ĎALŠIE INFO: Rýchlovlak z Bratislavy do Prahy s rýchlosťou cez 300 km/h je o krok bližšie
V článku sú použité materiály TASR a SITA.
Aktualizované: Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili súťaž na národnú štúdiu uskutočniteľnosti vysokorýchlostnej trate prepojenia krajín V4. Cenu odhadujú na 1,5 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Vyplýva to z oznámenia o vyhlásení súťaže zverejneného vo vestníku verejného obstarávania, píše TASR.
Predmetom zákazky je vypracovanie a dodanie národnej štúdie uskutočniteľnosti pre traťové úseky na území Slovenskej republiky v rámci medzinárodného projektu Vysokorýchlostné železničné prepojenie krajín V4 Budapešť – Bratislava – Praha – Varšava.
„Štúdia uskutočniteľnosti navrhne súbor špecifických opatrení potvrdených zberom dát a analýzami a identifikuje zoznam riešení, ktoré by mohli byť posúdené a ďalej pripravované a realizované v krátkodobom, strednodobom, prípadne dlhodobom výhľade,“ uvádza sa v oznámení.
Štúdiu si zaplatia sami, môžu pribudnúť aj nové stanice
ŽSR požadujú spracovať dopravne, technicky, ekonomicky a environmentálne obhájiteľné riešenia plniace ciele projektu a navrhnúť optimálny prevádzkový koncept pre každé navrhnuté technické riešenie. Chcú tiež posúdiť a zdôvodniť potrebu realizácie nových železničných staníc alebo zastávok v nových lokalitách, ale napríklad aj posúdiť nové možnosti funkčného využitia existujúcej železničnej siete po výstavbe novej trate.
Zákazka zahŕňa okrem iného aj spracovanie kapacitnej analýzy existujúcej železničnej infraštruktúry uzla Bratislava a trate Devínska Nová Ves – Kúty – slovensko-česká štátna hranica.
Kritériom na vyhodnotenie ponúk je cena, zákazka nebude spolufinancovaná z eurofondov. Záujemcovia o tender môžu predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť do 28. marca tohto roka.
Pôvodný článok z 8. septembra 2021:
Vláda odsúhlasila návrh na spracovanie národnej štúdie uskutočniteľnosti pre projekt vysokorýchlostnej trate prepojenia krajín V4, píše agentúra SITA.
Ministerstvo financií má zároveň poskytnúť Ministerstvu dopravy a výstavby na rok 2022 v rámci návrhu rozpočtu verejnej správy finančné prostriedky na spracovanie štúdie v celkovej výške 1 mil. eur. Návrh na rokovanie vlády predložil minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina). Ten má podľa uznesenia vlády zabezpečiť, aby Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejné obstarávanie na spracovanie uvedenej štúdie do 30. novembra 2021. Tie by mali uhradiť výdavky s tým spojené do konca roku 2024.
Projekt naznačí, či sú rýchlovlaky reálne. Inak nás obídu
Ministerstvo dopravy predložilo návrh na spracovanie národnej štúdie uskutočniteľnosti pre projekt vysokorýchlostného železničného prepojenia krajín V4 na základe spoločného vyhlásenia predsedov ich vlád v júni 2018 o pristúpení k tomuto projektu a zámere spolupracovať na ňom.
Slovenská republika, ako jediná z krajín V4, nemá pripravený žiadny koncept budovania vysokorýchlostnej trate (VRT). „Spracovanie národnej štúdie uskutočniteľnosti je jedným zo základných predpokladov nielen realizácie prípadnej výstavby VRT na Slovensku, ale aj možnosti financovania celého projektu z prostriedkov EÚ,“ uviedlo ministerstvo dopravy.
Neúčasťou na uvedenom projekte podľa rezortu hrozí trasovanie vysokorýchlostnej trate z Maďarska do Českej republiky a Poľska cez Viedeň, čiže mimo Bratislavy a Slovenska.
Medzi štyrmi hlavnými mestami SR, ČR, Maďarska a Poľska takmer 350 km/h
Predmetom štúdie uskutočniteľnosti na Slovensku v oblasti technického a prevádzkového riešenia a následne ekonomického posúdenia vysokorýchlostnej trate, bude podľa materiálu trať od štátnej hranice SR s Maďarskom smerom na Bratislavu a Kúty po hranicu s Českom, vrátane koncepčných alternatív pre jednotlivé úseky.
Koridor VRT v rámci V4 na trase Budapešť – Bratislava – Praha – Varšava sa uvažuje vytvoriť z čiastkových úsekov s rýchlosťami 200, 250, 300 a 350 kilometrov za hodinu. Zámer podpísali ministri na úrovni V4 v závere minulého roka a následne ho poslali eurokomisárke pre dopravu a mobilitu.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
Zem má druhý mesiac, vieme odkiaľ pochádza. Odhalil ho gigantický kráter
VIDEO Čakáme na neho 25 rokov. Prichádza jeden z najlepších Star Wars seriálov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Veľký elektropredajca krachuje. Má poslednú šancu, ako sa zachrániť
- Od týchto noviniek sa Slováci neodlepia. Netflix a ďalší ti v máji vyrazia dych
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- Od týchto noviniek sa Slováci neodlepia. Netflix a ďalší ti v máji vyrazia dych
- Veľký elektropredajca krachuje. Má poslednú šancu, ako sa zachrániť
- Pohltí ťa a nepustí von. Hviezdna novinka Netflixu prichádza s prvou ukážkou
- Veľký elektropredajca na Slovensku končí. Toto bude jeho náhrada
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
-
- Veľký deň pre ľudstvo: NASA zachytila zašifrovanú správu z hlbokého vesmíru
- Prelom: Vedci prvýkrát umelo vytvorili čiernu dieru. Padli im sánky, keď začala žiariť
- EÚ stráca trpezlivosť. Obľúbenej sociálnej sieti Slovákov hrozí zákaz
- Odhalili desiatky podvodných e-shopov na Slovensku. Vyskúšali sme ich a neverili vlastným očiam (+zoznam)
- Zem má druhý mesiac, vieme odkiaľ pochádza. Odhalil ho gigantický kráter
Na budove fakulty záhradníctva SPU vznikla zelená strecha
Pád vetroňa v Martine podľa záchranárov neprežil zhruba 60-ročný muž
Leteckú nehodu v Martine vyšetruje polícia, začala trestné stíhanie
O2 pokrýva 5G sieťou už vyše 1200 lokalít na Slovensku
Masívny prepad giganta. Jeho čipy už takmer nikto nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené