Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V jednom z posledných podcastov Joe Rogana bol hosťom vizionár Elon Musk, ktorý mu prezradil naozaj veľké množstvo nových informácií ohľadom automobilky Tesla a jej smerovania. Okrem noviniek ohľadom modelu Roadster, ktorý by sa vo svojej ďalšej verzii mal vznášať nad zemou, povedal niečo málo aj o ťahači Tesla Semi, respektíve o jeho batérii, ktorá bude až nečakane malá, informoval portál Electrek.

Tesla Semi je už tak trochu „nekonečný príbeh“. Jej hromadná výroba sa už niekoľkokrát odložila a nový plánovaný termín spustenia výroby je koniec roka 2021. Tesla Semi sa bude vyrábať v továrni Giga Texas, ktorá je aktuálne vo výstavbe, píše InsideEVs.

Neustále odkladanie výroby však nie je spojené s tým, že by sa ťahače nemali kde vyrábať. Na štvrťročnej schôdzi akcionárov Musk povedal, že aktuálne trpí automobilka na nedostatok batérií. Pre svoje osobné vozidlá ich teda má ešte dosť, no veľké auto potrebuje väčšiu batériu a výrobné kapacity vlastných batériových článkov Tesla 4680 by zatiaľ aj pre potreby ťahača Semi nestačili.

Screenshot / The Modesto Bee

Musk totiž v podcaste prezradil, aká veľká bude batéria základného modelu s cenovkou 150 000 dolárov (124 000 €). Jej kapacita má byť až prekvapivo nízka, iba 500 kWh, no stále je to 5-násobne viac, ako kapacita batérií v Modeloch S a X. Táto verzia by mala zabezpečiť dojazd na jedno nabitie na úrovni 482 km.

Netreba zabúdať, že neskôr príde aj drahšia verzia s cenovkou 180 000 dolárov (148 500 €) a dojazdom cez 800 km na jedno nabitie. K veľkosti tejto batérie sa však Musk nevyjadril. Pri takmer dvojnásobnom dojazde oproti klasickej verzii však môžeme hádať, že aj batéria bude takmer dvojnásobne veľká, zrejme okolo 800 až 900 kWh.

Mierne pozmenený dizajn

Nedávno sa objavili aj fotografie vynovenej Tesla Semi, ktorá sa oproti prvotným prototypom mierne líši. Na prvý pohľad udrú do očí predné svetlá, ktoré majú po novom tmavý podklad. Okno na kabíne je o niečo väčšie a zasahuje ďalej po bokoch kabíny.

Twitter/The Kilowatts

Nové sú aj kľučky, ktoré mali na prototypoch dizajn podobný tomu, ako pri Modeli 3. Pozmenený je tiež dizajn koncových svetiel.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú