Informáciu o tom, že najnovšia vlajková loď od Xiaomi, teda Mi 8, dostala duálny GPS modul, si už zrejme zachytil. Čo však táto vychytávka znamená a ako to pomáha navigácii v praxi ukázal nasledujúci test.

Duálny GPS modul v Xiaomi Mi 8 umožňuje tomuto smartfónu pracovať s dvoma frekvenciami GPS signálu súčasne. GPS modul pracuje s L1 a L5 pásmom, ktoré fungujú na rozdielnych frekvenciách. Teoretická odchýlka pri L1 pásme je pritom až 300 metrov, pri L5 pásme iba 30 metrov, vďaka čomu je určovanie polohy v hustejšie obývaných oblastiach omnoho presnejšie. Prejdime však k samotnému testu.

Xiaomi Mi 8 poráža konkurenciu vo všetkých smeroch

Či už sa jedná o navigáciu počas jazdy v aute, zaznamenávanie prejdenej trasy alebo určenie aktuálnej polohy, Xiaomi Mi 8 dokázalo všetky tieto úlohy splniť s maximálnou presnosťou. Test bol vykonávaný v husto obývanej časti Číny. Smartfón si dokonca poradil aj s najväčším a najkomplikovanejším 3D nadjazdom Huanghuawan, ktorý má až 5 poschodí. Štartovacím bodom bola čerpacia stanica neďaleko nadjazdu. Šofér následne vyšiel na nadjazd a zvolil si navigovanie naspäť na čerpačku. Mi 8 si s touto výzvou hravo poradila.

Xiaomi Mi 8 v 128 GB verzii za najnižšiu trhovú cenu

Xiaomi Mi 8 v najvyššej 256 GB verzii za najnižšiu trhovú cenu

Ďalším testom bolo určenie presnej polohy stojacej osoby v zastavanej oblasti medzi dvoma výškovými budovami. Xiaomi Mi 8 opäť zvládlo určiť polohu s absolútnou presnosťou, pričom dva konkurenčné smartfóny ukázali polohu v dvoch vedľa stojacich budovách.

Posledným testom bolo zaznamenávanie prejdenej trasy. Oproti skutočne prejdenej trase je záznam z Mi 8 takmer identický, pričom konkurencia opäť nedokázala presne zaznamenať prejdený úsek v husto zastavenej oblasti. Ich trajektórie sa oproti originálu značne líšia.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú