Extrémne nezvyčajný hybrid, dodávka od Peugeotu kombinuje dva ekologické pohony
Elektrická dodávka Peugeot e-Expert je medzi používateľmi už pomerne dobre známa. Tá s prívlastkom Hydrogen je však úplnou novinkou a ako už z tohto názvu zrejme tušíš, dôležitú úlohu v nej hrá práve vodíkový pohon, uvádza Peugeot na svojom webe.
Hybridné vozidlá v súčasnosti po väčšine kombinujú spaľovací motor s tým elektrickým, no nie je to žiadnym pravidlom. Peugeot sa preto rozhodol skombinovať dva ekologické typy pohonu, klasický elektromotor a batériu s vodíkovými článkami a nádržou na toto „palivo“.
Táto nezvyčajná kombinácia má za následok, že Peugeot e-Expert Hydrogen je stopercentne bezemisný a ak ti dôjde „šťava“, jednoducho ju môžeš doplniť natankovaním vodíku na stanici, čo podľa automobilky trvá iba tri minúty.
Jazda bez starostí aj na dlhé trasy
Vďaka prakticky okamžitému doplneniu vodíka je e-Expert Hydrogen vhodný aj na absolvovanie dlhších trás, samozrejme pri dostatočne vyvinutej infraštruktúre vodíkových staníc.
Na jednu nádrž zvládne prejsť 400 km podľa WLTP, batéria s kapacitou 10,5 kWh však ešte pridáva pár desiatok kilometrov dojazdu navyše v „čisto elektrickom“ režime, teda v režime, kedy auto na pohon nevyužíva vodíkové články.
Túto batériu je možné nabíjať maximálnym výkonom 11 kW a na AC wallboxe jej plné dobitie bude trvať zhruba jednu hodinu.
Dostatočný výkon a vnútorný priestor, ktorý sa nezmenil
Elektrický motor, ktorý v tomto prípade čerpá energiu z vodíkového článku, batérie alebo kombinácie oboch, má výkon 100 kW (136 koní) a krútiaci moment činí 260 Nm.
Auto jazdí prevažne na vodík, batériou si pomáha iba v niektorých prípadoch, ako napríklad pri štarte a nízkych rýchlostiach, rozjazdoch či agresívnejšom zrýchľovaní.
Pre vodiča sú k dispozícii 3 jazdné režimy s prednastavenou úrovňou výkonu – Eco (60 kW, 190 Nm), ktorý zabezpečí čo najväčší dojazd, Normal (80 kW, 210 Nm) pre každodenné jazdenie a Power (100 kW, 260 Nm), ktorý slúži najmä na prevoz ťažkého nákladu.
Okrem dobíjania batérie skrz palubnú AC nabíjačku je možné dobíjať ju aj rekuperovaním, respektíve zvýšenou rekuperáciou, kedy sa na dobíjanie batérie využíva aj energia z vodíkových článkov. Vozidlo disponuje dvoma režimami brzdenia, ktoré ovládajú rôznu mieru rekuperácie.
Pri miernom režime vytvára rekuperácia podobný pocit ako vo vozidlách so spaľovacím motorom, zatiaľ čo vyšší režim zvyšuje mieru spomaľovania po pustení akceleračného pedála. Nechýba tiež elektrická parkovacia brzda, ktorá okrem uvoľnenia priestoru zvyšuje komfort pri používaní.
Pozitívnou správou pre vodičov je, že vnútorný priestor sa aj napriek kombinácii týchto dvoch ekologických typov pohonu nijak nezmenšil. Využiteľný objem nákladného priestoru je 6,1 m3 a maximálne zaťaženie dosahuje 1 100 kg. K dispozícii sú dve verzie a to Standard (dĺžka 4,95 m) a Long (dĺžka 5,3 m).
Iba jedna, no za to bohatá verzia výbavy
Peugeot e-Expert Hydrogen je k dispozícii iba v jednej verzii výbavy, ktorú okrem klasických bezpečnostných prvkov charakterizujú 2 samostatné sedadlá v kabíne, 2 posuvné dvere, 17-palcové disky kolies a zadná parkovacia kamera so záberom 180 stupňov.
Stredobodom pozornosti v interiéri je 7-palcová dotyková obrazovka so systémom Peugeot Connect, ktorý ponúka navigáciu TomTom Traffic 3D, a okrem klasického pripojenia cez Bluetooth nechýba možnosť zrkadlenia obsahu cez Apple CarPlay a Android Auto. Palubnú dosku ďalej vypĺňa ovládač automatickej prevodovky a jazdných režimov či spomínané elektrinická parkovacia brzda.
Čo sa prístrojovej dosky týka, tá okrem základných informácií pre vodiča zobrazuje úroveň spotreby energie, množstvo vodíka a stav nabitia batérie, ktoré sa odrážajú v schéme informácií z palubného počítača a dojazdu.
Peugeot e-Expert Hydrogen bude automobilka ponúkať od konca tohto roka, no najskôr bude prístupný iba firemným zákazníkom vo Francúzsku a v Nemecku. Informácie ohľadom dostupnosti a cien pre slovenský trh zatiaľ automobilka neupresnila.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
Slováci môžu ušetriť až 3 000 €. Experti odhalili najlepšie spôsoby, ako „oklamať“ ceny energií
Náklad prevezú roboty bez šoférov. Japonci stavajú v strede diaľnice koridor pre autá budúcnosti
Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Vyvíjali ho 3 roky. Mazda ukázala sedan s dojazdom 1300 km a cenou pod 18 000 eur
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
Nissan mení spojenca. Časť podielov Renaultu poputuje do iných rúk
V centre mesta inštalovali verejný defibrilátor. Môže ochrániť tisíce ľudí
Oheň, výbuch a neistota. Japonská vesmírna misia čelí ďalšiemu zlyhaniu
Najsilnejšia ekonomika Európy si môže vydýchnuť. Obavy sú však na mieste
Vedci objavili prekvapivý účinok milovaného nápoja. Začneš ho piť častejšie?
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené