Pneumatiky áut sa principiálne nezmenili už dlhé desaťročia, no postupom času sa stali oveľa kvalitnejšími a od výrobcov dostali rôzne užitočné možnosti. Jedna z najznámejších spoločnosti v tomto segmente však ukázala kolesá budúcnosti, ktoré sa postarajú aj o bežný defekt a prispôsobia sa jazdným podmienkam. Continental ukázal prepracovanú technológiu svojich kolies, ktoré sa dokážu samé zahustiť a pri jazde zvládajú analyzovať a monitorovať vlastnosti pneumatiky.

Budúcnosť mnohých bežných produktov a zariadení je spojovaná s modernými technológiami, ktoré im prinášajú ďalšie užitočné vymoženosti. Dnes máme k dispozícii množstvo inteligentných zariadení do domácností.

Veľkou premenou prešli za uplynulé desaťročia aj samotné automobily a veľa iných produktov, ktoré sú s pridanými technológiami stále inteligentnejšie. Inovácie však neobišli ani svet pneumatík pre autá, kde sme sa dočkali mnohých skvelých noviniek.

Koleso budúcnosti v podaní Continentalu je plné technológií

Za zmienku stojí aj nový typ kolesa od Michelinu, ktorý v pneumatike nevyužíva stlačený vzduch, no jeho využitie v reálnej prevádzke je zatiaľ na pochybách. Continental však vidí budúcnosť vo svojich nových kolesách obutých do „run-flat“ pneumatík, ktorým pridal užitočnú techniku.

Vďaka vstavanému kompresoru, senzorom a elektronike dokáže takéto koleso s technológiou pomenovanou ako Conti Adapt samostatne riadiť, monitorovať a upravovať tlak v pneumatikách.

Nenechaj si ujsť
Goodyear ukazuje budúcnosť dopravy. Je ňou eko pneumatika s jedinečnými vlastnosťami

Navyše je pri bežnom defekte schopné vyplniť vzniknuté poškodenie lepidlom, ktoré zabráni unikaniu vzduchu. Tento spôsob by tak mohol ešte viac vylepšiť dnešné run-flat pneumatiky a úplne nahradiť rôzne spreje na núdzové opravy defektov v bezdušových pneumatickách. S technológiou Conti C.A.R.E. je koleso vybavené senzormi, ktoré vyhodnocujú získané dáta o stave pneumatiky z monitorovacieho systému ContiSense.

Koncept, ktorý môže v budúcnosti zmeniť segment

Ten následne predáva dáta do systému ContiConnect Live, ktorý umožňuje efektívnu správu vozového parku firiem a prináša prehľad o aktuálnom stave kolies. Počas jazdy je vzduch v pneumatike dopĺňaný v prípade potreby odstredivým čerpadlom, ktoré dokáže doplniť tlak na ideálne hodnoty, čím pomáha zlepšovať jazdné vlastnosti a dokonca znižovať emisie.

Prebytočný vzduch sa uskladňuje vo vstavanej nádrži kolesa a môže byť využitý pri úprave tlaku počas zmeny jazdy. Isteže, takéto technologické riešenie nebude rozhodne lacné.

V budúcnosti sa však môžeme stretnúť u nových áut aj s takouto inováciou, ktorá prinesie vyšší komfort a zároveň sa postará o rýchlu opravu prípadných defektov či dopĺňanie tlaku v pneumatikách, informuje MotorAuthority.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú