Koniec vôni benzínu, prichádza AMG, aké tu ešte nebolo. Mercedes odhalil najostrejšiu verziu elektrického EQS
Až doposiaľ bolo označenie AMG synonymom obrovského výkonu, objemného spaľovacieho motora a burácajúceho zvuku. Nástup elektromobility ale všetko mení, teda presnejšie povedané takmer všetko. AMG je stále o obrovskom výkone, no burácajúcu benzínovú V8 nahradil tichý, no nemenej výkonný elektromotor.
Prvým elektrickým AMG kúskom v podaní Mercedesu je vlajkový model EQS. Najvýkonnejší model dostal označenie AMG EQS 53 4MATIC+, z čoho môžeme vyčítať, že toto elektrické „S-ko“ prichádza s pohonom všetkých štyroch kolies.

AMG EQS 53 je postavený na platforme EVA2. Automobilka verí, že vďaka tejto modulárnej platforme prinesú elektrické modely AMG rovnaký zážitok a emóciu, ako autá so spaľovákom.
O výkon nie je núdza
Základom je pohonná jednotka, ktorá pozostáva z dvojice elektromotorov, jeden pre prednú, druhý pre zadnú nápravu. Základná verzia AMG EQS poskytuje výkon 484 kW (658 koní) a krútiaci moment až 950 Nm.

Za príplatok je ale k dispozícii AMG DYNAMIC PLUS balík, ktorý „odomkne“ maximálny výkon až 560 kW (761 koní). Krútiaci moment sa s príplatkovým balíkom šplhá až na 1020 Nm.
Extrémnemu výkonu zodpovedajú aj hodnoty zrýchlenia z 0 na 100 km/h. AMG EQS to zvládne za 3,8 sekundy, respektíve 3,4 sekundy s príplatkovým balíkom DYNAMIC PLUS.

Jedinou podmienkou je mať batériu nabitú na viac ako 80 %. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 220 km/h, respektíve 250 km/h pri lepšie vybavenom modeli.
Mercedes AMG EQS prichádza aj s úplne novým zvukovým prejavom, ktorý má ešte viac podtrhávať športový zážitok z jazdy. Na výber sú zvukové režimy a to „Authentic“ a „Performance“.
Od klasického EQS dedí viac než sa zdá
Ani AMG verzia EQS nezaostáva po technickej a technologickej stránke. Doposiaľ najvýkonnejší sériový elektromobil Mercedesu je vybavený novou generáciou batérie s kapacitou 107,8 kWh.

Tá funguje na 400 V architektúre a pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1, pričom maximálny nabíjací výkon dosahuje 200 kW. Pre lepšiu predstavu, za 19 minút na nabíjačke získaš energiu na ďalších 300 km dojazdu.
Okrem výkonného DC nabíjania je možné auto nabíjať aj doma či na AC stojanoch s výkonom 22 kW. Nechýba špičková rekuperácia, pri ktorej sa batéria dokáže dobíjať maximálnym výkonom 300 kW.

Už v základe zákazník v prípade AMG EQS dostáva natáčaciu zadnú nápravu, ktorá sa dokáže „vychýliť“ až o 9 stupňov. Do rýchlosti 60 km/h sa zadné kolesá otáčajú opačným smerom ako predne, vyššími rýchlosťami sa natočia súbežne. Aerodynamický koeficient na úrovni 0,23 prispieva k skvelej spotrebe 23,9-21,5 kWh/100 km.

Dojazd podľa WLTP normy dosahuje 526-580 km, čo je v porovnaní s klasickým EQS podstatne menej, no AMG EQS ponúka bezkonkurenčne vyšší výkon.
Jedinečné dizajnové prvky
AMG EQS prináša okrem vyššieho výkonu aj jedinečné dizajnové prvky, ktoré podtrhujú športového ducha elektrickej novinky. Spomenúť môžeme predný spojler, zadný difúzor, väčší zadný spojler či 21″, respektíve 22″ AMG disky.
Interiér sa líši napríklad materiálmi a farebnými kombináciami, pričom AMG EQS dostal aj nový AMG volant, nechýbajú športové pedále a AMG koberčeky. Zmeny sa nachádzajú aj v novom systéme MBUX, ktorý dostal špecifické funkcie.
Za príplatok je k dispozícii aj funkcia AMG TRACK PACE, pri ktorom ide o akéhosi „virtuálneho inžiniera“, ktorý zaznamenáva viac ako 80 špecifických dát. Ide napríklad o rýchlosť, zrýchlenie či preťaženie. Zákazníci si tiež môžu priplatiť za head-up displej s rozšírenou realitou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Studená sprcha pre tisíce cestujúcich: Bratislavské letisko dáva zbohom jednej z najväčších výhod
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Prespával v aute s dierou v podlahe, dnes je miliardár. „Nemal som čo stratiť, išiel som naplno,“ hovorí Mark Cuban

„Poznám takých, čo to po týždni vzdali. Čerešničkou je opitý pasažier.“ Steward Jakub odhalil realitu práce v oblakoch

Od podzemných štôlní po výhľady z lanového mosta: Slovenské „zlaté mesto“ ukrýva historický poklad starý 700 rokov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
Európsky spojenec Ukrajiny jej bude vyrábať desiatky tisíc kusov dôležitých zbraní ročne
Ziskovosť nemeckých automobiliek sa drasticky prepadla. Náklady a elektromobilita menia ekonomiku
Predseda nemeckej strany vyzval na zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Studená sprcha pre tisíce cestujúcich: Bratislavské letisko dáva zbohom jednej z najväčších výhod
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Prespával v aute s dierou v podlahe, dnes je miliardár. „Nemal som čo stratiť, išiel som naplno,“ hovorí Mark Cuban

„Poznám takých, čo to po týždni vzdali. Čerešničkou je opitý pasažier.“ Steward Jakub odhalil realitu práce v oblakoch

