Po vypuknutí kauzy s únikom osobných informácií používateľov Facebooku sa podozrenie obrátilo aj na mnohé ďalšie veľké firmy sveta. Neobišlo ani najväčšieho amerického výrobcu smartfónov. Tim Cook už dávnejšie prezradil, že do situácie Marka Zuckerberga by sa nikdy nedostal a Apple teraz znova tvrdí, že zákazník preň nikdy nebol produktom.
Únik osobných informácií o desiatkach miliónoch používateľoch Facebooku spôsobil vo svete poriadny rozruch. Tento škandál poznačil nielen samotnú sociálnu sieť, ale najmä dôveru ľudí, ktorí o bezpečnosti svojich údajov začali pochybovať. Kvôli tomuto prešľapu, kedy Facebook predával citlivé dáta spoločnosti Cambridge Analytica, Marka Zuckerberga vyšetroval európsky parlament. Zakladateľ najväčšej sociálnej siete sveta však chcel túto obrovskú chybu napraviť a získať späť dôveru používateľov.
Apple potvrdzuje, že na osobných údajoch zákazníkov nezarába
Po týchto znepokojujúcich udalostiach zaujímalo predsedu Výrobu pre energetiku a obchod v Oregone postavenie Apple voči súkromiu jeho zákazníkov. Greg Walden tak napísal Timovi Cookovi otvorený list, v ktorom žiadal jeho vyjadrenie, čo by urobil v situácii, ak by sa Apple dostal do podobných problémov ako Facebook. CEO Apple však prezradil, že on by sa do podobnej situácie nikdy nedostal. Spoločnosť síce mohla na zákazníkoch zarobiť „tony“ peňazí, no neurobila tak. Tim Cook navyše tvrdo kritizoval rozhodnutie Facebooku zbierať údaje o používateľoch.
Nenechaj si ujsť
Osobné údaje používateľov Facebooku boli opäť zneužité. Tentokrát vina padá na tvorcu kvízových aplikácií
Timothy Powderly, riaditeľ Apple pre federálne záležitosti, teraz Waldenovi opäť potvrdil vyjadrenia Tima Cooka. Predseda Výboru pre energetiku a obchod bol totiž zvedavý na zbieranie údajov prostredníctvom mikrofónu a digitálneho asistenta Siri. Zaujímalo ho, či Apple nezbiera a nemonitoruje rozhovory a dáta o používateľoch a ich polohe skrz túto výbavu svojich smartfónov. Vyjadrenie kalifornského giganta však bolo opäť jednoznačné.
„Veríme, že súkromie je základným ľudským právom a úmyselne vyvíjame naše produkty a služby tak, aby sme minimalizovali zbieranie údajov o používateľoch. Ak aj dáta zbierame, sme transparentní a pracujeme na ich oddelení od zákazníka. Stále vylepšujeme proces minimalizácie zbierania údajov našou spoločnosťou.
Zákazník nie je našim produktom a náš biznis model nezávisí na zbieraní množstva osobných identifikovateľných údajov pre obohatenie cielených profilov zameraných na reklamu.“ – Timothy Powderly, riaditeľ Apple pre federálne záležitosti.
Obdobný list dostal aj CEO spoločnosti Alphabet, no ten musel odpovedať aj na otázku, či Google zbieral údaje o polohe používateľov, aj keď boli služby pre zameriavanie polohy zariadení vypnuté. Apple však opäť potvrdil, že skutočne nemieni zarábať peniaze na osobných údajoch svojich zákazníkov. Spoločnosť sa teda skutočne zameriava len na predaj svojich produktov. Citlivé údaje používateľov nemieni zbierať za účelom marketingu. O čo všetko sa Greg Walden v liste pre Apple zaujímal si môžeš prečítať na tomto odkaze.
Čítajte viac z kategórie: Smartfóny
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
AKTUÁLNE: iPhone 17 Pro a Pro Max dostali rekordnú batériu, z ich ceny sa ti však zatočí hlava
AKTUÁLNE: Apple počul kritiku fanúšikov. iPhone 17 má výkon, RAM aj displej, aké tu doteraz neboli
AKTUÁLNE: Android nemá odpoveď. Apple práve odhalil úplne nový druh smartfónu (poznáme ceny)
Slovákov odpočúvajú, ani o tom nevedia. Takto zistíš, či sa to týka aj tvojho mobilu
Top 7 nenápadných vylepšení, ktoré ukázal iOS 26. Tieto drobnosti ti zmenia každodenné používanie iPhonu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Konsolidácia zasiahne peňaženky všetkých: Minister Kamenický predstavil balík
Šesť miliónkrát menej ako zrnko soli. Virológ objasnil, prečo sa Kotlár mýli: „mRNA vakcíny nemenia DNA“ (ROZHOVOR)
Chrípka a covid-19 nemajú šancu: Odborníci hovoria o najjednoduchšej ochrane proti respiračným ochoreniam
Náborový príspevok až 5 000 eur a slušný plat: Finančná správa hľadá posily do tímu
Nebezpečný vírus „zaplavil“ Európu: Prvé príznaky oklamú aj lekára, rúška a umývanie rúk nestačia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vedcom padla sánka. 4 757 metrov pod ľadom Antarktídy objavili stratený svet
- Veľmoc našla ložisko mimoriadne vzácnej suroviny. Má astronomickú hodnotu
- Nová rana pre vodičov. Ak nemáš splnenú túto podmienku, auto ti na STK neprejde
- Krutá daň 1000 jadrových bômb. USA naozaj stavali raketu s hmotnosťou 8 miliónov ton
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
-
- Vedcom padla sánka. 4 757 metrov pod ľadom Antarktídy objavili stratený svet
- Veľmoc našla ložisko mimoriadne vzácnej suroviny. Má astronomickú hodnotu
- Nová rana pre vodičov. Ak nemáš splnenú túto podmienku, auto ti na STK neprejde
- Krutá daň 1000 jadrových bômb. USA naozaj stavali raketu s hmotnosťou 8 miliónov ton
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
-
- Vedcom padla sánka. 4 757 metrov pod ľadom Antarktídy objavili stratený svet
- Veľmoc našla ložisko mimoriadne vzácnej suroviny. Má astronomickú hodnotu
- Nová rana pre vodičov. Ak nemáš splnenú túto podmienku, auto ti na STK neprejde
- Na Slovensko prichádza najlepšie hodnotený seriál celého roka. Ponúkne ho jediná služba
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
Nový prieskum odhalil trend. Platby kartou a mobilom sa stali štandardom na Slovensku
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP