Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V článku boli použité materiály TASR.

Švédsky výrobca elektrických nákladných vozidiel Volta Trucks v utorok oznámil, že plánuje vyhlásiť bankrot. Dôvodom sú problémy s dodávateľmi, ktoré sťažili startupu snahu získať finančné prostriedky. TASR o tom informuje na základe správ Reuters a Bloomberg.

Spoločnosť Volta, ktorá má sídlo vo Švédsku a má tiež prevádzky v Spojenom kráľovstve, uviedla, že augustový bankrot dodávateľa dielov pre elektrické vozidlá Proterra a neistota v prípade dodávateľa batérií obmedzili jej výrobu a sťažili získanie kapitálu.

Bankrot prišiel v absolútne najhoršom čase

Kolaps Proterra spôsobil, že automobilka nesplnila výrobné ciele, čo „negatívne ovplyvnilo našu schopnosť získať dostatočný kapitál v už aj tak náročnom prostredí“, uviedlo vo vyhlásení predstavenstvo spoločnosti Volta.

Bankrot Proterra prišiel „v absolútne najhoršom čase, keď sa mala zvýšiť produkcia“, skonštatoval holding Byggmästare Anders J Ahlström, jeden z najväčších akcionárov Volty.

Volta vlani v novembri získala finančné prostriedky v hodnote približne 600 miliónov eur, keď sa pripravovala na odovzdanie svojich prvých nákladných vozidiel. Spoločnosť, ktorá zamestnáva približne 850 ľudí, plánovala podľa generálneho riaditeľa Essa Al-Saleha v roku 2024 prvú verejnú ponuku akcií.

Problémy s dodávateľským reťazcom a nedostatok kľúčových častí však poškodili jej vyhliadky. Volta je jedným z niekoľkých švédskych startupov, ktoré sa pokúšajú o udržateľnú dopravu v krajine, kde majú výrobca nákladných vozidiel Volvo AB a Scania, dcérska firma Volkswagenu, dlhú históriu.

Závislosť na čínskych batériách narastá

Pokiaľ Európska únia neprijme rázne opatrenia, do roku 2030 by sa mohla v oblasti lítium-iónových batérií a palivových článkov stať rovnako závislou od Číny, ako bola energeticky závislá od Ruska pred vojnou na Ukrajine. Píše sa to v strategickom dokumente vypracovanom španielskym predsedníctvom v Rade EÚ, ktorý má k dispozícii agentúra Reuters. K téme sme spracovali samostatný článok.

Bez implementácie účinných opatrení by sa európsky energetický ekosystém mohol do roku 2030 stať závislým od Číny,“ píše sa v dokumente španielskeho predsedníctva. Táto závislosť bude inej povahy, ale podobne závažná ako bola závislosť od Ruska pred jeho inváziou na Ukrajinu. EÚ má podľa autorov dokumentu dobrú pozíciu vo výrobe elektrolyzérov, ale je silne závislá od Číny, pokiaľ ide o palivové články a lítium-iónové batérie potrebné pre elektromobily.

VW

Byggmästare vlastnil k 30. júnu približne 10 % akcií spoločnosti, pričom tento podiel je teraz bezcenný. V 3. štvrťroku investoval tiež približne 4 milióny eur do zabezpečenej pôžičky pre Voltu, uviedla holdingová spoločnosť a dodala, že hodnotu pôžičky je teraz ťažké posúdiť.

Testovanie elektrického kamiónu Mercedes eActros 600

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú