Už 17 rokov so železnou pravdepodobnosťou vždy na jeseň vychádza nový diel Call of Duty. Ani tento rok to nebude iné a 13. novembra pristane na pultoch predajní a v ponuke digitálnej distribúcie najnovšie pokračovanie zo série Black Ops. Ponesie názov Cold War a ako už asi tušíš, tentokrát bude dej zasadený do obdobia fiktívnej Studenej vojny medzi USA a Sovietskym zväzom.

Zatiaľ len pre PS4

Minulý týždeň bol ohlásený otvorený alfa test multiplayerovej časti hry, exkluzívne pre majiteľov PlayStation 4. Ako to už pri týchto testoch býva, jeho cieľom bolo otestovať vyťaženosť siete, výdrž serverov a kvalitu sieťového kódu.

Všetky cenné informácie a dáta, ktoré vývojári počas testu pozbierajú, následne slúžia na doladenie a vylepšenie finálnej verzie. Beta verzia, ktoré následne bude ako prvá prístupná pre PlayStation 4 hráčov a jej štart je naplánovaný na 8. októbra.

Strávili sme teda víkend hraním alfa verzie hry, ktorá si z disku na konzole ukrojila 25 GB. Nie je to veľa, v porovnaní so 100 GB veľkosťou Call of Duty: Warzone je to však akceptovateľné aj pre hráčov, ktorí nedisponujú úplne najrýchlejším internetom. Hra sa dokonca dala stiahnuť už v predstihu. Malá veľkosť samozrejme naznačuje osekanie obsahu na nutné minimum.

Kvalita nad kvantitou

K dispozícií boli zápasy vo forme 12v12, kde sa proti sebe na jednej mape postavilo 24 hráčov v móde Domination s možnosťou využívania bojových strojov.

Komornejšia, zato však citeľne dynamickejšia verzia 6v6, ponúkla tri herné módy: Team Deathmatch, Domination a Kill Confirmed. Svoje schopnosti sme si otestovali na štyroch rozdielnych mapách. V tomto prípade musíme konštatovať, že ide o naozaj pestrú ponuku máp, ktoré sú veľmi odlišné.

Satelite (6v6)

Touto púštnou mapou sme zahájili hru viacerých hráčov ako prvou. Ide o mapu, kde proti sebe stojí maximálne 12 hráčov a na výber sú režimy team Deathmatch a Domination. Mapa je zasadená do púštneho prostredia. Prehľadnosť však sťažujú kamenné steny plné jaskýň, prechodov a výčnelkov, v ktorých sa dá veľmi dobre ukryť. Veľmi dobre zvolená veľkosť mapy je ako stvorená na rýchlu akciu na krátke vzdialenosti.

Moscow (6v6)

Módy team deathmatch a domination sme si vyskúšali aj na mape s názvom Moscow. Opäť je určená pre maximálne 12 hráčov a tentokrát je zasadená do urbanistického prostredia. Stiesnený priestor, úzke uličky a viac poschodové budovy prinášajú úplne iný zážitok ako otvorené mapy. Akcia je rýchla a uzavreté priestory, vzhľadom na svoju kompaktnosť, prinášajú hromadu taktických možností.

Miami (6v6)

Toto je s prehľadom naša najobľúbenejšia mapa dostupná v alfa verzii. Boje 6v6 sa totiž odohrávajú v hotelovom rezorte s prístupom na pláž. Z nášho pohľadu ide o mapu, ktorá poskytuje najväčšiu variabilitu herného prostredia. Otvoreným priestranstvám totiž zdatne sekundujú uzavreté koridory v budovách. Celé sa to navyše odohráva v noci za blikania neónov, čo len pridáva na pozitívnom celkovom dojme.

Crossroads (12v12)

Prvá z dvoch máp, kde sa proti sebe postaví až 24 hráčov, je zasadená do zimného prostredia plného snehu a opevnených vojenských bunkrov. Rozlohou ide o veľkú mapu, pričom autori predpokladajú časté využívanie bojových vozidiel. K dispozícii sú preto tanky, snežné skútre a pár automobilov.

Pre herný režim Domination sa však 24 hráčov zdalo príliš málo. Často sa nám stávalo, že sme museli protihráčov po mape hľadať a kvalita akcie tak mala veľmi kolísavú tendenciu. Naše odporúčanie je buď navýšenie celkového počtu hráčov na mape alebo zmenšenie samotnej mapy.

Armada (12v12)

Ak túto mapu niečo charakterizuje, tak je to určite pojem vertikálna hrateľnosť. Boje sa totiž odohrávajú na obrovských, vzájomne prepojených lietadlových lodiach, medzi ktorými sa môžeš preháňať na lodiach. Zároveň sa tu môžeš pohybovať aj po viacerých palubách. Na svoje si tu určite prídu priaznivci rýchlych stretov ako aj odstreľovači preferujúci bezpečnú vzdialenosť.

Aké sú naše dojmy? 

Vzhľadom na to, že ide o alfa verziu, nemá veľmi zmysel hodnotiť grafickú stránku. Ako to už býva pri tejto sérii zvykom, autori cielia na 60 fps. Pocit plynulosti sa dostavil najmä pri menších mapách.

Vo väčšom prostredí bolo znížené snímkovanie dosť citeľné. Samozrejme, hovoríme o alfa verzii hry, takže vo finálnom výsledku to (dúfame) bude vyladenejšie. Dodáme len, že hru sme testovali na PlayStation 4 Pro s 500 Mbit/s optickým pripojením.

Čo musíme pochváliť je veľmi rýchle nahrávanie hry. Mnoho hráčov určite uvíta aj demokratické hlasovanie pri voľbe nasledujúcej mapy. Ak ale budú hráči dookola hlasovať za svoju obľúbenú mapu, môže to mať naopak negatívny dopad na už spomínanú variabilitu.

Celkovo alfa verzia priniesla klasickú akciu, na akú sme si zvykli už z predchádzajúcich dielov hry. Multiplayer je dynamický, ponúka slušné tempo, dobre si viedla aj technická stránka hry, s ktorou sme až na prepad fps na väčších mapách nemali žiadne problémy.

Beta napovie viac

Na finálnu verziu hry si síce musíš počkať až do 13. novembra, ale ešte predtým budeš mať možnosť otestovať hru v pripravovanej beta verzii. Tú Treyarch prinesie už 8. októbra a opäť bude zameraná na hru viacerých hráčov.

Na možnosť odskúšania kampane pre jedného hráča si tak budeš musieť počkať až do jej oficiálneho vydania. Ak budeš mať šťastie, snáď si ju zahráš už na pripravovanej konzole PlayStation 5.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú