Začiatkom roka sme informovali o čínskej hernej novinke Black Myth: Wukong. Hra už na prvých záberoch vyzerala nádherne, pričom nejedno médium nechcelo veriť, že ide o reálny projekt drobného ázijského štúdia. IGN teraz upozorňuje na nový 12 minútový trailer a hneď niekoľko radikálnych zmien.

Vizuál hry je famózny. Game Science Studio, ktoré pred dvomi rokmi spustilo práce na hre, začínalo len s 13 vývojármi. Teraz sa ich počet dotiahol na niekoľko desiatok, pričom si len nedávno dovolili prejsť na nový grafický engine. Hra bola pôvodne vyvíjaná na zaužívanom Unreal Engine 4.

Autorom sa však podarilo presedlať na Unreal Engine 5, kde pôjde o vôbec prvý titul na tomto engine s DLSS od NVIDIE. Vďaka zvýšenému snímkovaniu prostredníctvom AI bude hra schopná bežať na najvýkonnejších strojoch v 4K rozlíšení so 60 fps. Samozrejmosťou je aj ray tracing.

Nový trailer vyšiel pri výročí roka od ohlásenia hry. Ukazuje nové nádherné lokácie, nepriateľov a hneď dvoch bossov, z čoho je jeden gigantickým čínskym drakom. Súbojový systém tak pripomína nesmierne náročné RPG od FromSoftware, Sekiro: Shadows Die Twice.

Screenshot/YouTube/Black Myth

Paradoxne, práve hrateľnosť a konkrétne súboje pôsobia najmenej ohrabane. Niektoré animácie sú totiž až nepríjemne kostrbaté a vyzerá to tak, že pôjde o bezhlavé opakovanie úskokov, blokov a útokov.

Navyše, nepriateľove útoky v mnohých momentoch zdanlivo prechádzali cez model hlavnej postavy. Black Myth: Wukong má však pred sebou ešte dlhú cestu (a pravdepodobne niekoľko odkladov), takže sa snáď aj tieto technologické neduhy, zasahujúce hrateľnosť, v nasledujúcich iteráciách vyriešia.

Rátajme radšej s odkladmi

Príbeh čínskeho titulu je hutne inšpirovaný tamojším románom Putovanie na západ. Jeho základný prechod zaberie zhruba 15 hodín, čo naznačuje, že skôr ako o komplexné RPG pôjde o akčnejšiu hrateľnosť. Hra má už v roku 2023 vyjsť na počítače, PS5 a Xbox Series S/X, kde sme rozhodne zvedaví na vizuál.

Časticové efekty, dohľadnosť v leveloch a ich štruktúra, DLSS, ray tracing, ale aj vysoké rozlíšenie napovedajú, že ani najnovšie konzoly nemusia na takýto titul v 60 fps stačiť.

Otázka teda padá na optimalizáciu zatiaľ nie úplne prebádaného Unreal Engine 5. S veľkou pravdepodobnosťou môžeme na konzolách očakávať aspoň rôzne režimy, uprednostňujúce, buď vizuál a rozlíšenie, alebo vyššie snímkovanie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú