Volkswagen to „dá na Teslu“. Už o pár dní čaká jeho elektromobily veľký moment
Digitálna doba so sebou prináša mnohé zmeny aj v automobilovom priemysle. Tou pozitívnou sú takzvané OTA (Over-the-Air) aktualizácie, vďaka ktorým už zákazník nemusí navštevovať servis a všetko sa deje na diaľku cez mobilnú sieť. Svoju prvú OTA aktualizáciu už o pár dní zavedie aj Volkswagen, informuje automobilka na svojom webe.
S OTA aktualizáciami v automobilovom segmente prišla ako prvá Tesla, ktorá vďaka pravidelným softvérovým vylepšeniam dokázala zlepšovať svoje autá po výkonnostnej, ale aj jazdeckej stránke aj niekoľko rokov po tom, čo si ich zákazník kúpil, a to všetko bez nutnosti navštíviť servis.
NEPREHLIADNI
Keď je Tesla Apple elektromobility, Volkswagen bude Samsungom (komentár)
Podobnú filozofiu teraz zavádza aj Volkswagen, ktorý bude pravidelne dávkovať aktualizácie pre svoje nové elektromobily z rodiny ID. Úplne prvým modelom, ktorý dostane aktualizáciu na najnovšiu verziu systému ID.Software2.3, je ID.3. Presnejšie tie kusy, ktoré sa predali ako prvé a ich majitelia sú členmi takzvaného „First Movers Clubu“.
Softvérová aktualizácia by im mala začať chodiť už tento mesiac a VW ňou zlepší výkon, komfort a tiež pridá nové funkcie. Neskôr budú nasledovať aj ostatné modely z rodiny ID, čiže všetky ostatné ID.3, ďalej model ID.4 a tiež športový ID.4 GTX. Nemecká automobilka bude svoje autá takýmto spôsobom aktualizovať a vylepšovať každých 12 týždňov.
Možnosť aktualizovať až 35 riadiacich jednotiek v aute
Vďaka tomu, že infotainment je prepojený s viacerými riadiacimi jednotkami, je možné pomocou OTA aktualizácií vylepšiť aj samotné riadiace jednotky. V súčasnosti platforma umožňuje aktualizáciu až 35 z nich.
Prvý softvérový update vylepší napríklad funkcie ID.Light, optimalizuje okolité „videnie“ auta a pridá viacero možností dizajnových úprav infotainmentu. Vďaka pravidelným aktualizáciám na diaľku bude navyše automobilka schopná dynamicky reagovať na požiadavky zákazníkov.
V budúcnosti navyše plánuje prejsť na nový biznis model. Každý elektromobil príde iba v jednej hardvérovej konfigurácii a zákazník si bude môcť odomykať jeho funkcie skrz spomínané OTA aktualizácie.
Napríklad, zákazník si kúpi úplne základný model elektromobilu (hardvérovo totožný s najvyššou možnou konfiguráciou) s najnižším dojazdom, no ak počas týždňov používania zistí, že mu daný dojazd nestačí, jednoducho si zaplatí a cez aktualizáciu mu automobilka dojazd navýši.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Odhalili tajomstvo dlhovekosti batérií. Kľúčová látka pre život im zvýši životnosť o 20 %
V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
Má najrýchlejšie nabíjanie a ultimátnu spotrebu. Nemecký elektromobil je kráľom dlhých trás
Z 1,5 miliardy na nulu. Projekt európskych lietajúcich taxíkov skončil fiaskom, firma mieri do likvidácie
Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Má najrýchlejšie nabíjanie a ultimátnu spotrebu. Nemecký elektromobil je kráľom dlhých trás
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Deje sa to raz za 100 rokov. Japonskí giganti sa oficiálne spojili, budú vyrábať dostupné elektromobily
-
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Má najrýchlejšie nabíjanie a ultimátnu spotrebu. Nemecký elektromobil je kráľom dlhých trás
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Deje sa to raz za 100 rokov. Japonskí giganti sa oficiálne spojili, budú vyrábať dostupné elektromobily
-
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
- Holanďania majú odvážny plán. Lietadlám dajú pohon budúcnosti už do roku 2026
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Ľudia ich takmer vôbec nekupujú. Stellantis predlžil zastavenie výroby ikonických modelov
Nenechaj sa oklamať. Týmto bezpečnostným hrozbám čelili Slováci najčastejšie (REBRÍČEK)
Apple pracuje na inteligentnom zariadení s Face ID. Dvere s ním odomkneš jedným pohľadom
Vedci objavili novú prevenciu proti rakovine. Nachádza sa takmer v každej domácnosti
V hlbinách vesmíru našli obrovské zásoby vody. Nachádzajú sa na prekvapivom mieste
AI prekonala najlepší meteorologický model. Počasie predpovedá s „chirurgickou presnosťou“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené