Informácie pochádzajúce z neoverených či „tajných“ zdrojov častokrát končia ako lži. Na podobnú fascinujúcu správu doplatila aj automobilka Rimac. Médiá po celom svete informovali, že koncern Hyundai ukončil spoluprácu s chorvátskym výrobcom superšportov, no túto senzáciu na svojom Facebooku vyvrátil samotný Mate Rimac.
Podľa pôvodnej falošnej správy mal juhokórejský koncern prerušiť partnerstvo s automobilkou Rimac v dôsledku, že spoločnosť Porsche zvyšuje svoj podiel vo firme „Chorvátskeho Muska“.
Žiadne partnerstvo sa neruší
Ako informuje aj portál Motor1, žiadne partnerstvo sa podľa CEO automobilky neruší. So spoločnosťou Hyundai súčasne pracujú až na dvoch projektoch, pričom jeden z nich je už dokončený, píše Mate Rimac na svojom Facebooku.
Hyundai has commented on the fake-news article which says that Rimac and Hyundai are ending collaboration because of the…
Posted by Mate Rimac on Thursday, May 5, 2022
Obe firmy navyše diskutujú o ďalších nových projektoch, takže spolupráce sú, zdá sa, na veľmi dobrej ceste. Hyundai a Rimac spolupracujú už od roku 2019 a predmetom tejto spolupráce je vývoj športových elektromobilov Hyundai s prívlastkom „N“.
Koncern Hyundai do firmy mladého ambiciózneho Chorváta nalial ešte pred tromi rokmi zhruba 80 miliónov eur. Ďalším veľkým investorom je automobilka Porsche, ktorá si v polovici minulého roka ďalšou investíciou zabezpečila takmer 25 % podiel v spoločnosti.
Pod Rimac patrí už aj Bugatti
Ešte v decembri 2020 vyšli na povrch informácie o možnom odkúpení luxusnej značky Bugatti práve Rimacom, ktoré sa štyri mesiace po tom v istom smere stalo realitou.
CEO Porsche, Oliver Blume, a CEO Rimacu, Mate Rimac, totiž podpísali dohodu o vytvorení nového výrobcu športových automobilov s názvom Bugatti-Rimac, informovala automobilka v tlačovej správe.
Vlastníctvo Bugatti privedie do spoločného podniku Volkswagen, ktorý značku „prevedie“ priamo na Porsche. Pripomeňme však, že Porsche zároveň vlastní 24 % podiel v samotnom Rimacu.
Bugatti aj Rimac naďalej existujú ako samostatné entity, no spoločným CEO značky Bugatti-Rimac sa stal práve Mate Rimac, často označovaný aj ako „európsky Elon Musk“.
„Kombinujeme silné odborné znalosti Bugatti v oblasti športových automobilov s obrovskou inovatívnou silou spoločnosti Rimac vo veľmi sľubnej oblasti elektrickej mobility,“ uviedol šéf Porsche, Oliver Blume.
Spojením tak vznikla veľmi silná športová značka, ktorá nateraz pokračuje vo výrobe superšportiaka Bugatti Chiron a jeho elektrického „kolegu“ Rimac Nevera, ktorého produkčnú verziu predstavila chorvátska automobilka len začiatkom júna 2021. Značka Bugatti si však svoje tradície ponechala a všetky jej budúce vozidlá sa budú stále vyrábať v závode vo francúzskom Molsheime.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Čas večere mení viac než tvoju váhu: Vedci odhalili, kedy jesť, aby si lepšie spal, schudol a žil dlhšie
Šálka, ktorá zmení tvoju náladu: Populárny každodenný rituál môže ochrániť črevá a pomôcť proti depresii
Neurovedec varuje: Umelé svetlo ti potichu rozkladá imunitu a mozog. 5 jednoduchých zmien potlačí škodlivé účinky
MIMORIADNE: Na najväčšom bratislavskom sídlisku našli telo. Polícia nález vyšetruje
Podozrivý Ukrajinec podal sťažnosť proti väzbe. 18-ročný Artem tvrdí, že sa bránil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
-
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
Bratislavský kraj sa dostal do elitného klubu digitálnych regiónov
Slovensko napoja na recyklované palivo. Európska mocnosť má so Slovenskom veľké plány
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP