ZSSK má aplikáciu a úplne nový internetový predaj lístkov. Sú známe aj ceny, za ktoré sa novinky implementovali
Mobilnú aplikáciu Ideme vlakom môžu cestujúci využívať už od 6. novembra. Inovovaný e-shop bude k dispozícii od 13. novembra. ZSSK vybuduje nový portál pre zákazníkov.
V rámci prísľubu modernizácie a skvalitňovania svojich služieb spustí Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pre svojich zákazníkov ostrú prevádzku inovovaného predajného systému a prvú fázu mobilnej aplikácie na nákup cestovných dokladov. Duálna prevádzka internetového obchodu bude cestujúcim k dispozícii od 13. novembra, mobilná aplikácia bude dostupná na stiahnutie od 6. novembra 2018.
„Mobilná aplikácia s novým responzívnym predajným systémom sú len ďalšou zo skladačiek v modernizácii ZSSK, ktoré máme pre našich zákazníkov pripravené do budúcnosti. Pevne verím, že aplikácia, ktorú sme nazvali Ideme vlakom, spolu s novým internetovým predajom cestovných dokladov výrazným spôsobom zjednodušia online nákupný proces,“ uviedol Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.
Za prvých deväť mesiacov roka 2018 bolo prostredníctvom internetu predaných takmer 4,5 milióna cestovných dokladov, čo v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka predstavuje nárast o takmer 50 %. „Zjednodušenie predaja cestovných dokladov je jednou z priorít ZSSK a prezradil nám to aj prieskum zákazníckej spokojnosti. Nielen v oblasti digitalizácie chceme viac vychádzať našim zákazníkom v ústrety a prinášať im väčší komfort od nákupu lístka až po spätnú väzbu pre nás. Čoskoro sa cestujúci môžu tešiť aj na ďalšie, verím, že príjemné, prekvapenia z dielne informatikov ZSSK, medzi ktoré bude patriť aj nový web portál,“ prezradil Patrik Horný, podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky a informačného manažmentu ZSSK.
Duálna prevádzka internetového obchodu
Od 13. novembra 2018 budú môcť všetci záujemcovia o nákup cestovných dokladov cez internet využívať už nový internetový obchod, pričom k dispozícii budú mať aj pôvodnú verziu. „Býva to štandardom pri zavádzaní nových technológií. Sme si vedomí toho, že existuje časť zákazníkov, ktorí zmenu prijímajú ťažšie ako ostatní, a týmto im chceme umožniť postupné zorientovanie sa v novom systéme a porovnať ho prakticky online. Budeme radi, ak nám následne dajú spätnú väzbu prostredníctvom online formulára na www.zssk.sk. Ich podnety nám pomôžu pri vylepšovaní predajného systému. Na oficiálnej webovej stránke si budú môcť zákazníci prostredníctvom bannerov vybrať, ktorú verziu budú chcieť použiť,“ uviedol Milan Hric, riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK.
Mobilná aplikácia – Ideme vlakom
„V tomto momente máme za sebou úspešný pilot prevádzky mobilnej aplikácie Ideme vlakom a pozitívne hodnotenia od našich zákazníkov, pričom viac ako trištvrte z nich ohodnotilo aplikáciu štyrmi a piatimi hviezdičkami z piatich možných. Najviac sa im na aplikácii páčili dizajn a ovládanie, no chýbali im niektoré funkcionality, ktoré sú súčasťou jej ďalšieho rozvoja (napr. informácie o meškaní vlakov či platba cez kreditné konto).
Denne využije služby mobilnej aplikácie približne 100 z 500 zákazníkov. Od 6. novembra si na platforme Android môže ktokoľvek aplikáciu Ideme vlakom od ZSSK stiahnuť a začať ju hneď využívať,“ doplnil Milan Hric.
Súčasný web nespĺňa technologické štandardy webových rozhraní vrátane zastaranej verzie redakčného systému. „Prechodom na nový moderný redakčný systém dosiahneme v prvom rade vyššiu úroveň bezpečnosti portálu a v rámci modernizácie prinesieme našim zákazníkom možnosť plnohodnotne využívať web na všetkých zariadeniach. Najdôležitejšou časťou bude jeho technicky náročná integrácia s existujúcimi systémami ZSSK vzhľadom na to, že v súčasnosti všetky zmeny musíme zapracovávať manuálne.
Napríklad otváracie hodiny, výluky vlakov, zverejňovanie zmlúv a faktúr, mapy atď. Informácie pre zákazníkov sa týmto zrýchlia, znížime chybovosť a nový portál bude v budúcnosti ponúkať zákazníkom napríklad aj aktuálne informácie omeškaní vlakov, intuitívne ovládanie stránky, možnosti vlastného nastavenia preferencií, lokalizačné služby a podobne, čo súčasný web neumožňuje. V rámci európskeho priestoru sa tým nepochybne zaradíme medzi vyspelé krajiny,“ doplnil Milan Hric.
V rámci nového portálu chce ZSSK poskytnúť svojim zákazníkom aj všetky možnosti samoobslužného vybavenia požiadaviek vrátane potvrdenia o meškaní vlaku, objednávky mimoriadnej prepravy, priobjednania parkovacieho miesta, spätnej väzby zákazníka, dodatočného dokúpenia doplnkových služieb a podobne.
Samotný portál ZSSK bude stáť 42 500 eur aj s migráciou historických dát. Implementácia portálu vprevádzkovom prostredí ZSSK bude ďalej obsahovať integráciu na externé systémy (SAP, dispečerský systém atď.), čistenie obsahu v dvojjazyčných mutáciách, údržba, školenia a aktualizácie technológií po dobu štyroch rokov, čím sa celkové náklady dostanú na sumu 121 200 eur.
Detailné rozdelenie cien za portál do troch častí:
Vytvorenie portálu a migrácia dát (42,5-tisíc eur):
- grafika (dizajn): 9-tisíc eur;
- príprava technickej funkcionality a formátov (CMS integrácia, správa obsahu, moduly): 20-tisíc eur;
- migrácia dát: 3-tisíc eur;
- integrácia sociálnych sietí: 1-tisíc eur;
- vyhľadávače vlakových spojení;
- rýchly vyhľadávač: 3-tisíc eur;
- vyhľadávač s rozšírenými funkciami a integrovanou dopravou: 6,5-tisíc eur.
Integrácia s existujúcimi a pripravovanými systémami (56-tisíc eur):
- prepojenie so systémom SAP: 10-tisíc eur;
- prepojenie so systémom riadenia pobočiek: 10-tisíc eur;
- prepojenie so systémami korporátnej integračnej platformy: 12-tisíc eur;
- prepojenie so systémami dispečingu: 10-tisíc eur;
- tvorba nových dodatočných služieb a formulárov: 14-tisíc eur. Hosting a servis na 4 roky (22,7-tisíc eur):
- hosting: 200 eur;
- virtuálny stroj: 3-tisíc eur;
- serverová infraštruktúra: 7,5-tisíc eur;
- podpora, údržba, licencie: 12-tisíc eur.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Najväčšia TV akcia roka je tu. Slováci získajú 86 prémiových staníc úplne zadarmo

Slovensko šokovalo celý svet. Máme tretí najlepší internet na planéte, hoaxeri plačú

Veľká zmena pre státisíce slovenských domácností. Dvaja operátori sa spájajú v obchode za 95 miliónov

Žiješ technológiami a baví ťa písať? Pridaj sa k najväčšiemu technologickému portálu na Slovensku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovali sme ich, potom sa modlili, nech skončia. 9 seriálov, ktoré nemali nikdy pokračovať
- Japonci spustia „neobmedzený” zdroj energie. Z 1 gramu paliva jej vyrobí toľko, čo 8 ton ropy
- Mnohí Slováci si ho ani nevšimli. Jeden z najlepších filmov roka 2024 ovládol obľúbenú službu
- Zálohovanie fliaš by mohlo skončiť. Vedci našli oveľa lepšie využitie plastov, ktoré pomôže ekonomike
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
-
- Mnohí Slováci si ho ani nevšimli. Jeden z najlepších filmov roka 2024 ovládol obľúbenú službu
- Zálohovanie fliaš by mohlo skončiť. Vedci našli oveľa lepšie využitie plastov, ktoré pomôže ekonomike
- Japonci spustia „neobmedzený” zdroj energie. Z 1 gramu paliva jej vyrobí toľko, čo 8 ton ropy
- Temnú stránku Slováci ignorujú. Toto je dôvod, prečo je elektronika z Temu taká lacná
- Inžinieri nechápu, Ukrajina čaká. Kým francúzska zbraň úspešne kosí Rusov, nemecký klenot zaostáva
-
- Zálohovanie fliaš by mohlo skončiť. Vedci našli oveľa lepšie využitie plastov, ktoré pomôže ekonomike
- Číňania opäť dokázali nemožné. Gigantickým vrtákom prerazili na jeden ťah už 10 km tunela
- Zatiaľ čo Európa míňa miliardy v USA, Švédi postavili stíhačku s motorom Volvo pre reálnu vojnu
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod




