Extrémne nezvyčajný hybrid, dodávka od Peugeotu kombinuje dva ekologické pohony
Elektrická dodávka Peugeot e-Expert je medzi používateľmi už pomerne dobre známa. Tá s prívlastkom Hydrogen je však úplnou novinkou a ako už z tohto názvu zrejme tušíš, dôležitú úlohu v nej hrá práve vodíkový pohon, uvádza Peugeot na svojom webe.
Hybridné vozidlá v súčasnosti po väčšine kombinujú spaľovací motor s tým elektrickým, no nie je to žiadnym pravidlom. Peugeot sa preto rozhodol skombinovať dva ekologické typy pohonu, klasický elektromotor a batériu s vodíkovými článkami a nádržou na toto „palivo“.
Táto nezvyčajná kombinácia má za následok, že Peugeot e-Expert Hydrogen je stopercentne bezemisný a ak ti dôjde „šťava“, jednoducho ju môžeš doplniť natankovaním vodíku na stanici, čo podľa automobilky trvá iba tri minúty.
Jazda bez starostí aj na dlhé trasy
Vďaka prakticky okamžitému doplneniu vodíka je e-Expert Hydrogen vhodný aj na absolvovanie dlhších trás, samozrejme pri dostatočne vyvinutej infraštruktúre vodíkových staníc.
Na jednu nádrž zvládne prejsť 400 km podľa WLTP, batéria s kapacitou 10,5 kWh však ešte pridáva pár desiatok kilometrov dojazdu navyše v „čisto elektrickom“ režime, teda v režime, kedy auto na pohon nevyužíva vodíkové články.
Túto batériu je možné nabíjať maximálnym výkonom 11 kW a na AC wallboxe jej plné dobitie bude trvať zhruba jednu hodinu.
Dostatočný výkon a vnútorný priestor, ktorý sa nezmenil
Elektrický motor, ktorý v tomto prípade čerpá energiu z vodíkového článku, batérie alebo kombinácie oboch, má výkon 100 kW (136 koní) a krútiaci moment činí 260 Nm.
Auto jazdí prevažne na vodík, batériou si pomáha iba v niektorých prípadoch, ako napríklad pri štarte a nízkych rýchlostiach, rozjazdoch či agresívnejšom zrýchľovaní.
Pre vodiča sú k dispozícii 3 jazdné režimy s prednastavenou úrovňou výkonu – Eco (60 kW, 190 Nm), ktorý zabezpečí čo najväčší dojazd, Normal (80 kW, 210 Nm) pre každodenné jazdenie a Power (100 kW, 260 Nm), ktorý slúži najmä na prevoz ťažkého nákladu.
Okrem dobíjania batérie skrz palubnú AC nabíjačku je možné dobíjať ju aj rekuperovaním, respektíve zvýšenou rekuperáciou, kedy sa na dobíjanie batérie využíva aj energia z vodíkových článkov. Vozidlo disponuje dvoma režimami brzdenia, ktoré ovládajú rôznu mieru rekuperácie.
Pri miernom režime vytvára rekuperácia podobný pocit ako vo vozidlách so spaľovacím motorom, zatiaľ čo vyšší režim zvyšuje mieru spomaľovania po pustení akceleračného pedála. Nechýba tiež elektrická parkovacia brzda, ktorá okrem uvoľnenia priestoru zvyšuje komfort pri používaní.
Pozitívnou správou pre vodičov je, že vnútorný priestor sa aj napriek kombinácii týchto dvoch ekologických typov pohonu nijak nezmenšil. Využiteľný objem nákladného priestoru je 6,1 m3 a maximálne zaťaženie dosahuje 1 100 kg. K dispozícii sú dve verzie a to Standard (dĺžka 4,95 m) a Long (dĺžka 5,3 m).
Iba jedna, no za to bohatá verzia výbavy
Peugeot e-Expert Hydrogen je k dispozícii iba v jednej verzii výbavy, ktorú okrem klasických bezpečnostných prvkov charakterizujú 2 samostatné sedadlá v kabíne, 2 posuvné dvere, 17-palcové disky kolies a zadná parkovacia kamera so záberom 180 stupňov.
Stredobodom pozornosti v interiéri je 7-palcová dotyková obrazovka so systémom Peugeot Connect, ktorý ponúka navigáciu TomTom Traffic 3D, a okrem klasického pripojenia cez Bluetooth nechýba možnosť zrkadlenia obsahu cez Apple CarPlay a Android Auto. Palubnú dosku ďalej vypĺňa ovládač automatickej prevodovky a jazdných režimov či spomínané elektrinická parkovacia brzda.
Čo sa prístrojovej dosky týka, tá okrem základných informácií pre vodiča zobrazuje úroveň spotreby energie, množstvo vodíka a stav nabitia batérie, ktoré sa odrážajú v schéme informácií z palubného počítača a dojazdu.
Peugeot e-Expert Hydrogen bude automobilka ponúkať od konca tohto roka, no najskôr bude prístupný iba firemným zákazníkom vo Francúzsku a v Nemecku. Informácie ohľadom dostupnosti a cien pre slovenský trh zatiaľ automobilka neupresnila.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Kazia sa elektromobily viac než spaľováky? Nová štúdia zarazila ľudí, na jednu vec ale zabudli
Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
Tisíce Slovákov porušujú zákon, ani o tom netušia. Za bežnú činnosť hrozí pokuta až 3000 eur
Taliani ukázali svetu trik, ako funkčne využiť staré batérie z elektromobilov. Vytvorili „eko elektráreň"
Obrovský požiar lode s elektromobilmi. Až 3000 áut môže skončiť na dne mora
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Meteorológovia varujú aj pred výskytom supercelárnych búrok: Sobotné počasie potrápi tieto okresy
Na Slovensku sa formuje 5 nových politických strán. Začali zbierať podpisy na registráciu
Stratili raketové zuby a oči. USA zadržali kľúčové zbrane pre Ukrajinu, dôsledky môžu byť ničivé
Štrbské Pleso čaká najväčšia modernizácia za 15 rokov. Nová 8-sedačková lanovka zmení lyžovanie v Tatrách
Teploty klesnú až o 10 °C: Na Slovensku sa cez víkend razantne ochladí, experti menia predpoveď
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
- Taliani ukázali svetu trik, ako funkčne využiť staré batérie z elektromobilov. Vytvorili „eko elektráreň“
- Záhada ako z detektívky. V jazere našli zhorenú Teslu Model X, odokryla nezvyčajný podvod za státisíce
-
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
- Záhada ako z detektívky. V jazere našli zhorenú Teslu Model X, odokryla nezvyčajný podvod za státisíce
Nemecko ustupuje od zelenej vlny. Fosílne palivá zatienili slnko aj vietor
Fuego opäť vybuchla. Sopka v Guatemale núti obyvateľov utekať pred skazou
Slovensko čelí veľkej AI výzve. Ak nič neurobíme, prehĺbime digitálnu priepasť
Trump kúpil Teslu na podporu Muska. Teraz otočil a chce ju predať
Zemetrasenie otriaslo známou púšťou. Tisíce domácností sú bez elektriny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Meteorológovia varujú aj pred výskytom supercelárnych búrok: Sobotné počasie potrápi tieto okresy
Na Slovensku sa formuje 5 nových politických strán. Začali zbierať podpisy na registráciu
Stratili raketové zuby a oči. USA zadržali kľúčové zbrane pre Ukrajinu, dôsledky môžu byť ničivé
Štrbské Pleso čaká najväčšia modernizácia za 15 rokov. Nová 8-sedačková lanovka zmení lyžovanie v Tatrách
Teploty klesnú až o 10 °C: Na Slovensku sa cez víkend razantne ochladí, experti menia predpoveď
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené