Mobilní operátori ponúkali v minulosti služby, ktoré sa nám dnes môžu zdať poriadne nezvyčajné a predražené. Jednou z takýchto praktík bola aj minútová tarifikácia, v ktorej sa zákazníkovi počítali aj začaté minúty. Vodafone mení účtovanie hovorov a niektorým zákazníkom sa začne po rokoch znova počítať minútová tarifikácia, čo operátor obraňuje nezvyčajným vysvetlením.

Slovenskí zákazníci mobilných operátorov sa často sťažujú na nevýhodné ponuky, ktoré sú v porovnaní s inými európskymi operátormi predražené. Ako sa postupne vyvíjali technológie, menili sa aj služby týchto spoločností a ceny pre ich klientov. Napriek tomu, že v porovnaní s minulosťou došlo k výrazným zmenám, ani dnes sa niekedy nevyhneme prekvapeniam, ktoré si pre nás operátori pripravujú.

Nevýhodné účtovanie hovorov

V Česku sa jeden z tamojších operátorov vracia k zastaralej minútovej tarifikácii, ktorú už pred dlhými rokmi mnohí nahradili účovaním hovorov po sekundách. V praxi to znamenalo, že zákazník zaplatí za to, čo skutočne prevolá. Pri minútovej tarifikácii je však zaúčtovaná každý načatá minúta, aj keď z nej zákazník prevolal iba niekoľko sekúnd. Takéto nevýhodné účtovanie znova zavádza Vodafone, ktorý v reakcii na kritiku zákazníkov na sociálnej sieti bránil tento krok ako „zjednodušenie a sprehľadnenie spôsobu účtovania hovorov“.

Nenechaj si ujsť
Orange Paušál snov či T-Mobile a Paušál podľa seba. Ako sa zmenila ponuka operátorov za 10 rokov?

Téme sa venoval aj český portál Mobilmania.cz. Zavedenie minútovej tarifikácie v dnešnej dobe nedáva mnohým zákazníkom zmysel a veľa z nich toto rozhodnutie operátora kritizuje. Podľa vyjadrení Vodafone sa však táto zmena dotkne iba predplatených kariet a netýka sa paušálov. Sekundová tarifikácia bola pritom zavedená po roku 2000 a od starého systému postupne upustili všetci operátori, teda až na Vodafone. Operátor sa na naše otázky vyjadril nasledovne:

K zmene dochádza 1. júla. Rozhodli sme sa zjednodušiť a sprehľadniť spôsob účtovania hovorov, účtovanie hovorov po minútach je tiež prevažujúcim spôsobom účtovania hovorov na trhu. Zmena sa týka iba predplatených kariet a už teraz môžeme prezradiť, že pripravujeme nový predplatený tarif, ktorý predstavíme v priebehu leta,“ vyjadril sa pre FonTech.sk hovorca Vodafone, Marek Steiger.

Hoci nám toho operátor neprezradil viac než na Facebooku, bude zaujímavé sledovať, s akým tarifom vyrukuje počas letných mesiacov. V každom prípade je jeho nápad prejsť na minútovú tarifikáciu proti vôli zákazníkov a už teraz mnohí v komentároch pod príspevkom hlásia prechod ku konkurencii.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú