Po vypuknutí kauzy s únikom osobných informácií používateľov Facebooku sa podozrenie obrátilo aj na mnohé ďalšie veľké firmy sveta. Neobišlo ani najväčšieho amerického výrobcu smartfónov. Tim Cook už dávnejšie prezradil, že do situácie Marka Zuckerberga by sa nikdy nedostal a Apple teraz znova tvrdí, že zákazník preň nikdy nebol produktom.

Únik osobných informácií o desiatkach miliónoch používateľoch Facebooku spôsobil vo svete poriadny rozruch. Tento škandál poznačil nielen samotnú sociálnu sieť, ale najmä dôveru ľudí, ktorí o bezpečnosti svojich údajov začali pochybovať. Kvôli tomuto prešľapu, kedy Facebook predával citlivé dáta spoločnosti Cambridge Analytica, Marka Zuckerberga vyšetroval európsky parlament. Zakladateľ najväčšej sociálnej siete sveta však chcel túto obrovskú chybu napraviť a získať späť dôveru používateľov.

Apple potvrdzuje, že na osobných údajoch zákazníkov nezarába

Po týchto znepokojujúcich udalostiach zaujímalo predsedu Výrobu pre energetiku a obchod v Oregone postavenie Apple voči súkromiu jeho zákazníkov. Greg Walden tak napísal Timovi Cookovi otvorený list, v ktorom žiadal jeho vyjadrenie, čo by urobil v situácii, ak by sa Apple dostal do podobných problémov ako Facebook. CEO Apple však prezradil, že on by sa do podobnej situácie nikdy nedostal. Spoločnosť síce mohla na zákazníkoch zarobiť „tony“ peňazí, no neurobila tak. Tim Cook navyše tvrdo kritizoval rozhodnutie Facebooku zbierať údaje o používateľoch.

Nenechaj si ujsť
Osobné údaje používateľov Facebooku boli opäť zneužité. Tentokrát vina padá na tvorcu kvízových aplikácií

Timothy Powderly, riaditeľ Apple pre federálne záležitosti, teraz Waldenovi opäť potvrdil vyjadrenia Tima Cooka. Predseda Výboru pre energetiku a obchod bol totiž zvedavý na zbieranie údajov prostredníctvom mikrofónu a digitálneho asistenta Siri. Zaujímalo ho, či Apple nezbiera a nemonitoruje rozhovory a dáta o používateľoch a ich polohe skrz túto výbavu svojich smartfónov. Vyjadrenie kalifornského giganta však bolo opäť jednoznačné.

Veríme, že súkromie je základným ľudským právom a úmyselne vyvíjame naše produkty a služby tak, aby sme minimalizovali zbieranie údajov o používateľoch. Ak aj dáta zbierame, sme transparentní a pracujeme na ich oddelení od zákazníka. Stále vylepšujeme proces minimalizácie zbierania údajov našou spoločnosťou.

Zákazník nie je našim produktom a náš biznis model nezávisí na zbieraní množstva osobných identifikovateľných údajov pre obohatenie cielených profilov zameraných na reklamu.“ – Timothy Powderly, riaditeľ Apple pre federálne záležitosti.

Obdobný list dostal aj CEO spoločnosti Alphabet, no ten musel odpovedať aj na otázku, či Google zbieral údaje o polohe používateľov, aj keď boli služby pre zameriavanie polohy zariadení vypnuté. Apple však opäť potvrdil, že skutočne nemieni zarábať peniaze na osobných údajoch svojich zákazníkov. Spoločnosť sa teda skutočne zameriava len na predaj svojich produktov. Citlivé údaje používateľov nemieni zbierať za účelom marketingu. O čo všetko sa Greg Walden v liste pre Apple zaujímal si môžeš prečítať na tomto odkaze.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú