Slovensko rozhodne nie je videohernou veľmocou, no aj napriek tomu tu máme hneď niekoľko talentovaných vývojárskych štúdií, ktoré našu drobnú republiku pravidelne dostávajú na pomyselnú mapu herného biznisu.

Na čom teda pracujú popredné štúdiá na Slovensku? Toto je 8 zaujímavých hier, ktoré si už čoskoro budeme môcť zahrať od slovenských herných vývojárov.

Gomo 2

Na vývoji nepriameho pokračovania „point and click“ adventúry Gomo z roku 2013 sa nepodieľa len štúdio Fishcow Studio, ale aj Fond na podporu umenia, ktorý vývoj finančne podporuje. Vďaka tomu tak štúdio aj napriek minuloročným komplikáciám, spojeným s pandémiou, mohlo na hre pomerne plnohodnotne pracovať.

www.playgomo.com

Ako autori naznačujú na oficiálnej stránke hry, dočkáme sa zábavného príbehu, prinášajúceho zaujímavé postavy a nečakané zvraty, prameniace z čarovného sveta. Stredobodom príbehu bude opäť komická kreatúra Gomo a jej verný spoločník, pes Dingo.

Hra, rovnako ako debut, prisľubuje návrat ku ikonickým 2D kresleným adventúram, kedy však svojou prístupnosťou myslí aj na mladšie publikum. Pokračovania dobrodružstva špecificky stvárnenej karikatúry Goma sa s určitosťou dočkáme ešte tento rok.

Last Wolves

Pozoruhodný výkon podáva aj dvojica z Leveland Studios. Tí už popri štúdiu začali pracovať na vývoji hier, kedy momentálne všetku energiu sústredia do akčnej záležitosti pre viacerých hráčov, Last Wolves.

Leveland Studios

Titul v zásade hrateľnosti kombinuje prvky akcie z pohľadu vlastných očí, budovania a vytvárania predmetov. Nechýba veľký otvorený svet, relatívne komplexný inventár, RPG prvky a možnosť riadenia vozidiel. Hra je zatiaľ vo veľmi skorej fáze vývoja, ktorého priebeh môžeš kontrolovať na pravidelne aktualizovanom blogu Leveland Studios.

Vývojárska dvojica sa momentálne zameriava na dolaďovanie umelej inteligencie a vychytávanie chýb, pričom celá hra je postavená na engine Unity. Vzhľadom na komplexnosť prvkov a len dvojčlenný tím je dátum vydania zatiaľ neznámy, no podľa CEO štúdia, Martina Stašša, je práve tento projekt ich prioritou číslo jeden.

Die by the Blade

Košické nezávislé štúdio Triple Hill Interactive spojilo svoje sily s japonskými vývojármi Toko Midori, aby priniesli realistické duely historických bojovníkov. Titul sa nehanbí prejaviť sympatie starším hrám ako Bushido Blade alebo Way of the Samurai, keďže Die by the Blade pôsobí ako ich duchovný nástupca.

www.triple-hill.com

Vzdávanie pocty sa tak prejaví najmä v samotnej hrateľnosti, kde autori dbajú na autentickosť boja s mečmi. Podstata hrateľnosti tak bude stavať na vychytávaní správnej príležitosti, odhaľovaní slabín protivníka a využívaní jeho chýb.

Grafika súbojov jeden na jedného pôsobí z ukážok viac než okúzľujúco, za čo môžeme poďakovať Unreal 4 Enginu. Za zmienku rozhodne stojí aj prítomnosť jedného z popredných slovenských vydavateľov, Grindstone, ktorý už tento rok prinesie hru na PC skrz Steam, PS4 a Xbox One.

Underflow

Hra od rovnakých Košičanov za podpory rovnakého distribútora, Underflow, ponúka hráčovi diametrálne odlišný zážitok ako simulátor šermu Die by the Blade. Vydanie Underflow sa plánuje niekedy v priebehu nasledujúcich mesiacov, no hra už teraz pôsobí vo všetkých aspektoch ako finálny produkt.

www.triple-hill.com

Grafika Underflow pôsobí veľmi rozmanitým dojmom, čo sa bezprostredne dá povedať aj o hrateľnosti. Tá stavia na objavovaní, kolonizovaní a manažovaní cudzej planéty skrz mikrobotov budujúcich svoju vlastnú kolóniu.

Prím hrateľnosti zohráva osídľovanie cudzích jednotiek a ich verbovanie na svoju stranu. Triple Hill Interactive buduje na dobrom mene ich mobilného titulu Bacteris, kedy zohľadnili spätnú väzbu hráčov, previedli grafiku do 3D perspektívy a hrateľnosť prispôsobili štandardom moderných real-time stratégií.

ARTIFICIAL

Bez akéhokoľvek priblíženia dátumu vydania pracuje na svojej hre aj indie vývojár Ondrej Angelovič. Ten už niekoľko mesiacov do najmenšieho detailu piluje jeho zatiaľ najambicióznejší projekt ARTIFICIAL, ktorý vyzerá naozaj jedinečne.

Steam

ARTIFICIAL je logická hra z pohľadu vlastných očí, kde dve najväčšie prednosti titulu tvorí vysoká miera interakcie s prostredím a vynikajúci príbeh, zasadený do prostredia podzemnej kolónie asteroidu 2031 XT. Cieľom hráča je tak skrz enviromentálne hádanky odhaľovať záhady okolitého sveta.

Podľa popisu na karte hry Steamu, príbeh ARTIFICIAL by mal priemernému hráčovi zabrať maximálne 5 hodín. Tie strávi riešením hádaniek, skrývaním sa pred nepriateľmi a najmä kochaním sa nádhernou minimalistickou grafikou. Hra by mala vyjsť v treťom kvartáli tohto roka.

The Fallen Kings

Nezávislý tím Struct9 už vyše dvoch rokov pracuje na ambicióznom historickom projekte The Fallen Kings. Vývojári v decembri minulého roka vypustili medzi hráčov hrateľnú Alpha verziu, kedy iba ukázali, aký obrovský kus práce na stredovekom titule urobili.

The Fallen Kings sa môže pýšiť na pomery regiónu nádhernou grafikou, intuitívnym bojovým systémom, hviezdnym dabingovým ansámblom a realistickými animáciami, ktoré má na starosti profesionálny motion capture.

Hra je momentálne vo vývoji s dátum vydania v nedohľadne, no už teraz si ju môžeš zadarmo vyskúšať na ich oficiálnej stránke. Projekt tam navyše môžeš podporiť vo forme finančného príspevku.

Juro Janosik

Niekedy v priebehu tohto roka prinesie štúdio Black Deer Games asi najbližšiu hru všetkým Slovákom nesúcu názov Juro Janosik. Hra pôsobí naozaj milým dojmom, na čom veľkú úlohu zohráva najmä jednoduchá 3D grafika.

Herná náplň pramení z rovnakých zdrojov ako aj myšlienka hry, a to kradnúť bohatým a následne rozdávať chudobným. Juro Janosik by sa v samotnej podstate dal definovať ako jednoduché RPG zasadené do autentických slovenských reálií.

V hre tak budeš môcť bojovať proti pandúrom alebo zvieratám a riešiť hádanky na ikonických hradoch a zámkoch Slovenska za neustáleho zbierania potrebného zlata. Black Deer Games navyše sľubuje, že herná náplň v nasledujúcich mesiacoch ešte rozšíri svoju základňu o nové aspekty hrateľnosti.

Secret War

Ďalšou očakávanou hrou pochádzajúcou z našich končín je aj taktická stratégia Secret War. Za ňou stojí talentované štúdio Neutraworks, ktoré ako očití fanúšikovia série XCOM pretavujú svoje žánrové zaľúbenie do reálií 2. svetovej vojny.

www.neutraworks.net

Hra je momentálne v ranej fáze, no podľa ukážok pôsobí ťahová stratégia naozaj výnimočne. Veľkú rolu v tom zohráva zmysel pre detail, s akým autori k titulu pristupujú.

Slováci sa nebáli v hre využiť technológiu motion capture, vďaka čomu chcú priniesť ešte väčšiu mieru autentickosti z postáv a samotných bitiek. Žiaľ, bližšie informácie o tom, kedy by sme sa mali Secret War dočkať, nemáme.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú