Xiaomi si po novom uťahuje zo svojho domáceho konkurenta. Na balení nedávno predstavenej európskej verzie novej vlajkovej lode Mi 10 Pro naráža na absenciu Google služieb, ktorou po minuloročných udalostiach trpia smartfóny od Huawei. O téme informoval portál Gizchina.

Xiaomi využilo aktuálne problémy Huawei

Huawei si počas minulého roka prešiel vážnymi problémami, ktoré spoločnosť trápia doteraz. Na jeseň minulého roka sme boli svedkami predstavenia prvého smartfónu spoločnosti bez Google služieb, Mate 30 Pro, ktorý sme vyskúšali aj my.

Vlajkovými loďami čínskeho giganta pre tento rok sú však nedávno predstavené modely P40 a P40 Pro, ktoré sa aj bez Google služieb snažia na trhu presadiť vlastným spôsobom, čo sme bližšie zhodnotili v našej recenzii drahšieho modelu.

Práve problémov čínskej spoločnosti, ktorej smartfóny sú v Európe stále veľmi populárne, sa teraz chytil domáci konkurent Xiaomi, ktorý Huawei nedávno predbehol a umiestnil sa na tretej priečke v zozname najväčších výrobcov smartfónov.

Na krabici globálnej verzie svojej novej vlajkovej lode Mi 10 Pro totiž zanechal podpichujúci nápis „s ľahkým prístupom k aplikáciám Google, ktoré najčastejšie používate“. To je vnímané ako priama marketingová stratégia, ktorou sa čínsky gigant snaží podkopať na globálnom trhu Huawei, píše Gizmochina.

Zobraziť celú galériu (3)
Nápis na balení globálnej verzie Xiaomi Mi 10 Pro / Zdroj: Gizchina

Nejde však o prvý prípad, kedy by sa Xiaomi o takéto podpichovanie pokúsilo. Minulý rok sme boli po predstavení modelu Redmi K20 Pro (Xiaomi Mi 9T Pro) svedkami bilbordu, ktorý čínsky výrobca postavil v Indii hneď vedľa reklamy na OnePlus 7 Pro, pričom Xiaomi na svojej reklame použilo hneď niekoľko klasických prvkov dizajnu OnePlus.

V tom čase však išlo skôr o súboj „zabijakov“ vlajkových lodí, čo sa v terajšej situácii zmenilo. Xiaomi totiž s aktuálnymi vlajkovými loďami vstúpilo do prémiového segmentu a smartfóny Mi 10 a Mi 10 Pro teda priamo súperia so všetkými vlajkovými loďami ostatných výrobcov.

Nové modely Mi 10 sú doposiaľ najdrahším smartfónom výrobcu, čo si vyžiadalo aj dávku kritiky, avšak tomuto problému sa vo februári venoval už aj samotný CEO spoločnosti Lei Jun. Ten vysvetlil, že ide o krok, ku ktorému sa spoločnosť musela prikloniť, aby dokázala priniesť naozaj prémiový smartfón vo všetkých aspektoch.

Smartfóny