Pretrvávajúci nedostatok procesorov robí z nového vozidla na nemeckom trhu nedostatkový tovar. Podľa správy inštitútu CAR o situácii v auguste dôsledkom sú rastúce ceny, respektíve klesajúce zľavy. Vedúci inštitútu Ferdinand Dudenhöffer poukázal na to, že v 1. polroku tento vývoj dokázali predajcovia a importéri vykompenzovať skladovými zásobami.

„Zľavy na automobilovom trhu naďalej klesajú, počet ponúk sa zmenšuje a termíny dodávok sa predlžujú,“ cituje agentúra DPA súčasné hlavné trendy zo správy inštitútu. Výrobcovia a predajcovia sú zdržanliví aj pri evidovaní vozidiel pre seba, čo obvykle prinášalo na trh vyššie zľavy. Na nich pripadlo v auguste len 24,1 % evidencií, čo je v porovnaní s júlom o 1,9 % menej.

To spôsobilo zvýšenie priemernej ceny nového vozidla o 0,5 %. Podľa štúdie v prípade takýchto krátkodobých evidencií predajcov môže zákazník získať zľavu z katalógovej ceny v priemere 27,3 %, pri vlastnom nakonfigurovaní vozidla na internetových portáloch len 18,8 %.

Nedostatkovými sa stávajú ponuky tzv. predplatného, v rámci ktorého zákazník platí aj údržbu a poistenie. Ponuky na túto formu leasingu na benzínové a elektrické vozidlá sa stali zriedkavými, kým ponuky pre dieselové a hybridné autá mierne vzrástli. Záujemcovia museli v auguste čakať na svoje predplatené vozidlo v priemere 12,5 týždňa, čo je približne o dva týždne dlhšie než v marci.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú