Francúzska herná spoločnosť Ubisoft sa nám nedávno pripomenula na vydarenej akcii Ubisoft Forward, na ktorej bol okrem Watch Dogs a nového Assassin’s Creed predstavený aj nový Far Cry s hviezdnym záporákom.

O Ubisofte sa však v poslednom čase rozhodne nehovorí len v dobrom a spoločnosť čelí masívnej kritike za sexuálne obťažovania, toxickú firemnú kultúru a najnovšie tiež obmedzovanie silných ženských postáv vo svojich hrách. Metro totiž informuje, že nebyť zaujatého manažmentu, ženské postavy mohli vo viacerých dieloch Assassin’s Creed zastávať významnejšiu rolu.

Týka sa to predovšetkým najpopulárnejšej značky štúdia, série Assassin’s Creed. V časti Odyssey mala byť podľa vývojárov ústredná postava Kassandra a s mužským hrdinom tvorcovia spočiatku vôbec nepočítali. Manažment podľa Bloomberg s takýmto návrhom nesúhlasil a tvorcovia museli do hry dodatočne pridať aj mužského protagonistu, Kassandrinho brata Alexiosa.

Odyssey však nebol jediný diel, v ktorom sa museli robiť zmeny kvôli „mačovskej“ firemnej kultúre. V Assassin’s Creed Syndicate z roku 2015 mali mať súrodenci Jacob a Evie rovnocenné úlohy a totožný herný čas za každú z nich. Nakoniec sa ústrednou kvôli námietkam vedenia stal Jacob.

Ešte väčšie zmeny oproti pôvodným zámerom tvorcom postihol diel Origins, v ktorom bol (až na pár výnimiek) jedinou hrateľnou postavou Bayek. Prvotný scenár hry však rátal s dejovým zvratom, v ktorom sa táto postava mala vážne zraniť alebo zomrieť a herné oťaže mala prebrať Bayekova žena. Z výslednej podoby hry je jasné, že ani táto alternatíva sa silným mužom v Ubisofte príliš nepozdávala.

Veľkým odporcom ústredných ženských protagonistiek mal byť predovšetkým bývalý kreatívny riaditeľ Serge Hascoët, ktorý sa „preslávil“ početnými prípadmi sexuálneho obťažovania i firemnými stretnutiami, ktoré sa odohrávali v striptízových baroch. Hascoët nápady vývojárov vracal späť s odôvodnením, že „ženy nepredávajú“ a hlavnou postavou v hrách majú byť výhradne muži.

Škandály spojené so sexuálnym obťažovaním a šikanovaním zamestnancov nedávno stáli miesto aj šéfa kanadských štúdií Yannisa Mallata či vedúceho HR divízie Ubisoftu, Cécila Corneta.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú