VW naplniť budúce očakávania, musí gigantickú továreň prispôsobiť moderným požiadavkám pre výrobu elektromobilov. Práve Wolfsburg je hlavnou továrňou Volkswagenu, ktorý tu vyrába napríklad modely Golf v rôznych verziách, Tiguan, Touran či Seat Tarraco v e-hybridnej verzii.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Skrytí zabijaci mozgu: Vedci odhalili vyše 200 skrytých vinníkov, ktorí ničia mozog pri starnutí
Rekordný júl: Odvážny Slovák stavil 200-tisíc eur, ďalší zbohatol o 13 332 %
Vedci rozlúštili 3 000 rokov starý poklad z Babylonu. Pomohla im umelá inteligencia
Polícia vyšetruje úmrtie 4-ročného chlapca. Tragédia sa odohrala pri Liptovskej Mare
Nehoda lietadla pri Londýne: Letisko uzatvorili, stroj sa premenil na ohnivú guľu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Poslanci európskeho štátu chcú zaviesť kuriózny poplatok. Zaplatíš za to, že prechádzaš jeho územím
ÚRSO varuje: Brusel nás môže uvrhnúť do energetickej krízy, môže za to plyn
Slovensko je pod paľbou. Trumpove clá môžu stáť krajinu miliardy aj 20-tisíc miest
Hotovosť je pasé: Slováci prechádzajú na digitálne platby rýchlejšie než kedykoľvek predtým
Energetici idú modernizovať Slovensko. Čaká nás prerábka, aká tu ešte nebola
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP