Mazda sa opäť vzpiera aktuálnym trendom. Vyvíja agregát, na ktorý mnohé automobilky už zabudli
Vo svete motorizmu prevládajú stále prísnejšie normy a pravidlá zo strany Európskej únie, ktorá chce silou-mocou dotlačiť automobilky k vyššej produkcii elektromobilov a hybridov. Klasické spaľovacie motory sa tak stali terčom, ktorého sa chcú mnohé krajiny zbaviť už v najbližších rokoch alebo niekoľkých desaťročiach. Jeden japonský výrobca ale ide proti prúdu a kým sa väčšina jeho konkurencie sústredí na elektromobily, on začal vyvíjať nové potešenie pre milovníkov 6-valcových motorov. Presne tak. Mazda intenzívne pracuje na radovom 6-valci, ktorý sa ukázal aj na patentových nákresoch. Spolu s ním má prísť aj nová 8-stupňová automatická prevodovka, informuje Motor1.
Na nové nariadenia EÚ už doplácajú mnohé automobilky, nehovoriac o nových flotilových emisných normách, ktoré nejednému výrobcovi poriadne zavaria. Od začiatku roka totiž platí, že flotila automobilov konkrétneho výrobcu musí spĺňať limit 95 g CO2 na 1 km, no od tohto cieľa sú viaceré spoločnosti ešte poriadne ďaleko.
Pokiaľ ho však nesplnia, čakajú ich mastné pokuty, ktoré sa v niektorých prípadoch môžu vyšplhať na miliardy eur. Čo má automobilka podľa EÚ robiť, aby sa do normy zmestila? Predávať viac elektromobilov. Aké elegantné a jednoduché riešenie, veď koniec koncov, elektromobil počas jazdy emisie neprodukuje.
Mazda si razí vlastnú cestu. Čoskoro aj s novým 6-valcom
Ťažkú hlavu si z toho zrejme nerobí ani Mazda, ktorá síce už má v ponuke aj nejaký ten elektromobil, no príliš tomuto pohonu zdá sa neverí. Ešte v minulom roku sme informovali o plánoch tejto automobilky, ktorá chce naďalej vyvíjať spaľovacie motory a dosiahnuť u nich vyššiu efektivitu miesto toho, aby rázom prešla na výrobu elektromobilov. Riaditeľ výskumnej divízie Mazdy pritom prezradil, že sa firma bude ďalej držať naftových motorov, ktoré sú v očiach mnohých najviac neekologické. „Ostávame pri naftových motoroch. V roku 2020 ukážeme nový prístup k tomuto pohonu. Predstavíme vám, aké čisté a efektívne môžu byť naftové motory,“ vyjadril sa Schultz pre Autocar.
K týmto informáciám z minulého roka sa pridali ešte správy o tom, že spoločnosť navyše vo svojej dielni kuje plány na nový 6-valcový agregát SkyActiv-X v benzínovej a dieselovej verzii, ktorý by mal byť osadený do nového šasi vozidla so zadným pohonom a spárovaný s novým 8-stupňovým automatom. V polovici roka 2019 sa tak začalo v kuloároch hovoriť o novinke, ktorou má byť prémiový sedan s novým dizajnom. Podľa interného zdroja sa máme dočkať modelu, ktorý ponesie aj črty konceptu Vision Coupe. Ten sme mali možnosť vidieť ešte na autosalóne Tokyo Motor Show v roku 2017, informuje Forbes. Zdá sa teda, že japonská automobilka nenechá nič náhode a svojich fanúšikov chce poriadne prekvapiť.
Nenechaj si ujsť
Mazda tvrdí, že len jedna konkrétna skupina elektromobilov je menej ekologická ako diesle
Takéto prekvapenie by mohlo byť spojené hneď so 100. výročím spoločnosti, ktorá bola založená 30. januára 1920, teda prednedávnom oslávila veľké jubileum. Najlepšou oslavou môže byť nový radový 6-valec, ktorý sa ukázal na patentových náčrtoch aj so spomínanou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. A navyše sa zdá, že samotné výfukové zvody budú modulárne, teda majú podľa prekladu popisu v patente zabezpečiť lepšiu účinnosť odvádzania výfukových plynov pri menšej konštrukcii motora, píše Autoblog. Mazda tak chce spraviť budúci agregát kompaktnejším a taký budúci 6-valec by mal mať podľa nákresu iba 2 otvory pre výfukové zvody.
V hlavne úlohe bude špičková technológia SPCCI
Navyše sa má emisiami zmestiť aj do prísnych noriem, keďže má nová motorizácia využívať SPCCI technológiu, teda iskrou riadené kompresné zapaľovanie. Inak povedané, išlo by o „dieselový benzín“ s kompresorom miesto turba. V Mazde však vedia ako na to a už teraz sú vďaka tomu inžinieri preslávení po celom svete. Prechod medzi vznetovou a zážihovou fázou motora je takmer nebadateľný.
Mazda pritom spaľovacím motorom verí natoľko, že sa odhodlala vydať vyhlásenie, v ktorom tvrdí, že tieto motory budú do roku 2035 základným pohonom až v prípade 85 % jej áut. Motory sa môžu spolčiť aj so 48-voltovým elektrickým systémom alebo z nich budú plug-in hybridy, no budú súčasťou Mazdy ešte ďalších približne 15 rokov. A medzitým, ako pracuje na vývoji ďalšieho spaľovacieho motora, úmyselne znížila akceleráciu svojho nového elektromobilu, aby sa od konvenčných áut príliš neodlišoval.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Experti prehovorili: Toto sú najlepšie zimné pneumatiky na trhu (REBRÍČEK)
Autá sa v nej budú šoférovať samé. Ďalšia európska krajina povolí autopilot, má to ale háčik
Opravili večný problém japonských áut. Nový Nissan má bezkonkurenčnú cenu a špičkovú výbavu
Chcú sa vyhnúť krachu. Legendárna značka urobila radikálne rozhodnutie, podľa expertov to nestačí
Ikonická značka sa vrátila na výslnie. Česi postavili hyperšportiak za 1,5 milióna eur, má V6 so 700 koňmi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Hry zadarmo každý deň. Známa služba spustila veľký výpredaj, herné pecky kúpiš za zlomok ceny
- Čoskoro spadne z vesmíru, záujem je však rekordný. ISS čaká rušný koniec prevádzky
- 4K pastva pre oči len za 300 eur? Našli sme TOP 10 televízorov s vynikajúcim obrazom a nízkou cenou
-
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Hry zadarmo každý deň. Známa služba spustila veľký výpredaj, herné pecky kúpiš za zlomok ceny
- Čoskoro spadne z vesmíru, záujem je však rekordný. ISS čaká rušný koniec prevádzky
- 4K pastva pre oči len za 300 eur? Našli sme TOP 10 televízorov s vynikajúcim obrazom a nízkou cenou
-
- Pre profesionálov aj hobby športovcov: Našli sme 8 najlepších smart hodiniek na trhu
- Starne a trpí nepríjemnou chorobou. Vedci odhalili znepokojivé správanie umelej inteligencie
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
Google nechce povedať pravdu. Kontroverzií okolo tréningu Gemini pribúda
Toyota zaznamenala prudký pokles produkcie. Vyrobili o takmer desatinu menej vozidiel
Vedci odhaľujú nový druh embryí. Majú 500 miliónov rokov a zmenia pohľad na evolúciu života
Japonské aerolínie sa stali terčom kybernetického útoku, lety môžu meškať
Tlak konkurencie a pokles dopytu. Volkswagen znižuje výrobu o stovky tisíc áut ročne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené