Už v týchto dňoch obývačky vybraných hráčov zdobí nová next-gen konzola od Microsoft, Xbox Series X. Herné zariadenie láka predovšetkým na brutálny výkon a posun v oblasti grafiky, nezanedbateľnou výhodou sú však aj citeľne skrátené časy načítavania. Zhrnuli sme grafické možnosti najočakávanejších hier, ktoré vydanie Xbox Series X sprevádzajú.

Assassin’s Creed Valhalla

Rozlíšenie/snímky za sekundu: 4K / 60 FPS

Raytracing: nie

Game Pass: áno

Najočakávanejšia hra jesene dorazila ako na starú, tak aj na novú konzolovú generáciu, samozrejme optimalizovaná pre doposiaľ najlepší herný zážitok. Zvesti o 30 snímkach za sekundu sa našťastie ukázali ako nepravdivé, na Xbox Series X nový diel dobrodružnej série ide v natívnom 4K rozlíšení pri 60 FPS.

Assassin’s Creed vo výsledku na konzolách nikdy nevyzeral lepšie, čo potvrdzujú herné videá aj vysoké známky prvých recenzií chváliace pôsobivý vizuál. Okrem peknej grafiky sa nový diel dobrodružnej série na Series X rovnako teší bleskurýchlemu načítavaniu, chýba naopak podpora real-time raytracingu. Recenziu z hrania na Series X prinesieme už čoskoro.

Dirt 5

Rozlíšenie/snímky za sekundu: 1440p – 4K / 60-120 FPS (v závislosti od režimu)

Raytracing: áno

Game Pass: áno

Neustále odkladaný prírastok do rodiny Dirt na Xbox Series X ponúkne tri režimy zobrazenia. Režim kvality sa sústredí na vysoké rozlíšenie, zvyšuje hustota a detailnosť zobrazenia prostredia aj filtrovanie. Hra v tomto režime beží na dynamickom 4K rozlíšení, podľa prvých detailných analýz je rozlíšenie ustálené na 1900p.

Režim snímkovania naopak efekty prostredia dáva do úzadia a sústredí sa na 60 FPS, ktoré sa hre väčšinu času darí udržať. Posledný 120 FPS mód si užijú len majitelia nových televízorov so vstupom HDMI 2.1, pri ktorom hra beží v 120 snímkach pri dynamickom rozlíšení 1440p.

Forza Horizon 4

Rozlíšenie/snímky za sekundu: 4K / 60 FPS

Raytracing: nie

Game Pass: áno

Optimalizáciu pre Xbox Series X hlási aj populárna závodná séria Forza so svojim štvrtým dielom. Podobne ako prakticky všetky hry na zozname aj Forza disponuje 4K rozlíšením a 60 snímkami za sekundu. Vysoké rozlíšenie hre náramne pristane, potešia samozrejme aj skrátené časy načítavania.

Práve zlepšené snímkovanie dáva závodom v hre skutočný next-gen nádych, čo jasne demonštruje aj gameplay video. V prípade poslednej Forza sa zároveň optimalizácia sústredí čisto na vizuálnu prezentáciu, žiadny nový obsah ani drobné novinky od upgradu nečakaj.

Gears 5

Rozlíšenie/snímky za sekundu: 4K / 60 FPS (multiplayer 120 FPS)

Raytracing: áno

Game Pass: áno

Piaty a mimoriadne vydarený diel populárnej akčnej série Gears má vďaka optimalizácii pre nový Xbox patriť ku hlavným lákadlám na kúpu nového hardvéru a z vlastnej skúsenosti môžeme povedať, že upgrade v tomto prípade skutočne stojí za to. Hra je citeľne rýchlejšia, ovládanie responzívnejšie a vizuál sa vďaka podpore dynamického 4K rozlíšenia pri 60 FPS konečne môže rovnať high-end počítačom.

Prečítaj si aj
Recenzia Xbox Series X: Privítaj najvýkonnejšiu hernú konzolu súčasnosti

Vývojári tiež hru obohatili o tzv. screen space global illumination, teda raytracingové efekty prostredia, vylepšili tieňovanie a aplikovali 4K textúry. Bonusom je multiplayer bežiaci pri 120 snímkach za sekundu alebo drobné novinky, napríklad v podobe herca a wrestlera Davea Bautistu, za ktorého je možné hrať aj v príbehovej kampani.

Gears Tactics

Rozlíšenie/snímky za sekundu: 4K / 60 FPS

Raytracing: nie

Game Pass: áno

Taktická odbočka série Gears už bola vydaná na počítače a viedla si na nich mimoriadne dobre, teraz sa tvorcovia snažia osloviť aj konzolých nadšencov. Gears Tactics bude vydaný ako na starú, tak aj na novú konzolovú generáciu, na ktorej bude štandardom natívne 4K rozlíšenie pri 60 snímkach za sekundu.

Podobne ako všetky hry na zozname aj taktická novinka vo veľkom využíva silu SSD a významne skracuje čas načítavania. Snímkovanie je ustálené na 60 FPS, pri cutscénach hra ponúka na výber medzi 30 a 60 FPS. Okrem grafických vylepšení Gears Tactics predstaví nový postavu, známeho neviditeľného robota Jacka. Novinka zároveň prichádza obohatená aj o nových nepriateľov a výstroj.

Ori and the Will of the Wisps

Rozlíšenie/snímky za sekundu: 4K – 6K (supersample) / 60-120 FPS ( v závislosti od režimu)

Raytracing: nie

Game Pass: áno

Vylepšeného vizuálu sa dočkalo aj pokračovanie jednej z najkrajších novodobých plošinoviek, Ori and the Will of the Wisps. Sympatická skákačka dostala na Xbox Series X vizuálny upgrade, ktorý zaujme predovšetkým podporou 4K HDR pri 120 snímkach za sekundu, prípadne je na výber aj druhá možnosť zobrazenia, ponúkajúca 6K Supersampled režim pri 60 FPS, rovnako s podporou HDR.

Aktualizácia sa však netýka len vylepšeného vizuálu, ale tiež citeľne kratších časov načítavania, zlepšenej odozvy ovládača a vylepšeného zvuku. Bonusom je prítomnosť hry v predplatnej službe Game Pass, kde je samozrejmosťou aj automatická synchronizácia uložených pozícií v prípade, že si už hru vyskúšal na Xbox One, prípadne PC. Našu recenziu nájdeš v samostatnej téme.

Yakuza Like a Dragon

Rozlíšenie/snímky za sekundu:  1080p – 4K / 30-60 FPS (v závislosti od režimu)

Raytracing: nie

Game Pass: nie

Časová exkluzivita Microsoftu prichádza na Series X / S s polročným predstihom oproti PS5. Podobne ako napríklad Dirt aj Yakuza disponuje trojicou grafických nastavení. Normal mód ponúkne rozlíšenie 1440p pri variabilných 60 FPS, Framerate režim zníži rozlíšenie na FullHD (1080p), ale uzamkne snímkovanie na 60 FPS.

Tretí režim obohatí detailnosť textúr pri natívnom rozlíšení 4K, no snímkovanie je uzamknuté na 30 FPS. Hru sme si na Series X vyskúšali aj my, v našom prípade sme boli najviac spokojní s Normal módom, ktorý je zlatou strednou cestou a pri vyššom rozlíšení si po väčšinu času dokáže udržať 60 FPS.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú