Šialená rýchlosť európskej továrne. Tesla vyrobí 700 000 elektromobilov ročne, karosériu zloží za pár sekúnd
Tesla sa pomaly pripravuje na spustenie prevádzky európskej Gigafactory v Berlíne. Produkcia Modelov Y preto musí byť poriadne vysoká a ako dokazujú nové informácie priamo z továrne, vysoká skutočne bude. Tesla totiž dokáže vyrobiť v Berlíne jednu karosériu za 45 sekúnd, informuje InsideEVs.
Za pozoruhodným časom výroby jednej karosérie auta stojí predovšetkým revolučná technológia odlievania. Tesla totiž miesto zvárania menších dielov dohromady odlieva celú prednú aj zadnú časť rámu, čo značne urýchli výrobný proces.

Okrem kratšieho času je tento proces menej nákladný a šetrnejší k miestu, desiatky robotov totiž nahradí jeden veľký odlievací lis, ktorých má Tesla v berlínskej Gigafactory hneď niekoľko.
Pol milióna áut ročne
Prvým cieľom automobilky Tesla je vyrobiť karosériu na Model Y za 45 sekúnd. To je skutočne pozoruhodný čas a v praxi by to znamenalo, že by mohla automobilka ročne vyrobiť až 700 000 elektromobilov, píše Teslarati.
Tesla says their Giga Berlin body line makes one new Model Y body every 45 seconds.
That's up to 700,000 cars/year peak capacity in Phase 1 of Giga Berlin alteady!
Above 600k/year even with 10% maintenance downtime. https://t.co/Lf42tcGX4U pic.twitter.com/eZI7Yp3RDM
— ????? ????? ? (@truth_tesla) October 9, 2021
Zatiaľ sú však ciele skromnejšie, plná prevádzka začne až v roku 2022, no spustenie výroby sa očakáva už v novembri tohto roka. Zatiaľ chce spoločnosť Elona Muska vyrábať minimálne 5 000 Modelov Y za týždeň, čo by v prepočte znamenalo 250 000 elektromobilov ročne.
Pri plnej prevádzke si „Muskovci“ dali za cieľ vyrábať až 500 000 elektromobilov ročne. Okrem týchto informácii Tesla zverejnila aj krátke video z novej továrne, ktoré nám ukazuje vnútorné priestory Giga Berlín.
Výroba batérií od prvého dňa
Giga Berlín bude prvým výrobným závodom v Európe, ktorý si okrem elektromobilov produkuje aj vlastné batériové články, píše Tesla na svojom webe. Doposiaľ ale nevedno, či započnú výrobu nových revolučných článkov Tesla 4680, alebo pôjde o starší typ batérií s označením 2170.

S blížiacim sa spustením výroby sa otvára aj nábor nových pracovných pozícií, ktorých je v berlínskej továrni aktuálne neúrekom. Pozrieť si ich môžeš na webe Tesly na tomto odkaze.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
