Očkovacia lotéria funguje na Slovensku už vyše mesiaca, no napriek tomu mnohí ľudia, ktorí sa do nej chceli zapojiť, nedostali potrebný kód, ktorý slúži ako žreb a prostriedok na skontrolovanie prípadnej výhry.

Správy o registrácii do lotérie doteraz výrazne meškajú a SMS-ky neprichádzajú ani po 2 týždňoch. V niektorých prípadoch dostanú zaregistrovaní iba SMS, alebo iba emailovú správu, no objavili sa aj prípady, kedy ľudia dostávajú potvrdenie o registrácii, hoci sa do lotérie vôbec neprihlásili. Stáva sa tak v prípade, ak sa niekto pri vypĺňaní údajov pomýli a zadá napríklad iné telefónne číslo. Ministerstvo financií SR objasňuje, čo robiť v takom prípade. Občanov odkazuje na infolinku.

Matovičova očkovacia lotéria zožala už na začiatku vlnu kritiky, ktorá teda neutícha ani po mesiaci od jej spustenia. Okrem problémov s reláciou Byť zdravý je výhra na RTVS, ktorá v prvom kole skončila fiaskom a diskriminovala mnohých zaregistrovaných ľudí s hendikepom alebo vysielaním cez internet, teraz problémy Slovákov trápia aj pri potvrdzovaní registrácie a rozosielaní unikátnych kódov do očkovacej lotérie.

Pokiaľ totiž nemá zapojený súťažiaci k dispozícii kód, nevie si svoju prípadnú výhru overiť. Kódy zrejme mnohým Slovákom nechodia aj kvôli samotnému registračnému formuláru na webe, ktorý môže byť najmä pre starších ľudí neprehľadný.

Očkovaciu lotériu stále trápia problémy

V princípe sa má po registrácii doručiť súťažiacemu potvrdzujúca správa s unikátnym kódom do 14 dní od registrácie. SMSky stále neprichádzajú všetkým, čo však Ministerstvo financií odôvodňuje tým, že NCZI ich vo svojej databáze zrejme neeviduje ako zaočkované osoby. Slováci sa v komentároch na Facebooku vo veľkom sťažujú, že potvrdzovaciu SMS nedostali ani po mesiaci od registrácie.

Tu sa vynára ďalší problém spojený s evidenciou údajov zaočkovaných ľudí v databázach NCZI, ktoré čerpajú dáta z vakcinačných centier po celom Slovensku. Údaje ale môžu byť chybne zadané pracovníkmi v nemocniciach, preto potom dochádza k situácii, kedy nie je aj osoba po vakcinácii v systéme vôbec evidovaná ako zaočkovaná. Takýto ľudia v lotérii súťažiť nemôžu, podmienkou je aspoň jedna dávka vakcíny.

Freepik/TASR - Dano Veselský

V niektorých prípadoch sa však ľudia sťažovali aj na problémy, kedy im bola potvrdzovacia SMS po pichnutí vakcíny doručená, avšak po registrácii v očkovacej lotérii správu nedostali, čo by problém s overením zaočkovanosti v databáze NCZI vylučovalo. Ministerstvo financií a NZCI sa údajne nevedia na riešení takéhoto problému zhodnúť.

„Evidencia zaočkovaných sa vedie vo viacerých databázach, ktoré nie sú synchronizované, čo spôsobuje problémy s overovaním zaočkovanosti. Tie občania mohli zaevidovať aj v minulosti – ešte pred spustením očkovacej prémie,“ komentovalo sťažnosť na očkovaciu lotériu MF SR na Facebooku.

Problémy s evidenciou tak môžu spôsobovať aj chybu po registrácii do očkovacej lotérie, kedy súťažiaci nedostane overovaciu správu s kódom. Inou príčinou je chybné vyplnenie formulára priamo občanmi.

„Súťažiacemu, ktorý správne vyplní všetky údaje, príde po overení SMS a zároveň aj e-mail. Ak ale takejto osobe príde len e-mail alebo iba SMS, je pravdepodobné, že sa pri vypĺňaní druhého údaju pomýlil,“ uviedlo MF SR v tlačovej správe.

Mat Napo/Unsplash (Úprava redakcie)

V takom prípade majú registrovaní súťažiaci len dve možnosti, ako chybne vyplnené údaje opraviť. Prvou je kontaktovanie infolinky na čísle 048/4317222, kde po rozhovore s pracovníkom budú údaje manuálne upravené a nahradené správnymi údajmi. Ďalšou možnosťou je kontaktovať priamo Finančnú správu pomocou formulára vytvoreného práve pre očkovaciu lotériu.

Obdobný postup potom platí aj pre Slovákov, ktorým bola naopak potvrdzovacia SMS alebo e-mail s kódom doručené, no sami sa v očkovacej lotérii neregistrovali. Pracovníci infolinky v takom prípade nesprávne údaje odstránia a zároveň upozornia na zmenu údajov aj skutočného súťažiaceho, ktorý do formulára zadal chybné údaje.

„Na základe obsahu potvrdzujúcej správy vieme následne identifikovať pravdepodobného súťažiaceho, ktorý bude upozornený na to, že pri registrácii zrejme omylom zadal mobilné číslo alebo e-mail inej osoby,“ informuje MF SR v tlačovej správe.

Ďalšie články:

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú