Kus lepiacej pásky oklamal Teslu, aby prečítala značku najvyššej povolenej rýchlosti za viac ako dvojnásobne vyššiu
Vedci identifikovali potencionálny problém so senzormi, ktoré používali staršie modely elektrických vozidiel Tesla. Len malý kúsok klasickej elektrikárskej pásky stačí, aby Tesla prečítala značku 35 míľového rýchlostného limitu ako 85 míľ za hodinu.
Portál Gizmodo nedávno priniesol informáciu, že v rámci 18 mesačného pozorovania spoločnosti McAfee pracovali výskumníci Shivangee Trivedi a Mark Bereza na preskúmaní spôsobu, akým by mohlo byť strojové učenie využité v prípade autonómnych vozidiel. Zároveň však zistili, že senzory používané v starších modeloch Tesla môžu zle prečítať aj jemne upravené značky rýchlostných limitov.
Ide hlavne o staršie vozidlá Tesla Model S a Model X ešte z roku 2016, ktoré využívali kamery vyrobené spoločnosťou MobilEye na registráciu značiek rýchlostných limitov. Testy spomínaných výskumníkov ukázali, že aj jemná úprava značky 35 míľového rýchlostného limitu (~56 km/h) zapríčiní jej nesprávnu identifikáciu.
Malý kúsok elektrikárskej pásky stačí na prekročenie rýchlosti o 50 míľ za hodinu
Zistilo sa, že malý 5 centimetrový kúsok čiernej elektrikárskej pásky, prilepený horizontálne na stredný pruh číslovky 3 značky 35 míľového rýchlostného limitu, vedie k zlej interpretácii na 85 míľový rýchlostný limit (~136 km/h). Dôležité je však aj spomenúť, že takéto pozmenenie značiek bolo z diaľky ťažko rozoznateľné aj pre človeka.
„Dokonca ani pre trénované oko to nevyzerá podozrivo alebo škodlivo a mnohí, ktorí [zmenenú značku] videli, si neuvedomili, že sa vôbec znamenie zmenilo. Iba tento malý kúsok pásky bol potrebný na to, aby najvyššie predikcie kamery MobilEye zaregistrovali značku s 85 míľovým limitom,“ píšu vedci.
Nakoniec určili, že so zapnutými funkciami Speed Assist a Tesla Automatic Cruise Control môžu úpravy značiek spôsobiť, že auto zrýchli a prekročí samotný rýchlostný limit. Ide však len o staršie vozidlá využívajúce staršiu generáciu kamier MobilEye. Novšie modely Tesla už používajú aktualizované kamery a podľa výskumníkov v súčasnosti „vôbec“ nepodporujú rozpoznávanie dopravných značiek.
Spoločnosti sa za výskum poďakovali, no úpravy zatiaľ neplánujú
Vedci spoločnosti McAfee pred zverejnením výsledkov výskumu kontaktovali spoločnosti Tesla a MobilEye. Tie sa za výskum poďakovali, no zároveň neposkytli žiadne plány pre riešenie problému na existujúcej platforme. Aktuálne je totižto na cestách mnoho týchto vozidiel, no stále platí, že ide o asistenčné systémy a vodiči musia byť aj napriek ich potencionálne 100 % fungovania ostražití.
Hovorca spoločnosti MobilEye pre portál Gizmodo v reakcii na uvedené skutočnosti tiež povedal, že „fonty dopravných značiek určujú regulačné orgány, a preto sa pokročilé systémy asistencie vodiča (ADAS) zameriavajú predovšetkým na ďalšie náročnejšie prípady ich použitia a tento systém bol navrhnutý najmä na podporu ľudských vodičov – nie autonómneho riadenia vozidiel.“
Zároveň dodal, že technológia autonómnych vozidiel sa nebude spoliehať len predikciu snímačov, ale bude tiež podporovaná rôznymi inými technológiami a dátami, ako je napríklad mapovanie s využitím viacerých zdrojov. Týmto sa má zabezpečiť redundancia vstupných dát a zdrojov, čím sa dosiahne robustnejšie riešenie.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Prezidentka podpísala zákon o ochrane spotrebiteľa, rieši aj online prostredie
Poľská vláda plánuje dotovať nákupy jazdených elektromobilov
Mimoriadna aktualita: Slovensko zažíva najväčšiu teroristickú hrozbu za posledné dekády
Hackeri zaútočili na databázu s osobnými údajmi britských vojakov
Poľsko vedie s Ruskom kybernetickú studenú vojnu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené