Na trhu mobilných operátorov je nová dvojka. O2 dnes v tlačovej správe oznámilo aktuálny počet 2,31 milióna zákazníkov, pričom ide o rast 3,3 % za posledný polrok. Z týchto čísiel vieme usúdiť, že prekonalo Telekom v počte aktívnych používateľov.

Ten zaujal tretie miesto, keďže disponuje 2,14 miliónmi aktívnych používateľov, informuje operátor na základe kvartálneho hlásenia odoslaného v tlačovej správe pre médiá.

Prvé miesto už roky hrdo drží Orange, no postupne mu počet zákazníkov klesá.

O2 vidí dôvod vo svojej 5G sieti

O rozšírenosti 5G siete operátora O2 sme informovali len nedávno. Spoločnosť v tlačovej správe zdôrazňuje, že aj toto zohralo významnú rolu.

Máme za sebou prvý polrok, v ktorom sme sa sústredili najmä na investície do budovania vlastnej 5G siete, ktorá bola koncom júla dostupná už vo vyše 140 obciach a mestách Slovenska. S nástupom siete novej generácie sme v lete pomáhali našim zákazníkom nastaviť sa na ňu a užívať si jej výhody,“ uviedol Igor Tóth, generálny riaditeľ O2, podľa informácií v tlačovej správe.

LinkedIn/Igor Toth/Screenshot

Výnosy spoločnosti v prvej polovici tohto roka taktiež stúpli o 1,2 % na 152 miliónov eur. Priemerný mesačný výnos na zákazníka potom dosiahol 11 eur.

V týchto číslach je zahrnutých takmer pol milióna M2M zákazníkov. Tzv. Machine to Machine karty nevyužívajú priamo zákazníci, ale ich zariadenia.

Telekom vie, prečo im klesli zákazníci

Hlavný dôvod, prečo Telekom stratil prestížnu druhú priečku by malo byť čistenie portfólia a odchod veľmi veľkého klienta, ako aj neaktívne M2M SIM karty.

Nižší reportovaný počet SIM kariet na úrovni 2,141 milióna pri 3-mesačnej metodike je spôsobený postupným odchodom klienta s veľkým počtom M2M SIM kariet cca na úrovni 200 tisíc, čo zodpovedá približnému rozdielu oproti minulým kvartálom,“ vysvetľuje hovorca Telekomu Michal Korec pre portál Živé.sk.

Na čele stojí Orange

Orange je na čele už dlhé roky. Telekom a O2 však v posledných štyroch rokoch dokázali výrazne znížiť tento náskok. Posledné dva roky to dokonca vyzerá tak, že by aspoň jeden z dvojice operátorov mohol Orange predbehnúť.

Posledné výsledky Orangeu nevyzerali príliš dobre, aspoň čo sa týka počtu zákazníkov s hlasovými a dátovými SIM kartami. Na poli mobilov totiž k 31. decembru minulého roka vykázal 2,478 milióna aktívnych zákazníkov mobilných služieb, čo bol medziročný pokles o ďalších 74-tisíc SIM kariet. V prvých troch kvartáloch 2020 ešte mal dokonca až 2,715 miliónov klientov.

Odlev zákazníkov sa Orangeu však podarilo zastaviť, ako sme informovali v samostatnom článku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP