Informácie pochádzajúce z neoverených či „tajných“ zdrojov častokrát končia ako lži. Na podobnú fascinujúcu správu doplatila aj automobilka Rimac. Médiá po celom svete informovali, že koncern Hyundai ukončil spoluprácu s chorvátskym výrobcom superšportov, no túto senzáciu na svojom Facebooku vyvrátil samotný Mate Rimac.
Podľa pôvodnej falošnej správy mal juhokórejský koncern prerušiť partnerstvo s automobilkou Rimac v dôsledku, že spoločnosť Porsche zvyšuje svoj podiel vo firme „Chorvátskeho Muska“.
Žiadne partnerstvo sa neruší
Ako informuje aj portál Motor1, žiadne partnerstvo sa podľa CEO automobilky neruší. So spoločnosťou Hyundai súčasne pracujú až na dvoch projektoch, pričom jeden z nich je už dokončený, píše Mate Rimac na svojom Facebooku.
Hyundai has commented on the fake-news article which says that Rimac and Hyundai are ending collaboration because of the…
Posted by Mate Rimac on Thursday, May 5, 2022
Obe firmy navyše diskutujú o ďalších nových projektoch, takže spolupráce sú, zdá sa, na veľmi dobrej ceste. Hyundai a Rimac spolupracujú už od roku 2019 a predmetom tejto spolupráce je vývoj športových elektromobilov Hyundai s prívlastkom „N“.
Koncern Hyundai do firmy mladého ambiciózneho Chorváta nalial ešte pred tromi rokmi zhruba 80 miliónov eur. Ďalším veľkým investorom je automobilka Porsche, ktorá si v polovici minulého roka ďalšou investíciou zabezpečila takmer 25 % podiel v spoločnosti.
Pod Rimac patrí už aj Bugatti
Ešte v decembri 2020 vyšli na povrch informácie o možnom odkúpení luxusnej značky Bugatti práve Rimacom, ktoré sa štyri mesiace po tom v istom smere stalo realitou.
CEO Porsche, Oliver Blume, a CEO Rimacu, Mate Rimac, totiž podpísali dohodu o vytvorení nového výrobcu športových automobilov s názvom Bugatti-Rimac, informovala automobilka v tlačovej správe.
Vlastníctvo Bugatti privedie do spoločného podniku Volkswagen, ktorý značku „prevedie“ priamo na Porsche. Pripomeňme však, že Porsche zároveň vlastní 24 % podiel v samotnom Rimacu.

Bugatti aj Rimac naďalej existujú ako samostatné entity, no spoločným CEO značky Bugatti-Rimac sa stal práve Mate Rimac, často označovaný aj ako „európsky Elon Musk“.
„Kombinujeme silné odborné znalosti Bugatti v oblasti športových automobilov s obrovskou inovatívnou silou spoločnosti Rimac vo veľmi sľubnej oblasti elektrickej mobility,“ uviedol šéf Porsche, Oliver Blume.
Spojením tak vznikla veľmi silná športová značka, ktorá nateraz pokračuje vo výrobe superšportiaka Bugatti Chiron a jeho elektrického „kolegu“ Rimac Nevera, ktorého produkčnú verziu predstavila chorvátska automobilka len začiatkom júna 2021. Značka Bugatti si však svoje tradície ponechala a všetky jej budúce vozidlá sa budú stále vyrábať v závode vo francúzskom Molsheime.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
