Mercedes zabudol objasniť jeden najdôležitejší detail pri predstavení svojho elektrického SUV
Rozmach elektromobilov pocítil v posledných rokoch celý svet a v tomto smere neostal ľahostajným ani známy nemecký výrobca automobilov zo Stuttgartu. V posledných 2 rokoch sme slýchali správy o jeho pripravovanom elektrickom SUV-čku, ktoré sa nakoniec dočkalo svojho predstavenia. Je tomu len deň, čo Mercedes-Benz ukázal model EQC na elektrický pohon, no pri premiére akosi pozabudol na kľúčovú vlastnosť tejto novinky.
Nástup elektromobilov do automobilového sveta vytvoril pre mnohé spoločnosti novú možnosť presadiť sa predstavením svojich elektrických noviniek. Kto skôr príde, ten skôr berie. V tomto prípade už väčšina automobiliek zaostáva za americkou Teslou, avšak napriek tomu si chcú „ukrojiť z koláča“. Svoju príležitosť teraz dostal aj Mercedes-Benz, ktorý ukázal prvého zástupcu novej elektrickej rady EQ – electric intelligence. Včerajšia veľkolepá premiéra odhalila (takmer) všetky prednosti tohto modelu.
Elektromobil s neznámym dojazdom
Počas predstavenia totiž spoločnosť neuviedla, aký dojazd má jej nový elektromobil na jedno nabitie batérie. Spomínané boli všetky ďalšie kľúčové vlastnosti ako zrýchlenie, maximálna možná rýchlosť, či doba nabíjania akumulátora. U tohto konkurenta pre Jaguar I-Pace však nebolo jasné, aký dojazd na papieroch ponúka. Mercedes-Benz totiž počas debutu modelu EQC 400 ohlásil výdrž batérie na jedno nabitie na 322 km. Materská spoločnosť Daimler vo svojej vlastnej tlačovej správe uviedla dojazd až na 450 km. Obrovský rozdiel vyše 130 km tak mohol mnohých poriadne zmiasť. Predsa by len nikto nechcel, aby sa mu jeho nový elektrický „medveď“ vyšťavil skôr ako by mal.
Spoločnosť si neskôr chybu priznala a v rozhovore s The Verge prezradila, že dojazd 322 km bol nesprávnym údajom a adoptovala si tak informácie materského Daimleru. Dojazd ohlasovaný touto firmou je však založený na štandarde NEDC (New European Driving Cycle), ktorý ale vznikol ešte v roku 1980 na základe teoretických metód. Tento zastaralý spôsob už chce EÚ nahradiť moderným a prísnejším štandardom WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Americká EPA (Environmental Protection Agency) je naopak ešte menej striktná ako starší štandard NEDC a chce výsledky približovať reálnej prevádzke.
Rozdielne štandardy uvádzajú rozdielny dojazd
Kvôli tomu môžu byť udávané vzdialenosti o dojazde rozličné. Skvelým príkladom je v tomto prípade konkurent nového EQC, Jaguar I-Pace. Podľa štandardu WLTP je jeho dojazd na jedno nabitie 470 km, avšak výrobca pred jeho premiérou prezentoval dojazd až 500 km podľa štandardu NEDC. EPA zasa uvádza, že tento elektrický Jaguar zvládne na jedno nabitie prejsť len 386 km.
„Používame štandard NEDC na uľahčenie porovnania dojazdu. V súčasnosti máme aproximáciu 450 km podľa NEDC.“ – vyjadrenie spoločnosti Mercedes-Benz pre The Verge.
Zmätok v jednoznačnom udaní dojazdu tejto elektrickej novinky rozhodne pomýli nejedného záujemcu. Ten by si mohol myslieť, že podľa NEDC štandardu prejde so svojim elektrickým Mercedesom trasu z Bratislavy až do Košíc, no reálne podľa iných štandardov dôjde len do Popradu. Nech je výsledný dojazd 450 km, alebo 322 km, mnohým vodičom vystačí plné nabitý model EQC 400 na niekoľko dní jazdenia po kratších trasách, teda pokiaľ nebudú neustále cestovať na služobné cesty.
Väčším problémom je však doba nabíjania a dostupnosť nabíjacích staníc. Tieto problémy musí riešiť nielen Mercedes-Benz, ale aj iné automobilky, ktoré sa chcú angažovať vo svete elektromobilov. Nový model EQC však už teraz predstavuje budúcnosť, ktorá na jeho výrobcu čaká. Spoločnosť zo Stuttgartu v nasledujúcich rokoch uvedenie na svet niekoľko ďalších elektrických modelov, pričom ten prvý sa do predaja dostane už o 2 roky. Dovtedy má Mercedes-Benz možnosť objasniť zákazníkom výdrž batérie na jedno nabitie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, na ktoré svet nebol pripravený
Nezniesli drastické clá Trumpa. Japonský automobilový gigant sa rozhodol urobiť rázny krok
Diesel to má spočítané. Slováci si zamilovali úplne iný druh pohonu (PRIESKUM)
Tesla má dôvod na paniku. Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky, stojí zlomok ceny
Autám starším ako 15 rokov zakázali tankovať. Zamorený štát chce zrušiť spaľováky nečakane skoro
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Lekár varuje pred vedľajšími účinkami populárnych vitamínov. Spôsobujú tráviace ťažkosti či nevoľnosť
Trump zaradil Bitcoin do finančnej výzbroje USA. Už predbehol rubeľ a českú korunu, varuje expert
Nahlásená bomba v byte Michala Šimečku: „Je absurdné, na čo si človek v politike zvykne“
Čínska „ohnivá stena“ so 16 hlavňami má odstrašiť Američanov v Pacifiku. Je prvá svojho druhu
Zákernou chorobou trpí každý desiaty Slovák: Toto je 7 najčastejších chýb, ktoré robí každý (ZOZNAM)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nezniesli drastické clá Trumpa. Japonský automobilový gigant sa rozhodol urobiť rázny krok
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, na ktoré svet nebol pripravený
- Diesel to má spočítané. Slováci si zamilovali úplne iný druh pohonu (PRIESKUM)
- Tesla má dôvod na paniku. Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky, stojí zlomok ceny
- Slováci si ho zamilujú. Škoda predstavila nový elektromobil s dojazdom 550 km
-
- Nezniesli drastické clá Trumpa. Japonský automobilový gigant sa rozhodol urobiť rázny krok
- Diesel to má spočítané. Slováci si zamilovali úplne iný druh pohonu (PRIESKUM)
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, na ktoré svet nebol pripravený
- Tesla má dôvod na paniku. Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky, stojí zlomok ceny
- Tesla sa rúti do záhuby. Prišla o šialených 800 miliárd, takto reagoval Elon Musk
-
- Nezniesli drastické clá Trumpa. Japonský automobilový gigant sa rozhodol urobiť rázny krok
- Tesla má dôvod na paniku. Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky, stojí zlomok ceny
- Diesel to má spočítané. Slováci si zamilovali úplne iný druh pohonu (PRIESKUM)
- Toto sa Muskovi páčiť nebude. Expert prezradil, ako jednoducho sa dá zachrániť Tesla
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
Deje sa úplný opak. Tisíce čínskych predajcov zvažujú útek z USA
BMW sa prepadlo do červených čísel na kľúčovom trhu. Nepomohlo ani „eso z rukáva“
Taliani sa zbláznili. Za primátorku hlavného mesta bude kandidovať umelá inteligencia
Najväčšia sieť ojazdených vozidiel v strednej Európe hlási masívny úspech. Takéto čísla nečakali
Hybrid s menom Khaleesi. Firma tvrdí, že vzkriesila vyhynutú šelmu, experti o tom pochybujú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Lekár varuje pred vedľajšími účinkami populárnych vitamínov. Spôsobujú tráviace ťažkosti či nevoľnosť
Trump zaradil Bitcoin do finančnej výzbroje USA. Už predbehol rubeľ a českú korunu, varuje expert
Nahlásená bomba v byte Michala Šimečku: „Je absurdné, na čo si človek v politike zvykne“
Čínska „ohnivá stena“ so 16 hlavňami má odstrašiť Američanov v Pacifiku. Je prvá svojho druhu
Zákernou chorobou trpí každý desiaty Slovák: Toto je 7 najčastejších chýb, ktoré robí každý (ZOZNAM)
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené