Mercedes zabudol objasniť jeden najdôležitejší detail pri predstavení svojho elektrického SUV
Rozmach elektromobilov pocítil v posledných rokoch celý svet a v tomto smere neostal ľahostajným ani známy nemecký výrobca automobilov zo Stuttgartu. V posledných 2 rokoch sme slýchali správy o jeho pripravovanom elektrickom SUV-čku, ktoré sa nakoniec dočkalo svojho predstavenia. Je tomu len deň, čo Mercedes-Benz ukázal model EQC na elektrický pohon, no pri premiére akosi pozabudol na kľúčovú vlastnosť tejto novinky.
Nástup elektromobilov do automobilového sveta vytvoril pre mnohé spoločnosti novú možnosť presadiť sa predstavením svojich elektrických noviniek. Kto skôr príde, ten skôr berie. V tomto prípade už väčšina automobiliek zaostáva za americkou Teslou, avšak napriek tomu si chcú „ukrojiť z koláča“. Svoju príležitosť teraz dostal aj Mercedes-Benz, ktorý ukázal prvého zástupcu novej elektrickej rady EQ – electric intelligence. Včerajšia veľkolepá premiéra odhalila (takmer) všetky prednosti tohto modelu.
Elektromobil s neznámym dojazdom
Počas predstavenia totiž spoločnosť neuviedla, aký dojazd má jej nový elektromobil na jedno nabitie batérie. Spomínané boli všetky ďalšie kľúčové vlastnosti ako zrýchlenie, maximálna možná rýchlosť, či doba nabíjania akumulátora. U tohto konkurenta pre Jaguar I-Pace však nebolo jasné, aký dojazd na papieroch ponúka. Mercedes-Benz totiž počas debutu modelu EQC 400 ohlásil výdrž batérie na jedno nabitie na 322 km. Materská spoločnosť Daimler vo svojej vlastnej tlačovej správe uviedla dojazd až na 450 km. Obrovský rozdiel vyše 130 km tak mohol mnohých poriadne zmiasť. Predsa by len nikto nechcel, aby sa mu jeho nový elektrický „medveď“ vyšťavil skôr ako by mal.
Spoločnosť si neskôr chybu priznala a v rozhovore s The Verge prezradila, že dojazd 322 km bol nesprávnym údajom a adoptovala si tak informácie materského Daimleru. Dojazd ohlasovaný touto firmou je však založený na štandarde NEDC (New European Driving Cycle), ktorý ale vznikol ešte v roku 1980 na základe teoretických metód. Tento zastaralý spôsob už chce EÚ nahradiť moderným a prísnejším štandardom WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Americká EPA (Environmental Protection Agency) je naopak ešte menej striktná ako starší štandard NEDC a chce výsledky približovať reálnej prevádzke.
Rozdielne štandardy uvádzajú rozdielny dojazd
Kvôli tomu môžu byť udávané vzdialenosti o dojazde rozličné. Skvelým príkladom je v tomto prípade konkurent nového EQC, Jaguar I-Pace. Podľa štandardu WLTP je jeho dojazd na jedno nabitie 470 km, avšak výrobca pred jeho premiérou prezentoval dojazd až 500 km podľa štandardu NEDC. EPA zasa uvádza, že tento elektrický Jaguar zvládne na jedno nabitie prejsť len 386 km.
„Používame štandard NEDC na uľahčenie porovnania dojazdu. V súčasnosti máme aproximáciu 450 km podľa NEDC.“ – vyjadrenie spoločnosti Mercedes-Benz pre The Verge.
Zmätok v jednoznačnom udaní dojazdu tejto elektrickej novinky rozhodne pomýli nejedného záujemcu. Ten by si mohol myslieť, že podľa NEDC štandardu prejde so svojim elektrickým Mercedesom trasu z Bratislavy až do Košíc, no reálne podľa iných štandardov dôjde len do Popradu. Nech je výsledný dojazd 450 km, alebo 322 km, mnohým vodičom vystačí plné nabitý model EQC 400 na niekoľko dní jazdenia po kratších trasách, teda pokiaľ nebudú neustále cestovať na služobné cesty.
Väčším problémom je však doba nabíjania a dostupnosť nabíjacích staníc. Tieto problémy musí riešiť nielen Mercedes-Benz, ale aj iné automobilky, ktoré sa chcú angažovať vo svete elektromobilov. Nový model EQC však už teraz predstavuje budúcnosť, ktorá na jeho výrobcu čaká. Spoločnosť zo Stuttgartu v nasledujúcich rokoch uvedenie na svet niekoľko ďalších elektrických modelov, pričom ten prvý sa do predaja dostane už o 2 roky. Dovtedy má Mercedes-Benz možnosť objasniť zákazníkom výdrž batérie na jedno nabitie.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
Slovensko baštou elektromobility: Obrovské investície prinesú nové závody a stovky pracovných miest
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
- Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
- Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Známa továreň na hoaxy končí. Po 2 rokoch porušovania pravidiel mu zrušili kanál
Vedci prinášajú viacero prelomových objavov, týkajú sa žilnatiny listov aj Alzheimera
Vo vlakoch bude o niečo bezpečnejšie. ZSSK spustila nový projekt
iPhone už nie je tak populárny. Apple zaznamenal prepad predajov, chcú to zmeniť
O hlasovací preukaz v eurovoľbách možno požiadať aj cez aplikáciu Voľby.Digital
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené