Xiaomi dnes zverejnilo prostredníctvom generálneho riaditeľa Lei Juna finančné výsledky za tretí štvrťrok. Okrem toho prezradil, čo stojí za úspechom značky, prečo sú ich smartfóny nákladovo efektívne a aké sú ich plány v blízkej budúcnosti.

Lei Jun je presvedčený, že náklady na vývoj a výrobu smartfónov budú čoraz vyššie a rásť bude aj ich cena, nakoľko sa posúvajú smerom k technológii 5G. Nezabudol však dodať, že v pomere ceny a výkonu budú smartfóny spoločnosti Xiaomi oproti konkurencii stále lepšie.

Úspech vďaka nízkej maržy

Generálny riaditeľ prezradil aj to, prečo sú smartfóny spoločnosti nákladovo efektívne. Uviedol totiž, že Xiaomi má hrubé ziskové rozpätie len 8 % až 9 %, čím sa stávajú zariadenia veľmi konkurencieschopné, nákladovo efektívne a pre koncového zákazníka cenovo atraktívne.

Myslím si, že hrubé ziskové rozpätie 8% – 9% je veľmi nízke a kedže náš model predaja je založený na predaji v elektronickom obchode, cena pre koncového zákazníka je veľmi nízka. Najdôležitejšie však je, že náš hrubý zisk je veľmi nízky a distribučný kanál nenáročný, takže konečná cena na maloobchodnom trhu zostáva pre zákazníkov veľmi atraktívna,“ uviedol pre Gizmochina, Lei Jun.

Šéf spoločnosti ďalej dodal, že Xiaomi bude pokračovať s rovnakou stratégiou predaja aj vo fáze zavedenia 5G. Tento krok je logický obzvlásť, keď súčasný model funguje veľmi dobre.

Úspešný rok 2019

Čo sa finančných výsledkov týka, tak za tretí kvartál 2019 predstavujú celkové tržby spoločnosti 53,7 miliárd juanov (takmer 7 miliárd eur), pričom ide o medziročný nárast na úrovni 5,5 %. Navyše tento štvrťrok je najúspešnejší od založenia spoločnosti.

Spoločnosť Canalys, ktorá sa venuje prieskumom uviedla, že čínsky trh so smartfónmi za tretí štvrťrok stratil 3 %. Okrem spoločnosti Huawei, ktorá je lídrom na trhu mobilných telefónov v Číne, utrpel každý ďalší predajca smartfónov v krajine pokles objemu objednávok. Pre Xiaomi by to však nemalo znamenať žiaden problém, informuje portál Techcrunch.

 

Spoločnosť prezradila, že jej kombinovaný čistý zisk za prvé tri štvrťroky tohto roka bol vo výške 9,2 miliardy juanov (1,2 miliardy eur), čo je viac ako celkový čistý zisk za minulý rok.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Xiaomi sa snaží vyrábať pre svojich zákazníkov cenovo atraktívne smartfóny, ktoré sú zaujímavé aj svojimi špecifikáciami.

Niektorých odrádza až príliš podobný dizajn s modelmi od iných značiek, no tento fakt aj tak nijakým spôsobom spoločnosti neškodí. Okrem toho je Xiaomi známe aj výrobou ďalších smart zariadení do domácnosti, ako sú zubné kefky, robotické vysávače, či svietidlá.

 

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú