Na jar tohto roka Apple vyrukoval s novinkou, ktorá mala zmeniť spôsob, akým napríklad Facebook, Google či ďalší, využívali vo svojich aplikáciách na iPhonoch sledovanie aktivity používateľa.

Ako sa ukázalo už krátko po spustení a najnovšie aj po analýze denníkom Financial Times, Apple pripravil najväčšie sociálne platformy o miliardy dolárov, informuje The Verge.

Po zavedení spomenutej funkcie súkromia Apple totiž vývojárom zatrhol zbieranie dát prostredníctvom identifikátora IDFA (špecifické ID číslo, vďaka ktorému potom mohli posielať ľuďom cielené reklamy).

Identifikátor IFDA poskytoval dáta a informácie o zariadení po každom nainštalovaní aplikácie. Novú zmenu mohli využiť na iPhonoch po vydaní iOS 14.5 už na jar tohto roka aj Slováci.

Pri každej aplikácii potom dostal používateľ na výber, či chce poskytovať svoje dáta vývojárom, no taktiež mohol požiadať appku o nesledovanie. Tým sa zamedzilo zbieraniu dát cez IDFA. App Tracking Transparency v podaní Apple spôsobilo, že mnohé firmy prišli o miliardové zisky z reklám. Zozbierané dáta totiž potom predávali marketingovým spoločnostiam ďalej.

Najnovšia analýza Financial Times potvrdila, že sociálne platformy ako Google, Facebook, YouTube, Snapchat a Twitter stratili kvôli tomuto kroku až 9,85 miliardy dolárov len v druhej polovici tohto roka. To predstavuje podľa analytickej firmy Lotame stratu v priemere 12 % zo zisku v 3. a 4. kvartáli roka, podotkol portál Gizmodo.

Podľa niektorých expertov sú však tieto odhady trochu konzervatívne a tvrdia, že len samotný Facebook mal v druhej polovici roka stratiť na ziskoch z reklamy kvôli Apple až 8,3 miliardy dolárov.

Zdroj: The Verge, Gizmodo

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú